Vraag Diseqc instellen.

Inmiddels is het probleem opgelost. Blijkbaar is de frequentie-update van Antarion de boosdoener. Daar behoort een regel misc: in te zitten waarin een aantal zaken gedefinieerd zijn, w.o. DISEqC. Echter staat in hun update DISEqC = 0 wat 1 zou moeten zijn.
Even het motosat.log downloaden en de regel misc DISEqC op 1 zetten, het bestand hernoemen naar de standaard updatebestandsnaam.txt en flashen in de box. Probleem opgelost. Het zijn echt prutsers bij Antarion.
 
Oh kijk aan, dat moet je maar weten toevallig inderdaad. Wel vaag dat ze dan zelf die bug niet oplossen.

In elk geval hartelijk dank voor de feedback en het plaatsen voor de oplossing hier, daar zullen anderen geheid ook weer mee geholpen zijn. Top! :aanbid:
 
Het gepruts bij deze club, die zich lang heeft voorgedaan als fabrikant van Antarion, dat ging nog even door. Ik kreeg van hen een reactie dat zij zelf geen idee hadden hoe dit opgelost moest worden. En dat moet dan support geven. Gelukkig had ik een relatie die dit wèl wist.

In aanvulling op mijn eerste reactie nog even dit. Als er in de regel MISC geen detail DISEqC is opgenomen dan moet je deze uiteraard nog even toevoegen aan die regel. Dus DISEqC = 1.
 
En dat moet dan support geven.
Helaas ziet men het inderdaad vaker dat ze graag verkopen, maar als er iets is, er relatief weinig moeite gedaan wordt om een oplossing te vinden. Als ze het niet snel vinden is het van "we weten het niet". Vertel je als klant iets is het bij veel bedrijven vaak "oh bedankt voor de tip, we zullen het noteren", hetgeen vervolgens dan weer niet gedaan wordt.

Gelukkig zijn er dan inderdaad nog kennissen en forums waar de informatie wel gedeeld kan worden.

Dank nog voor de aanvulling.(Y)
Er zijn immers best nog wel mensen die met deze apparatuur rond rijden !
 
Zeker weten want los van de beperkte signaalwaardes op Astra 23.5 is het, net als de NL tegenhanger, Travel Vision, qua setup niet eens zo verkeerd. Overigens verkondigde TV dat dit hun ‘eigen merk’ is. Nou, ik twijfel daar steeds meer aan met de ervaring van die Franse ‘fabrikant’. 🤣🤣🤣
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan