Kan ik straks nilesat ontvangen met een 130 cm schotel?

khalidinio

New Member
Lid sinds
10 jan 2011
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
41
Hoi allemaal,

Ik heb nu een 78 Triax schotel met 4 lnb's die ik zelf heb uitgericht op hotbird, astra 1, 2 en 3. Nu staat mijn schotel in de tuin en is die best wel dichtbij mijn huis (ik heb maar een klein tuintje). Als je zo met het blote oog kijkt denk je dat de schotel gericht staat tegen mijn dak.

Nu werkt alles ok, maar ik wil misschien over naar een 130 cm schotel die ik kan ruilen met iemand. Maar voor ik dat doe vraag ik mij af of het theoretisch gewoon zou moeten werken omdat ik nu ook gewoon hotbird en de astra sats kan ontvangen met goed signaal (tussen de 75 en 100)? Of zit nile sat heel ergens anders waardoor de kans groot is dat mijn dak in de weg zit?

ps. Je kan toch wel gewoon zowel hotbird, astra 1, 2, 3 en nile sat ontvangen op een 130 cm schotel? Of moet je een motor hebben?

Dank..

 
Ik moet je helaas teleurstellen. Om die combinatie te kunnen ontvangen moet je ofwel een motor hebben, ofwel de 1.30m apart uitrichten op Nilesat, ofwel een schotel aanschaffen waar meer lnb's op kunnen maar dan een in de vorm van de Wavefrontier T90 bijvoorbeeld.

Astra 1 zit op 19, de 3 op 23,5, de 2 op 28 en de hotbird op 13 oost.

Tussen Astra 1 en 2 zit dus een maximaal verschil van 8 graden.

De Nilesat zit echter op 7 west, gerekend vanaf de Hotbird (dichtst in de buurt) is dat nog steeds 20 graden. Dat is behoorlijk veel en voor zover mij bekend niet op te vangen door lnb's naast elkaar te zetten omdat je hiervoor te ver uit het brandpunt zit bij een normale schotel.

Daar zijn ook geen houders voor te vinden. Dus ik zou je schotel laten staan en die 1.30 erbij zetten en op de Nilesat uitrichten.

Of beide schotels verkopen en een T90 ophangen.

 
Dank!

Dus als ik zo'n T90 schotel haal zou het moeten lukken? Is er maar 1 T90 schotel of heb je die in verschillende typen en metaal?

 
Het is een Wavefrontier T90 of Wave T90 en er is ook een clone op de markt helemaal zonder plaatje.

Het lijkt mij dat je met een 130cm schotel toch veel meer kans hebt iets van Nilesat te ontvangen dan met een T90.

Om ontvangst te hebben zit je het beste in het zuiden van het land in het Noorden of Westen zit je een stuk slechter.

En alles van Nilesat zul je toch nooit ontvangen wel een aantal zenders op bepaalde tijden.

Om alles daar op te ontvangen op de 130 cm schotel is onmogelijk ligt veel te ver uit elkaar Nilesat 7 west en Astra2 28 oost maar dat had BT ook al geschreven.

Een motor kan ook maar als de schotel zwaar is heb je een 36V motor nodig een disq motor zal het niet trekken.

Of twee schotels de 130 cm op Nilesat de rest zo laten koppelen met een disqswitch.

 
Aart44 heeft daar wel een goed punt. Ik had al de T90 geschreven, vanwege het feit dat die groter is dan de T55 voor als je alle lnb's op 1 schotel zou willen.

Maar ik hoe hoger in het land je woont, hoe groter de schotel die je nodig zult hebben. Dus er is best kans dat het misschien met die T90 niet of onvoldoende gaat lukken.

Vandaar dat ik ook voorstander ben van een tweede schotel. dus die 1.30m erbij als het kan en die op de Nilesat richten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan