dreambox 800 dh zender zoeken e.a.

B

bacha

Beste Heer/Mevr.

Heb pas een dreambox 800 hd pvr gekocht,met het verzoek aan de verkoper de kanalen te zoeken en af te regelen.Na verloop van tijd zal je kanalen

opnieuw moeten afregelen,omdat kanalen weg vallen of van de ene sat naar

andere sat gaan.

Zouden jullie mij kunnen helpen met de volgende:

1.Hoe ik de kanalen opnieuw kan afregelen

2.Hoe ik een bouquet kan maken en programma`s daarin kan toevoegen.

3.Hoe ik bepaalde kanalen kan locken en weer unlocken.

4.Wat is de standard code die ze gebruiken als je programma`s wil

locken(parent control).

Bij voorbaat mijn hartelijke dank

Met vriendelijke groet.

Bacha.

 
Beste Bacha, allereerst welkom op Satellite Fun.

Om gelijk met de deur in huis te vallen zou ik graag willen verwijzen naar de sectie "handleidingen" die wij hier op het forum aanwezig hebben.

Daarin staan vaak handige tips maar ook complete handleidingen, vaak voorzien van afbeeldingen, die tonen hoe iets gedaan moet worden.

Eigenlijk kan aldus al vraag 1, 2 en 3 van je beantwoord worden.

Lees dit (klik) maar eens.

Daar wordt uitgelegd hoe je een zenderlijst op je ontvanger kan plaatsen d.m.v. het programma DreamboxEdit, hetgeen uit onze eigen downloadsectie te downloaden is.

Verder kun je ook je Dreambox laten scanne, maar dan zelf een boeketlijst maken is best veel werk. Afhankelijk van welke satellieten dat je wilt kijken kun je vaak kant en klare zenderlijsten downloaden middels de afstandsbediening.

Een andere optie is bij ons een zenderlijst downloaden. The Matrix bezorgt ons met regelmaat nieuwe lijsten, zoals nu die van 27-07-2011 ook in onze downloadsectie te vinden.

Het locken en unlocken kun je ook middels het programma DreamboxEdit doen, maar je kunt ook Dreamset gebruiken als je daar liever mee werkt.

Met Dreamset kun je zelfs zenders updaten middels een internet verbinding, doch daar is hier nog geen handleiding voor aanwezig, dat is wat ingewikkelder.

In principe is er geen standaard pincode aanwezig. De optie moet je namelijk zelf via het menu aanzetten en dan kun je ook zelf een pincode maken.

De makkelijkste methode is als volgt (vooropgesteld dat mijn geheugen me niet in de steek laat):

menu->setup->start wizard

Gebruik wizard voor basic features en dan ok klikken.

Bij de vraag of er geinstalleerd moet worden (install) klik je NO.

Bij service scan "no, scan later manually"

Bij "do you want to activate parental control" klik je yes.

En dan kun je verder met wat aangegeven wordt. De tekst en mogelijkheden kan per firmware verschillen maar zo ongeveer moet het werken.

Als er namelijk wel een lock op de zenders zit maar de parental control is niet geactiveerd, zijn de kanalen nog steeds niet geblokkeerd.

Het kan ook zijn dat het gewoon eenvoudig via setup en dan parental lock of kinderslot kan, maar ik kan me het menu van de DM800 niet meer volledig voor de geest halen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan