Ziggo duurder voor "overzichtelijkheid".

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.823
Waarderingsscore
1.022
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Per 1 september a.s. verandert er het nodige bij Ziggo v.w.b. de pakketten van digitale TV en met name ook Telefonie.

Onder het mom van "om de tarieven overzichtelijker te maken" wordt het bellen naar mobiel en vast gelijk getrokken.

Daarm bedoelen ze dus dat het gelijktrekken richting het duurdere bellen naar mobiel gaat gebeuren.

Dit betekent dus dat per 1 september het starttarief 8 cent wordt en het gesprekstarief daarnaast ook nog eens 8 cent per minuut.

Feitelijk is dit nog niet zo duur. Bij Online bijv. betaal je niets voor het bellen en ook geen starttik bij een alles in 1 pakket (39 euro).

Kies je voor het goedkopere pakket (29 euro) zit je wel gelijk aan 9,5 cent starttarief en 9,5 cent per minuut.

Telfort is wel goedkoper met 5 cent starttarief en gratis bellen naar vast. Daar is bellen naar mobiel weer duurder met 17 cent per minuut.

Een en ander geeft wel aan dat je tegenwoordig misschien toch beter kunt kijken om zelf je aansluiting te regelen. Want het is toch gewoon VOIP, dus bellen via internet.

Ter vergelijking.... middels een betamax provider (bijv. Voipbuster) betaal je geen starttarief en slechts 2 cent per minuut.

En dat niet alleen naar Nederland maar naar vele landen. Middels populaire routers als de Fritzbox hoeft de kwaliteit echt niet onder te doen voor die van een grotere provider.

Maar het scheelt je wel alvast minstens 10 cent per gesprek van een minuut in jouw voordeel.

Verder gaat Ziggo de TV pakketten indelen in 3 groepen.

Standaard, Plus en Extra.

Ze zeggen wel dat het aantal pakketten wordt verkleind maar het aanbod per pakket wordt vergroot, doch we zijn benieuwd wat dit nu of op korte termijn uit gaat maken voor de prijsstelling ervan.

Doch het is uiteraard belachelijk om te stellen dat je tarieven duurder maakt om het overzichtelijker te maken. Dat doe je gewoon omdat je meer wilt gaan verdienen aan je vaste telefonie omdat de concurrentie ook al duurder zit.

 
Tja Ziggo?

Black Tiger, ik heb ook al een brief mogen ontvangen van Ziggo.

Ik heb dus nu het 1 na hoogste pakket, en dat wordt nu straks TV Extra, ik heb toendertijd gekozen voor alle keuzepakketten, muziek entertainment en ga zomaar door, 5 keuzes voor 1 prijs.

Nu gaan er dus weer een aantal analoge zenders uit het pakket, maar daar tegenover staat dat alle populaire zenders straks in HD kwaliteit te ontvangen zijn en dat er dan ook 10 dagen terug gekeken kan worden naar programma's die je gemist hebt kost me straks €3,- per maand meer.

Allemaal leuk en aardig als je dus een HD-recorder hebt, dan kan dat, maar mensen met een gewone decoder hebben de mogelijkheid niet om 10 dagen terug te kijken, en mensen die nog niet overgegaan zijn op digitaal worden meer en meer gedwongen om over te stappen op een decoder voor digitaal ontvangst.

 
Ik heb een abo bij Telfort. Eigenlijk alleen om op mijn aan iedereen bekende nummer bereikbaar te zijn. Voor de rest gebruik Voipbuster, die ik in mijn Telfortmodem heb gezet als tweede SIP. Bij Voipbuster krijg je 40 vrije dagen voor ieder tegoed van 10 euro dat je gebruikt. Omdat ik nogal eens bel naar landen waar je ook bij Voipbuster moet betalen, maar wel goedkoper is dan met de gebruikelijke providers, is dat tientje gouw gebruikt en kan ik weer gratis bellen in NL en EU. Ik heb nu over de 300 vrije dagen en kan dus nog wel even voort. Bovendien heb ik ooit eens een nummer gekocht bij Voipbuster voor 1 Euro zodat ik ook teruggebeld kan worden. Helaas zijn die nummers nu niet meer te koop. Ik heb in het modem ingesteld, dat de inkomende gesprekken van het Telfort en Voipbusternummer worden doorgegeven en alle uitgaande gesprekken via Voipbuster lopen. Over de kwaliteit heb ik over het algemeen niet te klagen.

 
Bij Voipbuster krijg je 40 vrije dagen voor ieder tegoed van 10 euro dat je gebruikt.
Kleine correctie, dat zijn geen 40 vrije dagen maar 120 dagen.:)

Je komt dan wel uit op een bedrag van iets van 12,50 omdat er nog b.t.w. en kosten bij komt, maar dat mag de pret niet drukken. Heb je soms 30 euri in 1x betaald dat je nog 300 dagen over hebt?

 
Ik gebruik Voipbuster al meer dan een jaar. Omdat ik regelmatig met Voipbuster bel naar landen waar je wel voor moet betalen top ik het bedrag bij Voipbuster regelmatig op en worden mijn vrije dagen regelmatig weer verhoogd. (Voipbuster is voor die landen ook goedkoop). Omdat ik die gesprekken sowieso moet voeren zijn dat voor mij geen extra kosten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan