Openbox S10

R0N

New Member
Lid sinds
29 jan 2010
Berichten
26
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
55
Na een paar Chinese Dreambox clones, welke tot op zekere hoogte prima functioneerden, wilde ik toch eens iets anders proberen, ook omdat het tijd werd voor een HD ontvanger :).

Het nadeel van de DM clones was eigenlijk de CPU kracht, de ontvangers zijn traag, booten duurt lang en er zijn vaak wel wat probleempjes..

Ik had mijn oog laten vallen op een Openbox S9 maar het model was nou niet echt geweldig, het ziet er eigenlijk gewoon niet uit.

De laatste tijd was er ook ineens de S10, zelfde als de S9 maar dan kleiner.. zeggen ze..

Dus gewoon maar een S10 besteld bij onze oosterse vrienden en 3 dagen later had ik hem op tafel staan.

Leuk klein ontvangertje, ietsje breder dan de DM500 maar nog steeds klein..

Booten gaat snel, heel snel, sneller dan de meesten reguliere ontvangers en hij werkt verbazend goed, beter dan verwacht.

Zenders op volgorde zetten is lastig, er zijn maar 8 favorieten groepen en je hebt maar 1 bruikbare tool om zenderlijsten te bewerken, het commerciele SetEdit.

Updaten van firmware, settings etc gaat heel simpel via USB..

Voordelen:

  • Snel
  • HDMI 1.3
  • Front display
  • Embeded CI achter klep
  • Extra CI slot
  • Voeding intern
  • Fanless
  • DVR (via USB)
  • CCcam/newcam/mgcam
  • Timeshift (pauze tijdens TV kijken)


Nadelen:

  • Lastig zenders op volgorde zetten
  • Maar 8 favorieten lijsten
  • Geen PVR/media via netwerk


Al met al een dikke voldoende en zeker z'n geld waard..

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even over de settings wat je een nadeel vind, is deze box dan totaal anders als de Openbox S9 en daar was de Ali Editor voor een gratis progje.

Ding werkte prima heb er toen ik een Openbox S9 had zelf lijsten voor gemaakt, een nadeel was dat je er maar één tegelijk kon verzetten.

En de commerciele Setedit is dat de Comaq SL100 HD die ook voor de S9 gebruikt wordt?

 
Klopt die gratis tool is niet echt heel handig, je mist er de "sleur en pleur" bij het aanmaken van de favorieten lijsten..

En ja die SetEdit wordt ook gebruikt voor de S9, er zijn ondertussen al wat updates voor om hem beter te maken voor de S10 (ik heb de 1.17 update welke niet op de website staat bij hem).

 
Ja met de Ali editor werkte ik met de + en - en dat ging op zich best snel.

Maar ik heb door de jaren heen ook diverse licenties voor Setedit gehad.

 
Ik heb een S9 gehad, starte steeds spontaan uit zichzelf op,beeld bleef vast staan,nieuwste software erop gezet,werkte allemaal niet.

De leverancier bood het nieuwste aan...

Een S10,de helft kleiner met de zelfde mogelijkheden.

Maar geen spat verbetering.reboot ook zelf spontaan ,blijft vast staan en wordt erg irritant .

Ik heb het volgende gedaan. eerst gedowngrade naar S9 software,de satkabel er af gehaald en de S10 software ( 23-5-2011) erop gezet,kanalenlijst terug gezet enz.

S10 uit gezet,satkabel erop en weer aangezet.

Ik moet toegeven dat het beter gaat.ipv 5-6 per uur een reboot nu nog 1-2 keer.

Het stilstaan van beeld is een stuk minder.

Misschien heeft iemand hier wat aan.

De nieuwste softwareversie van juni is ook uit.

Ohja nog een tip: eerst een backup maken van al je files.:shocked:

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 23:05 uur ----------

heb net de nieuwste software juni 2011 erop gezet. het openbox logo is weg,staat nu test version.de functie sat instellingen(om discq enzo in te stellen) is grijs,maar gelukkig ontvang ik de zenders wel.de software is misschien wel voor s10 maar de looks is van de s9.en........ het reboten zit er ook nog in.conclusie werkt voor geen meter en zet gauw weer de versie van mei terug,

 
Laatst bewerkt:
toch maar weer s10 software erop gezet nadat de versie van juni nix lijkt

se s10 doet het wel wat beter staat na al 2 uur lang aan zonder 1 reboot.hoop dat het weg blijft

 
HD kanalen openbox s10 geen beeldwie kan mij helpen ik heb een openbox s10

ik heb in de in de replace list enkele lijnen toegevoegd om de kaart origeneel tv vlaanderen werkend te krijgen in het ca slot

dit is gedeeldetelijk gelukt de sd zenders gaan open

maar de hd zenders geven geen beeld

moet ik soms om de hd zenders open te krijgen nog een lijn toevoegen

zo ja wie weet welke lijn er dan in moet om op de hd zenders tv vlaanderen beeld te krijgen

als voorbeeld staat nu in de lijst

X: { {1801} {0100} }

X: { {1803} {0100} }

X: { {1811} {0100} }

X: { {1817} {0100} }

X: { {1818} {0100} }

X: { {1833} {1702} }

btw

ik beschikt over het fullpakket hd tv vlaanderen

met de dreams geven die wel beeld dus aan de kaart lig het zeker niet

 
ik heb een s10 gekocht aangesloten de laatste update erop van 13-07-2010

zenders geladen per sat. cccam erin en alles werkt.

Alleen de zender lijst en favorieten daar moet ik wel wat tijd instoppen maar dat is te doen.

 
Laatst bewerkt:
Firmware 07012011 - Released to all!

In a big departure from our previous releases, our latest OpenBox S9/S10 release is available to all to download. Our private S9/S10 firmware will be receiving a completely new database and other information soon, so all are welcome to this file and its data, as long as both are distributed complete and unmodified.

However, if you modify this file or strip the data and then distribute it, we will not waste time threatening or filing lawsuits. We will simply go to your host with an International Copyright/DCMA legal filing and have your site removed from the internet. Has worked very well sofar in USA, Canada, EU and Asia.

This file works for S9 and S10. The main difference is that S10 clock/timer works, S9 it still does not. Many other improvements have been made

If you are in EU, don't bother, this is for North America. If you are a pirate, don't bother. Not only does this file include our anti-pirate measures, there are no plugs from the factory!

* Audio sync issues corrected

* Stutter on many H264 and other feeds corrected, smooth playback

* Sluggishness in menus and other operations corrected

* Clock/Timer works

* Old TP_PROG.DBS files now work

* Tuner check eliminated

* VFORMAT now cycles thru NTSC and PAL modes, will not get stuck in PAL with no picture. Keep pressing VFORMAT, wait 5 seconds & repeat until back in NTSC mode.

* ALi DVR format eliminated, now records selectable PS or TS. No need for PVR Tool

* Can output 1080i and 480i analog at same time without “nag” message

* North American version that includes MP4/MPEG2 Media Player, Record Manager

* Slightly improved blindscan speed over 0617 with Spitfire/Universal, but still needs work.

* S9 style layout, with OpenBoxS10.info backgrounds coded as boot and background from factory engineer (not changeable).

* Eliminates Plugs

Does not fix/known issues:

* No independent 22kHz. (Workaround coded into OUR files with slower blindscan for Spitfire/Universal.)

* Eliminates CAM controls (not needed by 99.9% of N.A. users, for subscription programming. If you need this, we can enable it.)

Special notes:

* If using older TP_PROG.DBS file with our default settings of 10600/22kHz, you must switch these to Universal 9750/10600

* Clock settings are pre-set in OUR file. Only change the date and time, don’t touch region or GMT usage. Date will be set to 01/11/2010 (EU format, day first, then month). Time is 24 hour (military format) and will be set at 00:00 (12:00am)

* As with our past files, default resolution is 480i. If using HDTV please change to 1080i_60 or 720p_60.

ik weet niet of dit de laaste versie is en of deze goed werkt weet ik ook niet heb hem niet getest, ik kan de bestand ook niet uploden als bij lage zou niet weeten of het ook mogelijk is?

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 17:49 uur ----------

If you are in EU, don't bother, this is for North America. If you are a pirate, don't bother. Not only does this file include our anti-pirate measures, there are no plugs from the factory!

Heeft dus weinig zin om dus uploaden, ik lees dat de Openbox S10 en S9 receiver vaak vast loopt ik heb ook een clubrevo 9000 die steeds vast liep en een dreambox 500s die ik inmiddels al verkocht heb om dat deze konstand vast loopt, is dat waar meer menzen hier met deze grootte probleem?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan