internetradio

V

vandi205

geachte collega,s

ik ben in het bezit van een coolstreem neo plus, en ik heb me een beetje in het radio gedeelte verdiept maar daar kom ik niet uit.

ik wil geen radio via de satelliet horen maar internet radio. hoe krijg ik dat voor elkaar want er is niet een handleiding waar dit in staat.kan ik gewoon alle nederlandse radiozenders gewoon ontvangen? en hoe doe ik dat?

alvast bedankt voor een antwoord op deze (domme , denk ik) vraag.

 
Beste Vandi205, allereerst welkom op Satellite Fun.

Om meteen met de deur in huis te vallen hebben wij de stelling dat domme vragen niet bestaan, hooguit domme antwoorden. Dom is als men vragen heeft en men stelt ze niet, want dan wordt men ook nooit wijzer.;)

Je ontvanger is mij persoonlijk niet bekend, heb net even wat algemene informatie ervan bekeken. Een satelliet ontvanger plukt satelliet signalen van de satelliet af. Over het algemeen dus ook alleen radio signalen die via de satelliet worden uitgezonden.

Daarop zijn uitzonderingen, met name ontvangers waarop men internet kan aansluiten, zoals Dreambox, VU+Duo etc. waar je dan weer plugins voor kunt installeren.

De Neo Zee is ook zo'n ontvanger en kan ook internet radio ontvangen. Of de Neo Plus daar ook toe behoort is mij niet bekend, maar als ik de omschrijving lees, zou ik het niet vreemd vinden als ook hier een plugin voor te verkrijgen zou zijn. Volgens Duitse info die ik vond zou de Neo Plus dat ook moeten kunnen.

Voor zover ik begrepen heb zou men zelf zenderlijsten kunnen maken met daarin de links naar de favoriete internet radiostations.

Je zou hier (klik) eens kunnen kijken, ik zag daar ook internet radio zenderlijsten bij staan. Maar er is ook een hoop informatie over de Coolstream ontvangers te vinden. Wel in het Duits.

 
ok, bedankt voor de info.

trouwens de reden hiervoor is dat we van de een op andere dag geen radio meer kunnen beluisteren via de schotel, en dan bedoel ik de nederlandse zenders , behalve (vreemd genoeg) 100% nl. tja en dat is niet onze favoriete zender. nou hebben we ook een schotel apart voor de slaapkamer en daar is alles goed. zou het eraan kunnen liggen dat de ene een multitenne schotel is?40 cm en de andere is een schotel van 60 cm.

Grtz

 
Heb je al opnieuw zenders laten zoeken ?

Sinds eind mei zijn de NL zenders anders verdeeld over de satelliet en waarschijnlijk geldt dat ook voor de radio zenders (zou ff nagekeken moeten worden op kingofsat of lyngsat).

 
als je hem op radiomode zet scant hij dan alleen de radiokanalen of ook de tv mee?

 
Ik ken de coolstream niet, dus ik weet het niet zeker.

Meestal worden alle services gescand, maar soms kun je ook aangeven wat ie moet scannen.

 
Voor zover ik begrepen heb zou men zelf zenderlijsten kunnen maken met daarin de links naar de favoriete internet radiostations.Je zou hier (klik) eens kunnen kijken, ik zag daar ook internet radio zenderlijsten bij staan. Maar er is ook een hoop informatie over de Coolstream ontvangers te vinden. Wel in het Duits.
Ik gebruik TuneIn. De tool is zeer duidelijk. :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan