PDA

View Full Version : epg

Loneranger
23-08-2008, 16:41
hoi

Ik heb een Sab Explorer ftasc en nu vind ik het vreemd dat de programmagids maar een half uur vooruit kijkt...

Is dit normaal , lijkt me niet, en wat kan ik er aan doen??

bedankt voor het antwoord

MAS3
23-08-2008, 18:06
Zet die ontvanger eens op een Duitse zender zoals Sat1, Pro7 of RTL television en kijk of je daar ook maar kort vooruit kunt kijken.
De Nederlandse kanalen bieden alleen een zogenaamde "now - next" EPG volgens de DVB standaard.
Wil je enkele dagen vooruit kunnen kijken, dan heb je voor die NL kanalen een officieel goedgekeurde ontvanger nodig die mediahighway applicaties kan draaien.
De uitgebreidere EPG is dus zo'n applicatie.
Canal plus beweerde destijds dat er geen andere mogelijkheid was, terwijl de Duitse zenders het tegendeel op dat zelfde moment bewezen.

Dus ja met deze ontvanger is dat normaal.
En je kunt een andere ontvanger kopen om het op te lossen.

Loneranger
23-08-2008, 19:12
Ik kijk over het algemeen de nederlandse zenders en de engelse, bbc itv en zone

aart44
23-08-2008, 21:04
Je klaagt dat je SAB maar een half uur vooruit kijkt dat klopt volgend mij al niet het is now and next zijn dat programma's van een paar uur zie je dat ook en niet precies een half uur.
Om dat te testen kun je hem eens op ZDF zetten of een andere Duitse zender dan zul je zien dat je veel langer EPG krijgt.

Inderdaad de Nederlandse provider en ook de Engelsen zenden voor niet goedgekeurde ontvangers alleen now and next mee als EPG.