mezzo live HD

raymaj

New Member
Lid sinds
3 apr 2009
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
83
Als liefhebber van klassieke muziek neem ik graag muziek en opera op om nadien wanner het mij past nog te beluisteren.

Mezzo is hier mijn favoriet.

Ik heb TV Vlaanderen en kan dus Mezzo TV opnemen. Helaas is dit geen HD

Ik heb ook kabel Belgacom TV met het muziekboeket; Hiermee ontvang ik Mezzo Live HD maar hiermee kan ik geen blijvende opnamen maken.

Mezzo en Mezzo Live hebben een verschillende programmatie.

Ik heb 2 vragen

1 - Kan ik de kwaliteit van de opnamen van Mezzo TV op een of andere manier verbeteren ( upscaling ?)

2 - Is er een andere manier om Mezzo Live HD te ontvangen en wel opnames te maken

 
Hoi raymaj, welkom als actief lid op het Satellite FUN Board !

Antwoord op vraag 1 is "Nee".

Dat komt omdat wanneer je aan upscaling doet, dan neem je een bron van aanzienlijk lagere beeldkwaliteit, en laat een algoritme uitrekenen hoe de tussenliggende beeldpuntjes eruit zouden kunnen zien.

Geen HD (dus SD) is op z'n best 720×576 beeldpuntjes; 414720 in totaal dus.

HD is op z'n minst 1280 x 720; das 921600 in totaal.

En op z'n best 1920 x 1080; 2073600 (Full HD).

Dat is factor 2,2 of 5.

Dus bij SD upscaling naar full HD, ga je 4 van de 5 beeldpuntjes gokken.

Dat betekent dat je een minder korrelig beeld ervaart, maar dat komt doordat de beeldpuntjes meer geleidelijk op elkaar over gaan.

Het is iets totaal anders als een echt HD signaal waar 2 naast elkaar gelegen beeldpuntjes een 100 % contrast kunnen hebben (zwart/wit dus).

Dat is bij upscaling onmogelijk.

Met andere woorden: Upscaling is jezelf voor de gek houden, niet betere kwaliteit.

Waarom kun je geen blijvende opnames maken met je kabel signaal ?

Zoiets kan onmogelijk gemaakt worden door [highlight]HDCP[/highlight] (High-bandwidth Digital Content Protection), die blokkeert de mogelijkheid van opnemen van een digitaal signaal.

In dit geval zou dat komen doordat je een ontvanger van de provider gebruikt.

Mogelijk lukt dat wel als je een hobby ontvanger zou gebruiken, maar daar kan ik geen uitsluitsel over geven.

De HD variant van Mezzo zit wel op de satelliet, maar is er alleen voor buitenlandse abonnementen (Frans, Spaans, Russisch en nog wat) maar daar heb je dus weinig aan.

In het Nederlandse pakket zit BravaHD, wanneer je een HD pakket hebt.

Das ook klassieke muziek.

Maar daar heb je natuurlijk niet zoveel aan.

Bij TVV zie ik die niet terug in hun zenderoverzicht.

 
Laatst bewerkt:
Ikzelf bekijk regelmatig Mezzo en Brava.Vooral de opperettes zijn,wat mij betreft,prachtig.

De opnames echter,die ik op de pc zet,spelen in slechte kwaliteit af,en geven veel storing (freezes).

Aangezien bijv. Nederlandse konferences deze storingen niet hebben,geloof ik niet,dat het aan onze apparatuur ligt.

Ik wil dit alleen onder de aandacht brengen.

Want Brava verkoopt dvd´s met hun voorstellingen,en dat geld heb ik wel over voor mooie en goede kwaliteit voorstellingen.....Gr.George

 
Misschien een gekke vraag, maar kan ik dan niet een Frans abonnement nemen ?

Dank voor de reactie

raymaj

 
Jawel een Frans abo is mogelijk als je aan de eisen voldoet, meestal moet je dan een adres in het land hebben en een bankrekening waar ze het abo geld vanaf kunnen schrijven.

Ook kun je het eventueel via familie of een kennis in Frankrijk laten lopen dan zou die de rekening krijgen en kun je aan de familie of kennis betalen.

Of een Franse satdealer moet het op zijn naam willen zetten en dat je die gewoon een jaar vooruit betaal.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan