PDA

View Full Version : Wel beeld, maar geen antenne signaal...

Hans Landman
27-07-2008, 20:22
Hallo mensen! Ik ben nieuw in satteliet land en ben tegen een vreemd probleem aangelopen:

Ik heb een caravan overgenomen waarin een satteliet ontvanger zit. De kaart van CanalDigital is netjes overgenomen en geactiveerd. Als ik de kanalen herinstalleer blijkt de decoder geen CanalDigital kanalen te vinden, maar wel zo'n 1800 :[ ander zenders van over de hele wereld. Als ik dan ga kijken naar mijn antenne instellingen, dan zie ik dat hij aangeeft dat het signaal ontvangst 0 % is.... Toch is het beeld van de wel geinstalleerde kanalen kraak helder! Ik krijg alleen niet de kanalen die bij het pakket horen (o.a. de nederlandse zenders).

Is dit nou domheid van mij, een technisch probleem met de hardware of een probleem met CanalDigital? Wie heeft er een verklaring voor dit vreemde verhaal?

Alvast bedankt voor het meedenken!!

Groeten;

Hans.

Black Tiger
27-07-2008, 20:30
Hoi Hans en welkom op Satellite Fun.

Zo'n 1800 andere zenders? Dan bestaat er een heel grote kans dat je schotel op de Hotbird is afgesteld in plaats van op de Astra op 19,2 oost. Op de Astra kom je dacht ik niet eens aan 1800 kanalen, alhoewel ik ook dat niet meer zeker weet.

Maar 0% ontvangst en zenders die er wel zijn maar er niet thuis horen, lijken me toch wel op bovengenoemd euvel te duiden.

Domheid? Nee, want je hebt al beeld en dat is voor elke beginner al heel knap aangezien het afstellen van het digitale signaal toch heel nauw luistert. En dan heb ik het over millimeterwerk.

Probeer de schotel eens iets naar links te draaien, goede kans dat je dan wel de Canal Digitaal kanalen krijgt. Wel voorzichtig. Hotbird zit op 13 oost en Astra op 19.2 oost, dat is zo'n 6 graden verschil, maar in centimeters die je schotel moet verschuiven misschien slechts een kleine 5 centimeter, dus voorzichtig naar links totdat je weer goed signaal hebt.

Er zit nog een kleintje tussen dat is de 16 oost, maar daar zul je vermoedelijk weinig of niets op zien.
Succes alvast.

MAS3
27-07-2008, 21:29
Welke schotel is het ?
Is het zo'n automatisch zoekend apparaat ?
Dan kun je er mogelijk zelf niet zo heel veel aan doen.
Wellicht kun je dan nog wel op een bedieningspaneeltje iets instellen, maar dan moeten we wel ff weten om welk apparaat het gaat.

rienk
27-07-2008, 22:54
wat voor ontvanger is het
ik krijg het idee dat het een philipsw is namelijk maar met altertative software
kijk even wat voor ontvanger het is en welke software type er in zit

Hans Landman
28-07-2008, 12:26
Beste mensen, bedankt voor de spontane reacties! Over een paar dagen ben ik weer op de camping en dan ga ik met jullie informatie aan de slag. Ben benieuwd of het me dan gaat lukken om de CanalDigital kanalen te krijgen.

Dat kleintje waar Black Tiger het over heeft (16 oost) heb ik volgens mij ook een keer ontvangen. Die gaf inderdaad naar iets van 80 kanalen door.

Rienk heeft volgens mij gelijk als hij denkt dat het een Philips receiver is. Als ik het goed heb onthouden is het een Philips DSR 5600 of een DSX 7072 (daar lijkt hij tenminste sprekend op als ik de plaatjes op internet bekijk). Ook daar zal al ik op de camping ben meteen naar kijken.

Nog even aanvullende informatie die ik me later nog bedacht. Toen we het geheel overnamen heeft het goed gewerkt. Ik heb echter tussendoor met een oude CanalDigital kaart van een ander in de reciever gewerkt om te kijken of die nog werkte. Nadat de ik het herinstalleren van de kanalen had gedaan, waren de Nederlandse zenders verdwenen en later ontdekte ik ook dat de signaalsterke 0% was. Pas daarna ben ik de schotel gaan vestellen (op advies van CanalDigital), omdat zij konden zien dat mijn eigen kaart wel goed en geactiveerd was. Nou ja, zo ben ik dus van de regen in de drup gekomen...

Nogmaals bedankt voor het meedenken en als er nog meer gouden tips zijn dan hou ik me aanbevolen!

Hartelijke groeten;

Hans.

freggel1
28-07-2008, 21:09
Als het idd om een Philips gaat moet niet teveel naar dat zgn antennesignaal kijken, want dat geeft bij deze decoders nogal eens een vertekend beeld.

Zo denk je dat er voldoende signaal is, en geen beeld en zo weer andersom.

En ohja, als je aan het uitrichten bent zet hem eens op BVN, kanaal 14 volgens mij, dan heb je niets met een cplus kaart te maken, en moet er wel beeld komen. ( FTA )