Nieuw leven in de sathobby geblazen, maar nogwel wat vraagjes.

Mark_V

New Member
Lid sinds
18 mei 2011
Berichten
16
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
58
Na jaren de satelliethobby te hebben verwaarloosd heb ik mij ook maar eens een modern satelliet doosje aangeschaft om weer wat te kunnen hobbyen.

Dit is een 800HD geworden (een clone) en ik moet zeggen hij bevalt prima! :)

alleen jammer van die ongelofelijke lelijke afstandsbediening...

Mijn satelliet verleden loopt zo'n beetje van de satpak doosjes via macacces,

season7, het irdeto 5F commando tot aan het clonen van de eerste seca kaarten.

Dus met m'n 800HD ook maar aan het sharen geslagen, dit werkt opzich goed

maar (nog) niet helemaal.

Vooral op de buitenlandse kanalen heb ik nogal last van freezes de Nederlandse lopen perfect maar alles wat zo'n beetje over de grens moet gaat moeilijk.

Ik gebruik mgcamd 1.35a en als image openpli, voor m'n normale kaart gebruik ik cccam v2.2.1

Nu ben ik al avonden met de parameters van mgcamd aan het spelen geweest maar dat haalt niet veel uit.

Als oud mosc liefhebber snap ik dat er binnen zo'n 2,5sec een decrypted ecm terug moet zijn, komen deze freezes door te late antwoorden? of is het iets tussen mgcamd en de newcamd server? (ping tijd is 20ms)

Ook heb ik geprobeerd om cccam met de server te laten praten, maar dat krijg ik niet aan de gang.

Ik heb de hele cccam.cfg leeg gegooid en één regel gemaakt met N: geplakt uit m'n newcamd.list (ergens gelezen op een forum)

Normaal zie ik links onder in het beeld 'cannot parse this emu' of de kaartlezer, maar nu helemaal niks...

Misschien kunnen jullie me een duwtje in de goede richting geven, zodat ik de opgelopen 'achterstand' een beetje kan inlopen :biggrin:

Grtzz Mark

 
Heej Mark, welkom op Satellite Fun. Leuk ook om weer eens een echte "ouwe rot" in het vak terug in de hobby te zien.;)

Ik ga er even van uit dat je het over interne cardsharing hebt, want met jouw ervaring zul je weten dat extern bespreken niet mag volgens onze regels.

Maar een heel andere vraag, om eigenlijk misschien meteen aan jouw vraag tegemoet te komen. Waarom nog iets antieks als mgcamd als server gebruiken?

Daar is namelijk voor zover mij bekend al lang geen ontwikkeling meer in en het is bekend dat deze emu ook vaker freezes veroorzaakt.

Zo is het moeilijk om precies de vinger te leggen op bepaalde instellingen van je configuratie of dat het gewoon mgcamd zelf is.

Als het een Newcamd server is moet je daar zonder problemen met CCcam mee kunnen praten d.m.v. zo'n N regel, dat is het probleem niet, maar ook Newcamd heeft al lang zijn beperkingen en is niet voor niets vervangen door NewCS. Die ook al weer niet bepaald modern meer is.

Waarom geen CCcam als server? Werkt veel sneller, makkelijker, uitgebreider....

En de afstandsbediening.... is die van een clone niet dezelfde als van een gewone DM800? Ik weet het niet precies maar volgens mij is dat ongeveer hetzelfde, toch?

 
Hoi Mark,

Welkom op dit forum voor wat betreft intern sharen denk ik dat je hier en daar wel antwoord krijgt, maar extern sharen ondersteunt Satellite Fun absoluut niet.

Uit jouw verhaal proef ik wel dat je meer richting extern wilt

Met alle overige vragen zullen we je graag op weg helpen.

Heel veel plezier op dit mega gezellige forum.

 
Euh, ik ben (nog) niet helemaal op de hoogte van de hedendaagse protocollen

wat wel en niet besproken mag worden. :biggrin:

Ik had/heb altijd al moeite gehad om niet over iets te kunnen praten terwijl iedereen weet waar je het over hebt...

Werden er destijds geen Satellitefun BBQ'en voor georganiseerd om dat wel te kunnen? (al ga ik nu niet meer in m'n auto slapen :biggrin:)

Maargoed iets antieks al mgcamd? ik dacht dat dit één van de laatste softcams was die goed met sharing overweg kon.

Ik gebruik dus mgcamd als client op (denk ik) een cccam server, met veel kanalen werkt dit goed maar met sommige heb ik freezes.

Gister heb ik nogmaals geprobeerd om ipv mgcamd CCcam als client te gebruiken, maar ik heb het idee dat CCcam niet naar zijn CCcam.cfg kijkt in

/etc

Als test heb ik een So**C**m.K*y ergens vandaan gehaald om te kijken

wat CCcam doet.

Hier worden wel wat kanalen mee helder, maar ik kan zelfs de hele file CCcam.cfg deleten en alles blijft hetzelfde...

Ook de veranderingen die ik in de file maak maken geen verschil, ergens staat bijv. iets van MINI OSD en wanneer ik dat aan of uit zet... geen verschil.

Het OSD blijft timing en/of FTA aangeven.

Het wel of niet toevoegen van de N: regel maakt dus ook niks uit.

Maargoed ik heb het doosje net een week dus het zal allemaal wel goed komen, vooral als programmeur kan ik me leuk uitleven met weer een leuk

Linux doosje in m'n netwerk:biggrin:

Grtzz Mark

 
Euh, ik ben (nog) niet helemaal op de hoogte van de hedendaagse protocollen wat wel en niet besproken mag worden.:biggrin:
Nou externe cardsharing mag niet besproken worden. Dat is illegaal. Interne cardsharing mag wel besproken worden. Ondanks dat dit feitelijk hetzelfde is, men hoeft alleen maar de host/ip te wijzigen, doch externe sharing ondersteunen wij dus niet.;)

Auto slapen... hmmz... dat moet zijn geweest in de tijd dat we nog bij Smurf de bbq's hielden. Maar jij bent toch niet TD of wel? Wat was jouw alias vroeger dan?

Overigens worden er wel nog Satellitefun BBQ's gehouden, alleen organiseert Boets die nu in het Boetsenbos.:biggrin:

Maargoed iets antieks al mgcamd? ik dacht dat dit één van de laatste softcams was die goed met sharing overweg kon.
Ja maar dat was toch al weer een paar jaar geleden hoor, daarmee kon je naar 3 emu's connecten, radegast, newcamd en nog eentje, maar da's echt al verleden tijd.:)

CCcam kijkt wel degelijk naar zijn CCcam.cfg. Je kunt die inderdaad wissen, want hij maakt dan gebruik van standaard instellingen.

Dat er nog kanalen helder worden met een Softcam.key verbaast mij enigszins wel maar oke het zou kunnen. Soms dan werkt er opeens weer iets.

Het wel of niet toevoegen van de N regel maakt alleen iets uit als deze ook met een Newcs of Newcamd server kan connecten.

Echter als de kaart in de Dreambox ziet, dan ziet CCcam die ook meteen en gebruikt hem ook. Dus vervalt de noodzaak van CCcam om met Newcamd/Newcs te connecten en werkt de N regel dus inderdaad niet.:)

Je kunt ook telnetten naar CCcam om te zien wat er aan het gebeuren is.

Stuur me anders even een emailtje of een pm, dan kan ik misschien wat tips geven over de configuratie.

En nee niet iedereen... dit geldt alleen voor Mark V, ook per email geven wij geen ondersteuning aan illegale zaken.;)

 
Werden er destijds geen Satellitefun BBQ'en voor georganiseerd om dat wel te kunnen? (al ga ik nu niet meer in m'n auto slapen )
Mark jammer dat je dit nu aangeeft, want toevallig is er vandaag een BBQ waar we met een stel hobbiësten bij elkaar komen van Fun en Duck, niet de BBQ van Boets, maar mijn jaarlijkse. ;)

Je was welkom geweest.

 
@BT dat PBtje is onderweg :biggrin:

Misschien moet ik mijn situatie iets beter uitleggen...

Op dit moment draai ik mgcamd 1.35a als client op een newcamd server, in mijn newcamd.list staat dus de bekende CWS regel CWS = 01 ... 14

Dit werkt dus goed maar met de nodige freezes, nu wilde ik eens als experiment proberen om CCcam aan de praat te krijgen, daarvoor heb ik de N: regel toegevoegd aan CCcam.cfg (met exact dezelfde gegevens als uit newcamd.list) maar dat werkt dus niet.

Vervolgens een S***C*m.k*y geprobeerd en dan doet CCcam het wel, in CCcam.cfg staat ook de kreet MINI OSD en als je deze aanzet zie je of een kanaal FTA is of anders wordt de timing aangegeven en of ik deze nou op YES of NO zet in beide gevallen zie ik dit OSD vandaar dat ik het idee kreeg dat CCcam niet naar zijn config kijkt. (ook omdat een werkende server nu niet wil werken)

En BBQ's ach de zomer is nog lang :biggrin: maar eerst zal ik mij weer eens wat 'up to date' moeten brengen voordat ik iets zinnigs kan zeggen...

Al lopen er (zoals altijd) weer een hoop projekten tegelijkertijd die meer tijd nemen dan ik heb, zo ben ik ook bezig om een driver te maken voor m'n DM800 om deze met m'n AMX syteem te kunnen besturen.

Maar zo blijf je tenminste wel van de straat :biggrin:

Grtzz Mark

 
Op dit moment draai ik mgcamd 1.35a als client op een newcamd server
Ja dat had ik al in de gaten, maar zowel mgcamd alsook newcamd is verouderd. Newcamd is vervangen door Newcs en zelfs die is eigenlijk al nauwelijks meer in gebruik.

De N regel zou moeten zijn:

Code:
N: <ip> <port> <username> <pass> <des(14byte)> <nr_of_hops_away (default: 1)> <stealth mode (default: 0)>
Dus geen CWS gebruiken en voor intern netwerk is vaak een ip beter dan hostnaam i.v.m. al dan niet goed werken van nat-loopback en soortgelijken. Overigens is dit meer voor meelezers want het lijkt me dat jij de precieze string zonder meer correct hebt ingevoerd.

Anyway, soms helpt het om achter de 14e byte een 1 te zetten, maar niet altijd. Kan ook aan de versieverschillen tussen CCcam en Newcamd liggen als het niet werkt.

Freezes met mgcamd als client waren bij mij op een gegeven moment normaal, vandaar dat eerst Newcs een verademing was en daarna CCcam.

Maar Newcamd veroorzaakt sowiezo problemen bij diverse providers. Een CCcam servertje opzetten is echt easy, daar hebben we zelfs een handleidinkje (klik) voor in ons handleidingen forum.:)

Die mini OSD... hmz... heb ik nooit getest, ik zie ook in de ET9000 een klein regeltje onderaan, alleen bij een FTA kanaal staat daar dan FTA en geen timing.

Maar op een Pakistaans forum (nu dicht) werd er ook geopperd dat het niet werkte, voor de rest vind ik er ook niets van, wel interessant.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan