PDA

View Full Version : instellingen algemeen bij emuleren/loggen

ilya
10-06-2001, 18:39
Het emuleren en loggen met een laptop gaat perfect .Ik gebruik de meest gangbagere pakketen.Wat mij opvalt bij b.v. bij de philipsbox 5816 alles perfect gaat.Vervolgens probeer ik e.e.a. op een strong en krijg constant de melding reset.Ik emuleer met baudrate 11520.Betekent dat men per receiver eerst alle baudrate moet uittseten om te checken welke het beste doet.Wat het ook zou kunnen zijn dat mijn seasonlogger2 zonder voeding bij strong receiver " roet" in het eten gooit.Mijn vriend emuleert perfect met een season2 met voeding??

Hebben andere de zelfde ervaring.
Wellicht dat we een aantal hoofd vuistregels op het board kunnen zetten een f.a.q. hoe om te gaan met loggen/emuleren.

=ILYA=

batyko
10-06-2001, 19:13
ik emuleer met alle soft op 9600 baut, ga ik hoger zitten dan wil het wel eens fout gaan.
ik weet niet of dit ontvanger afhankelijk is.volgens mij moet bij een nokia de bautrate van de soft en de ontvanger gelijk ingesteld zijn.

Werkezel
10-06-2001, 20:43
Voor de Strong SRT 8000 baudrate 8861
Voor de meeste receivers, o.a dBox 9600
Voor de Aston Seca cam 11520

Grtz,

ilya
11-06-2001, 02:33
Dus ligt het toch meestal aan de Baudrate.
Is er een lijst te maken van de meest gangbare receivers met de juiste baudrate instelling.!!!Wellicht is het simpeler om te stellen dat je gewoon bij de receivers gewoon bij een foutmelding effe de diverse baudrate uit test.Meerdere problemen dan dat kun je niet verwachten.Of heb ik het mis !!!

=ILYA=

drz
11-06-2001, 03:44
kan iemand mij vertellen wat de baudrate moet zijn voor een humax interne irdeto cam?
Ik heb nagenoeg alles geprobeerd maar krijg geen beeld uit mijn setje met een season 2.
Ik heb WB als logger/emulator.
Het loggen gaat met een losse CI module wel goed.

denktenk
11-06-2001, 04:19
Volgende getest en werkend:
irdeto 4.6: 8861 B
irdeto 4.7: 8228 B
Freecam2 .15: Nokia 9600: 9600 B, Humax 5300: 8228
Aston 1.04: 11520
Interne Irdeto Humax 5400: 9600 B

drz
11-06-2001, 04:41
Hmm, toch wel vreemd.
Ik krijg telkens de melding dat mijn kaart invalide is.
In dit geval mijn season dus.

baudrate= 9600, databits=8, stopbit =2, parity= even, RTS = on.
ondanks dat RTS enabled is heb ik er toch maar even voeding op de season gezet.

Kent iemand dit probleem?

ilya
11-06-2001, 05:58
Ik vraag me nu toch af wat het beste is mbt de seasonlogger met of zonder voeding.Zelf vind ik erg practisch zonder voeding en het werkt met het noteboekje(Met Flipje) perfect.
Ik kan me voorstellen dat met sommige receivers i n samenhang met de pc de nodige perikelen kunnen onstaan, echter geen ervaring hiermee.Tijdens het lezen van wat buitenlandse boards is mij dit nl opgevallen.

=ILYA=

ikkeniet
11-06-2001, 06:58
tuurlijk is het makkelijker zonder voeding maar het is altijd beter met,en dan weet jehet ook zeker dat het goed is.
de ex. voeding is alleen voor je ic. op je seasens.

ilya
30-10-2001, 03:36
Hehe hier is ie weer.Door een deskundig boarder mijn seasonlogger laten checken op de juiste spanning.Deze was perfect.Kon niet beter.Dus @ikkeniet wat jij vertelt is eigenlijk onzin.
Weer dus aan het emuleren geslagen.Perfect beeld en data natuurlijk via mijn astonnetje 105.
Oke, nu naar irdeto met de freecam 2. 017.Wat dacht je!!!
Alleen met de card beeld.Van alles geprobeerd aan uit, aan uitetc

Niente.Alleen de melding ATR to Cam(dat weet ik nu zo langzamerhand wel, verder geen commands
Toen dacht ik op naar Viaccess.Wat denk je geeeeeeeen
beeld zonder kaart.Dus mijn kaartje er maar in.(P.s ik heb de juiste settings te pakken gekregen, daar ligt het niet aan)
en beeld, hoera, hoera.
Ik gebruik voor viaccess een embedded cam(echo 3000)

Voor irdeto is vooral mijn hoop gevestigd op BT, onze expert.
@BT Bitte hilf mich.

In ieder geval heb ik tot nu hele leuke avonden gehad met mijn WB., O ja zelfs de nieuwste versie 381 gebruikt/getest.

Conclusie:
De combinatie echo 300/freecam/viaccess loopt voor geen " meter"

Een gefrusteerde ILYA

Black Tiger
30-10-2001, 06:37
Oke dan, ik zal even showen wat hier bij mij goed draait.
Nokia 9600 en Wallbanger.
Aston 1.03:
baudrate 10472
settings 8 Even 2

Aston 1.05:
baudrate 9600
settings 8 Even 2

Freecam 2.016 en 2.017 Irdeto
baudrate 9600
settings 8 None 1

Er zit dus ook verschil in de pariteiten.
Eigenlijk is het een kwestie van testen, je probeert de verschillende baudrates totdat je merkt dat er toch iets wil, maar hij niet echt lekker doorkomt, ik zie dat bijv. aan het gele lampje van mijn Season 2. Bij verkeerde baudrate doet ie niets, bij goede baudrate knippert hij af en toe.
Als ie knippert hoef je alleen nog maar wat te klooien met de parity.
Over het algemeen is het 8n1 of 8e2.

Maar zoals boven ook al gesteld is, het ligt er ook aan met welke ontvanger je logt bovengenoemde waarden hoeven zoals je al uit de postings kon opmaken, op een andere ontvanger niet te werken, het parity verhaal daarentegen komt wel vrijwel altijd overeen. Ofwel 8n1 ofwel 8e2 je ziet zelden iets anders.

Verder heb je dan het wel/niet stroomverhaal.
Er zijn zovele types in omloop momenteel dat je geen echte lijn kunt trekken of je nu wel of niet beter met stroom kunt loggen, dat is nogal afhankelijk van je type season.
Suc6!

ikkeniet
30-10-2001, 07:06
dat zal het probleem van de voeding wezen denk ik,mijn ervaring was dat het zonder voeding niet altijd goed ging met verschillende ontvangers,vandaar.

Black Tiger
30-10-2001, 07:17
Ja, maar daarom schrijf ik ook dat men er geen lijn op kan trekken, aangezien het ook aan je type season ligt of het wel of niet beter werkt met of zonder voeding.
Dus 0 problemo verder, je sprak over je eigen ervaringen en daar is niets mis mee.

drz
30-10-2001, 14:36
@BT, draait jouw Aston op 9600 baud?
Is het wel een 1.05 en niet stiekum een 1.03?

Dan wil ik nog even toevoegen dat een Aston Simba ook op 9600 baud werkt.

ilya
30-10-2001, 15:03
Hoe is jullie ervaring met het loggen (dus met card) met WB 381/380.
Ik neem aan dat je met de juist MK01/PPUA op je kaartje de zelfde output krijgt.

ILYA

Black Tiger
30-10-2001, 22:05
@DRZ ik zal het nog eens nakijken voor de zekerheid maar er zat wel verschil tussen de 1.03 en de 1.05 op de 9600.
Van de 1.03 weet ik zeker dat die op 10472 moest anders kreeg ik hem niet aan de praat.
De 1.05 bleek met diezelfde settings niet te draaien.

Ik heb nog geen kaart c.q. log pogingen ondernomen met de nieuwe versie wallbanger. Tot nu heb ik de 3.56 in gebruik, heb gisteren de 3.81 gedownload en die ga ik deze week of misschien vannacht even testen.

blokker2
31-10-2001, 01:15
vreemd is ook dat het zelf uitmaakt wat voor max 232 chip er op je season zit, met een hin 232 moet ik met mijn nokia 9500 wel een voeding aansluiten doe ik er een adm 232 in dan hoeft het niet.
groeten blokker

Black Tiger
31-10-2001, 01:19
Dat is precies wat ik bedoelde met mijn bovenstaande reply, er is geen lijn op te trekken. Kwestie van uitproberen dus.

ilya
31-10-2001, 03:04
Hier mijn setings voor de echostar:
Aston 1.05
Baudrate 11520
settings 8 even 2

Viaccess
Baudrate 9600
settings 8.1
TB/TC
enable RTS

irdeto
freecam 2. 017
baudrate 9600
settings 8 none 1

Ik vroeg me bij irdeto af of je tijdens het loggen van bv nova
het kleine venstertje " Provider/Next reset" eerst Nova moet aanklikken .

@BT INDERDAAD
Ik heb heel veel moeten resetten en het season logger 2 steeds goed erin en eruit moeten doen en heel wat vinkjes gezet.
Het probleem was ook vaak dat alleen bij Irdeto loggen de melding" stop de irdeto smartcard erin" voorkwam, terwijl de rest het perfect deed.

Conclusie, de voeding is dus toch perfect.Gewoon de juiste combinatie vinden, of zou het door de nieuwe versie wb381 komen !!!!!En ik vermoed dat de freecam erg gevoelig is.

Thankx everybody

ILYA

boets
31-10-2001, 04:29
Heb hier sinds een paar dagen een season 2 (zonder externe voeding), wb 380, echostar 3000 via en aston 1.05. Baudrate 9600 en 11520 uitgeprobeerd, settings 8 even 2. Rts aan of uit maakt geen veschil, alleen provider aangevinkt die ik wil loggen, helpt ook niet, krijg de dino niet aan het lopen, heb geen communicatie tussen cam en pc, heb het vervolgens geprobeerd met winrobin en windecrypt, dit loopt wel, als iemand nog suggesties heeft dan graag.

Boets

zakloamp
31-10-2001, 06:23
Ja, ik vermoed dat het wel met de versie 3.80 anders moet gaan dan met de vorige versies van Wallbanger. Met versie 3.6 en 3.4 deed die niet zo moeilijk, pak het gelijk aan die logs zowel Ir**to als S**a.

Sinds de komst met WB 3.8 heb ik hier moeite mee. WB 3.81 nog niet in bezit. Herhaaldelijk de cams resetten of de logger in en uit, wil nog wel eens werken. Tuurlijk is het een kwestie van uitproberen welk baudrates, maar is ook verschillend met welk ontvanger men werkt.

Voor mijn part ga ik nog even verder met de oude versies tot er een betere komt, of totdat ik de juiste instelling te pakken krijg.

Grtz. Zakloamp

redneck eyeball
31-10-2001, 06:55
Kan het zijn dat er ook verschil zit bij verschillende season interfaces ?
vb Philips met Season1 op 9600 werkt perfect, maar met Season2 wel knipperende lampjes, maar verder niets ... en toch dezelfde instellingen.

CU
Red

Black Tiger
31-10-2001, 07:16
Euh... ik vraag me af of mensen wel eens lezen wat ik schrijf. Heb pas een drietal keer aangegeven dat de verschillende types interfaces verschil uit maken.:D

drz
31-10-2001, 14:15
Het is mij inmiddels wel bekend dat er season interfaces zijn en season compatibel interfaces en ik denk dat daar het verschil in zit wat @BT al aangaf.
Ik zou tegen ieder met problemen willen zeggen, ga eens na wat voor interface je precies hebt en kom daarna met je vraag op het board.
Ik heb zelf een 'echte' season2 en heb met geen enkele versie van WB problemen.
Alle versies draaien als de voorgaande en ik merk met de nieuwe versies geen verschil met loggen als voorheen.

Mijn season is uitgevoerd met 3 ledjes (rood groen en geel) waarbij de groene oplicht als er externe spanning is aangesloten, de rode licht op als deze spanning uit de CI krijgt en/of werkzaam is en de gele licht af en toe op als deze data naar de pc stuurt.
Ook is er een kaartlezer aanwezig op de interface en een seriele 9pins connector. (geen vaste kabel)

Als we de seasons gaan vergelijken dan kunnen we tot een conclusie komen waar de problemen schuilen.

ilya
31-10-2001, 14:52
@BT, Goed idee mnt de types .Weet jij dan welke types er in omloop zijn.Ik heb gee flauw idee.Ik dacht dat alleen season2 met of zonder voeding bestond.
Je hebt volkomen gelijk dat je uit moet gaan van het type.
Welke type nr. heb jij ???.k zal dan deze ook maar is gaan aanschaffen.

ILYA

Black Tiger
31-10-2001, 22:04
Volgens mij staat er uberhaupt geen typenummer op, je zou eens aan Noord moeten vragen, want ik heb het apparaatje van hem.
Maar er zijn meerdere types season2, je hebt ze met en zonder voeding, daarnaast zit er nog verschil in de gebruikte onderdelen en dan heb je dus ook nog met en zonder kaartslot.

Overigens ben ik gisteren dus met de nieuwe wallbanger aan de gang geweest op de Aston 1.05 en raad eens? WEER anders.
Deze keer moet ik hem instellen op 115200 baud om beeld te krijgen (8E2).
Tot nu toe heb ik nog nooit met die snelheid Seca kunnen loggen, dus ik ben er niet rouwig om.:)

drz
01-11-2001, 04:23
Jammer dat je geen plaatjes kan plaatsen op het board, anders had ik er even 1 geschoten en als voorbeeld neergezet.

Black Tiger
01-11-2001, 19:31
Ik zal eens zien of ik een opname van mijn season kan maken met de webcam, die kan ik dan wel hier plaatsen met een beetje geluk.

drz
01-11-2001, 19:49
Dat is wel een goed idee BT, dan kunnen we aangeven wat er eventueel anders aan onze season is.

ilya
03-11-2001, 00:55
@BT, inderdaad het loggen is een van de belangrijkste leuke bezigheden.Een goede juiste logger hebben is daarom top.
Ik ben nu hoopvol gestemt dat het toch nog goed komt.

ILYA

zakloamp
03-11-2001, 03:53
Ja waar jullie het over hebben, bedoel ik dan ook.

Met Wb3.81 is er wel iets veranderd, het gaat mij niet om de type seasson die jullie gebruiken aangezien iedereen toch al zo lang met zijn eigen seasson werkt.

Zoals Black al aangaf, kon hij voor het eerst sinds WB 3.8x seca gaan loggen.

Had altijd ook geen probs met de versies 3.4x en 3.6x met de seasson die ik gebruikt. Sinds de komst van 3.8x wel.

Zou wel eens willen weten wat en waardoor dat komt.

Grtz.
Zakloamp

Black Tiger
03-11-2001, 04:22
Euh... ik gaf niet aan dat ik sinds 3.8x pas Seca kon gaan loggen, maar ik gaf aan dat ik sinds 3.81 weer een andere baudrate moest gebruiken om seca te loggen.

Met versie 3.56 was dit 9600 (op de 1.05) en met versie 3.81 is dit 115200.

zakloamp
04-11-2001, 01:26
@BlackTiger

Als ik jouw repleys terug moet lezen, vertel je anders wel dat je zei: "Tot nu toe......ben anders niet rouwig om".

Houd dit in dat je nooit met seca heb kunnen loggen.

Maar ontdanks dat, moet je bij de nieuwe versie de baud toch aanpassen van 9600 naar 11520. Juist dit heb ik ook al ondervonden, dus vertel ik in de vorig repley's al dat er met WB 3.8x wat anders aan de hand is, dan met de vorige versies.

Het gaat mij niet om de type seassons, aangezien ieder zo wel zijn eigen instelling heeft, maar sinds de komst van die nieuwe soft, is de instelling weer anders.

Grtz. Zakloamp

Black Tiger
04-11-2001, 03:50
@Zakloamp, dat is een kwestie van goed lezen he, als je de volledige zin quote zie je het:

"Tot nu toe heb ik nog nooit met die snelheid Seca kunnen loggen, dus ik ben er niet rouwig om."

Ik heb het stukje wat belangrijk is even vet gemaakt. Ik heb dus wel kunnen loggen, maar nog nooit met de snelheid van 115200.

zakloamp
04-11-2001, 06:33
@Black

Inderdaad had ik het in de eerste instantie niet goed gelezen.
Toen ik de vorige posting al gerepleyd had kon ik het niet meer verbeteren.

Kreeg met de edit een foutmelding dat ik de rechten niet heb.

Mijn excuus voor het niet goed lezen.

Grtz. zakloamp

ilya
06-11-2001, 04:49
Enige dagen geleden ging het loggen met irdeto perfect.De instellingen 9600,,n1.
Wat scherst mijn verbazing., geen beeld.

Alleen de melding " send atr to cam .
Dus vele malen gereset met verschillende instellingen etc.
Ik denk dat mijn freecam toe is aan een grote irdeto beurt.
Alhoewel met een silver card werkt ie perfect.
Ik hoop dat BT mij het juiste type z.s.m. kan mededelen.
al hoewel ik het raar blijf vinden dat vorige week het super ging met walb. 381.

Wat een leuke sport het loggen :)))

ILYA

truffel
02-12-2001, 10:01
hoe weet je dan dat je de k**'s te pakken hebt
en hoe zie ik ze dan.
Als ik aan het loggen ben
dan krijg ik na een tijdje een fout melding.
Ik gebruik wb3.80

ilya
02-12-2001, 18:52
Als ik je goed begrijp ontvang je geen updates.Heb je wel in je settings de goede/actule K...s en adres ingevuld.!!

Verder ter bemoeding mijn ervaring over het loggen :

Na e.e.a. veel uitgetest te hebben zowel hardware en softeware matig vind ik met name dat met de versie wb381 alles als een "speer" loopt.Irdeto lekker snel, viaccess super en last but not least seca.Ik ben nu een tevreden logger met mijn seasontje 2 zonder voeding.
Kortom eerst veel lezen op het board vervolgens de juiste logger kopen en zorgen dat je de juiste "stuff" hebt om de k. te pakken te krijgen.
Ik moet zeggen dat je dan met nog meer plezier heerlijk je k. voorbij ziet vliegen.

ILYA

truffel
09-12-2001, 02:08
ik heb al een season2 maar het lukt me nog steeds niet om de key's te loggen ik weet niet wat de key's zijn.

ilya
09-01-2002, 02:38
Wellicht een overbodige vraag ,maar ik stel hem toch "Gebruik je wel de geldige keys etc."

ILYA