CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing

aart44

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
31 mrt 2003
Berichten
2.681
Waarderingsscore
32
Punten
48
Leeftijd
79
Locatie
Amersfoort
Door Pieter Molenaar, vrijdag 19 augustus 2011 16:45, views: 9.365

Satelliet-tv-aanbieder CanalDigitaal heeft deze week ongeveer vijftig smartcards gedeactiveerd wegens card sharing. Ook heeft het bedrijf als test een aantal smartcards gedeactiveerd om te kijken of deze nog in gebruik zijn.

Het delen van smartcards is CanalDigitaal al veel langer een doorn in het oog. Het bedrijf heeft daarom een externe partij gevraagd om illegaal gedeelde smartcards op te sporen. Hierbij werd naar verluidt gebruikgemaakt van een backdoor in het cc-cam-systeem. Het onderzoek leverde een lijst van ongeveer vijftig smartcards op. Die zijn deze week gedeactiveerd, zo blijkt uit informatie die Tweakers.net ontvangen heeft.

Indien de eigenaren van deze smartcards aan de helpdesk van CanalDigitaal vragen waarom hun kaart niet meer werkt, worden ze gewezen op de ontdekte cardsharefraude. Volgens CanalDigitaal is cardsharing in strijd met artikel 53, 54 en 55 van de algemene voorwaarden van het bedrijf. Deze houden in dat het satellietsignaal van CanalDigitaal niet gedeeld mag worden met derden. Het delen van smartcards in de 'privé-sfeer' is wel toegestaan; CanalDigitaal levert daarvoor zelfs een startpakket met daarin een pvr-ontvanger en twee slave units. Op overtreding van deze regels staat volgens de algemene voorwaarden een direct opeisbare boete van 1000 euro per overtreding per dag.

Illegale meekijkers die hun signaal op zwart hebben zien gaan als gevolg van het deactiveren van de smartcards, krijgen van de helpdesk het advies om een abonnement aan te schaffen om de diensten van CanalDigitaal te kunnen blijven gebruiken. Deze personen kunnen herkend worden omdat ze geen geldig smartcardnummer hebben.

Naast het deactiveren van smartcards wegens cardsharing, heeft CanalDigitaal de afgelopen maand ook een aantal kaarten afgesloten met een zogeheten STD-NL-pakket. Van deze kaarten, waar alleen de televisiekanalen van de Publieke Omroep en free-to-air-zenders mee bekeken kunnen worden, kan niet worden nagegaan of ze nog in gebruik zijn. Aan de hand van reacties van afgesloten klanten probeert de satellietaanbieder nu uit te vinden hoeveel van deze klanten hun kaart nog gebruiken. De klagers wordt gevraagd of ze een abonnement willen nemen.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/76265/canaldigitaal-onderneemt-actie-tegen-card-sharing.html

 
Vraag me nu af of de redacteur van Tweakers geen verlate 1 april grap aan het lanceren is geweest.

Er zit één ding bij dat absoluut onzin is dat CDS een startpakket levert met twee wifi ontvangers er bij om in huis te sharen.

Er zijn in 2006 plannen voor geweest en in 2008 weer afgeblazen omdat ze het ding niet stabiel kregen.

Dus in hoeverre moeten we de rest van het bericht serieus nemen??

 
Deze houden in dat het satellietsignaal van CanalDigitaal niet gedeeld mag worden met derden.
Vage regels dan, want je deelt immers het satellietsignaal niet, je deel de kaart en de kaart is heel iets anders dan een satellietsignaal.

Naast het deactiveren van smartcards wegens cardsharing, heeft CanalDigitaal de afgelopen maand ook een aantal kaarten afgesloten met een zogeheten STD-NL-pakket.
Als dat waar zou zijn is het ook volksverlakkerij. Er zijn mensen die vaak naar de kabel kijken en dan als ze op vakantie gaan, dus maanden later de kaart weer eens gebruiken om op de camping naar de publieke zenders te kunnen kijken.

Dan moeten ze gewoon zelf hun kaart weer eenvoudig kunnen activeren zoals altijd en niet dat ze de helpdesk moeten bellen om een abonnement aangesmeerd te krijgen.

Het ligt wettelijk vast dat zowel Canal Digitaal alsook de Kabelaanbieders de 3 publieke zenders *gratis* ter beschikking moeten stellen.

Het is dus al erg genoeg dat er zo idioot veel voor die smartcard gevraagd wordt incl. activeringskosten, laat staat dat ze nu ook zomaar klanten zonder beeld gaan zetten omdat ze eens willen kijken hoeveel mensen er klagen gaan?

Dat is toch te gek voor woorden?

Ik begin ook zwaar te twijfelen aan het waarheidsgehalte van het bericht, maar als het correct is, dan zou het toch wel weer een heel zware klantonvriendelijke aktie van CD zijn.

 
Nou ja zwaar klantonvriendelijk vraag me af of het wel klanten zijn, dit schrijft CDS op het eigen forum

Het gaat om kaarten waarvan we inderdaad niet kunnen achterhalen of deze kaarten wel degelijk in gebruik zijn omdat de eigenaren niet bereikbaar zijn op de bij ons bekende adressen en waarvan we geen contacthistorie zien over de afgelopen jaren. Het uitschakelen van deze kaarten is de laatste stap van vele bij het achterhalen of deze kaarten in gebruik zijn.
Met vriendelijke groet,

WebCare CanalDigitaal
Als er klanten zijn die dus nergens op reageren hoe moet je ze dan bereiken, als je de kaart uitschakelt melden ze zich vanzelf als ze nog prijs op het signaal stellen.

 
Als er klanten zijn die dus nergens op reageren hoe moet je ze dan bereiken, als je de kaart uitschakelt melden ze zich vanzelf als ze nog prijs op het signaal stellen.
Ik blijf het regelrechte klantonvriendelijkheid vinden.

Kijk mijn email adres is in de jaren ook gewijzigd, mijn telefoonnummers ook. En als ik toevallig niet een probleem had gehad met mijn kaart verleden jaar, had ik dus al zeker een jaar of 7 geen contact meer gehad met CD.

En had CD mij dus ook niet meer kunnen bereiken gezien mijn gewijzigde nummers.

Dus dan wordt ik als klant maar gewoon uitgeschakeld en moet IK een duur nummer gaan bellen om mijn kaart weer geactiveerd te krijgen?

Dat is toch de omgekeerde wereld? Zet dan de kaarten uit maar dan op zo'n manier dat ik ze zelf via internet weer kan activeren.

En zo zijn er veel mensen die nog gewoon publiek kijken met een kaart zonder jaren contact te hebben gehad.

Er is geen enkele maar dan ook geen enkele reden te bedenken dat een klant zou moeten gaan bellen voor kaarten die zij uitschakelen, behalve dan voor hun commercieel gewin om de klant een abo aan te bieden wat ie toch niet wenst.

Ik heb er weiniger problemen mee als er kaarten 's nachts uitgeschakeld worden en eventuele bezitters die dan zelf nog via internet terug kunnen activeren.

Daarnaast heeft CD in het verleden al vaak genoeg klanten genaaid met het wisselen van ontvangers, daarna wisselen van codering 2x waarbij je ook nog voor je kaart moest betalen.

Daarna elk jaar 10 euro meer vragen voor een settop box pakket wat ze op het laatst gewoonweg opgeheven hebben.

Er bestaat een wet op het doorgeven van publieke zenders, dus zelfs al zijn het geen "klanten" in de zin van betalen, dan nog hebben ze het recht niet die kaarten uit te zetten. Althans niet op zo'n manier dat iemand dan ook nog kosten moet gaan maken om het weer actief te krijgen.

Ik heb er niets tegen dat ze cardsharing aanpakken, da's hun goed recht, maar ze gebruiken zoals gewoonlijk weer onzinnige methodes waardoor ook klanten en mensen die met rust gelaten willen worden gewoon weer benadeeld worden.

 
Dus dan wordt ik als klant maar gewoon uitgeschakeld en moet IK een duur nummer gaan bellen om mijn kaart weer geactiveerd te krijgen?
Het gaat om het gratis STD-NL pakket als je dan denkt dat je nog gewoon klant bent als je €0,0 betaald moet je je gewoon ook aan de algemene voorwaarden houden artikel 69 zegt dan dat je een verhuizing of andere wijzigingen door moet geven.

De voorwaarden kun je zelf wel vinden daar hoef ik niet naar te linken.

Geef je gewoon alles keurig door is er toch geen vuiltje aan de lucht en wordt ook je kaart niet uitgeschakeld.

En inderdaad zijn er veel mensen die gewoon kijken naar het STD-NL pakket met een kaart die niet op hun naam staat, van een kennis die van de week hier was die had een ci module gekocht bleek de kaart er nog gewoon tot zijn verbazing in te zitten.

Kaart stond op datum november 2007 activeren en binnen 10 minuten beeld.

Ook wel gehoord van iemand die bij de kringloop naar een ontvanger keek zat de kaart er nog in hij heeft de kaart in zijn zak gestoken activeren en beeld.

Ja zijn dit nog klanten van CDS die hebben dus zowel voor de smartkaart als ook activeringskosten of overschrijvingskosten niets betaald??

Het ligt wettelijk vast dat zowel Canal Digitaal alsook de Kabelaanbieders de 3 publieke zenders *gratis* ter beschikking moeten stellen.
CDS en Digitenne doen dit ook maar heb je al aan Ziggo voorgesteld om het dan ook maar *gratis* ter beschikking te stellen en wat was het antwoordt?

Het antwoordt weet ikzelf wel als je geen €16.95 p/m betaald krijg je geen beeld.

Verder heb je wel gelijk zoals dat het settop pakket ieder jaar duurder is geworden maar een aantal jaar geleden kostte de kabel ook maar de helft van wat het nu kost dus alle bedrijven doen daar aan mee.

Vaak is het probleem van het dubbele zowel kabel als satelliet bij alle twee een pakket komt vaak te duur uit en is ook nergens voor nodig, dus heb ikzelf gekozen voor alleen satelliet en de kabel al jaren geleden opgezegd, een ander kiest voor kabel en zegt CDS op blijf je natuurlijk een zooi van gratis STD abo's houden daar kan een bedrijf ook niet van leven.

En ja ook CDS is een commercieel bedrijf en geen door vrijwilligers gerunde organisatie de medewerkers die daar werken willen eind van de maand ook gewoon salaris lijkt me niets bijzonders aan dat ze dan ex klanten opsporen en proberen weer klant te maken.

 
Het gaat om het gratis STD-NL pakket als je dan denkt dat je nog gewoon klant bent als je €0,0 betaald moet je je gewoon ook aan de algemene voorwaarden houden artikel 69 zegt dan dat je een verhuizing of andere wijzigingen door moet geven.
Je hebt op dat moment geen contract met meer met CD dus bent ook niet meer gebonden aan de algemene voorwaarden.

CD is echter wel wettelijk verplicht de 3 publieke zenders gratis door te geven. Er is geen reden om daar ook privacygevoelige gegevens voor te bezitten en dus vervalt ook het argument om kaarten uit te schakelen.

Als mensen daardoor bij een kaartwissel geen beeld meer zouden krijgen, is dat een ander verhaal.

Ja zijn dit nog klanten van CDS die hebben dus zowel voor de smartkaart als ook activeringskosten of overschrijvingskosten niets betaald??
Daarmee heb je wel een punt maar van de andere kant moet de oude eigenaar aan overschrijving meewerken en dat kan dus in zo'n niet altijd en moet de nieuwe "klant" dus maar weer 100 euro er tegenaan gooien? Een belachelijk bedrag. Tegenwoordig nog hoger want zonder CI module krijg je zelfs nog niet eens een kaart. Hoe gek willen ze het maken? De overschrijvingsprocedure is veel te omslachtig en de kosten zijn dacht ik ook niet van het leukste.

Daarnaast is het aantal mensen wat aldus een *werkende* kaart hebben miniem.

CDS en Digitenne doen dit ook maar heb je al aan Ziggo voorgesteld om het dan ook maar *gratis* ter beschikking te stellen en wat was het antwoordt?Het antwoordt weet ikzelf wel als je geen €16.95 p/m betaald krijg je geen beeld.
Allereerst is "hetgeen anderen doen" geen argument om iets wel of niet te doen of te laten, anderen kunnen evengoed fout zitten. Heeft Ziggo wel die wettelijke verplichting?

Ik heb overigens een paar jaar geleden gewoon beeld gehad op de 3 publieke zenders bij Digitenne, zonder kaart. Of dat nu nog zo is dat is me niet bekend.

Ziggo is geen goed voorbeeld. Bij CD heb je immers ook een settopbox pakket of tegenwoordig een ander familie pakket nodig gehad anders heb je geen kaart. Dus dat kun je tegen elkaar wegstrepen.

Ter vergelijk kan ik wel aangeven dat de kaart bij Ziggo gratis is, sterker nog, je kunt meerdere kaarten gratis krijgen voor in huis.

Verschil met CD is dat de klant de kaart moet kopen en de kaart dus ook zijn eigendom is en blijft. Er is ook geen gegronde reden om kaarten uit te schakelen.

Even los van wat er allemaal mis gaat en dan niet meer teruggedraaid wordt omdat het zogenaamd niet kan, bij welwillende klanten, die WEL wijzigingen door geven en zich netjes aan de regels willen houden. Zie een eerder relaas van Mas3 en zelf hebben we ook al zoiets meegemaakt hier thuis.

Je kunt pas met uitschakelen beginnen als je je eigen zaakjes op orde hebt voor betalende klanten en dat is nog niet eens het geval. Laat staan voor de "gratis" klanten.

Verder heb je wel gelijk zoals dat het settop pakket ieder jaar duurder is geworden maar een aantal jaar geleden kostte de kabel ook maar de helft van wat het nu kost dus alle bedrijven doen daar aan mee.
Neenee. Hier maak je een fout. Er is namelijk geen settopbox pakket meer.

Dat begon met gratis, daarna 10 euro per jaar en werd elk jaaar met 10 euro verhoogd totdat het zo duur was dat men het settopbox pakket uitgeschakeld heeft. Klanten met een setopbox pakket moesten maar het familiepakket gaan nemen toen.

De kabel de helft van wat het nu kost? Misschien in 1960.

Het is zeker al 10 jaar hier 16,50 en nu volgens mij 16,95. De verhoging van de kabel is dus een fractie van de verhoging die CD er in die 10 jaar doorheen heeft gedrukt.

Noem mij 1 TV bedrijf wat zulke belachelijke prijsverhogingen elk jaar doorgevoerd heeft? Digitenne niet en kabel ook niet. Alleen CD heeft dat gedaan op die wijze.

En ik heb minsten 5 jaar geleden al geroepen dat ze dit deden puur en alleen om de gratis klanten kwijt te raken. Dat is ook gebeurt, die zitten in het familiepakket.

De andere gratis klanten proberen ze nu kwijt te raken door kaarten uit te schakelen. Behalve dan die wat nog geregistreerd staan.

lijkt me niets bijzonders aan dat ze dan ex klanten opsporen en proberen weer klant te maken.
Klopt. Maar als dat niet lukt moet je jezelf daar gewoon bij neerleggen. Er zijn ook zat bedrijven die ex klanten niet meer kunnen benaderen vanwege het belmeniet register. Jammer dan.

Het gaat me dan ook niet om het feit dat ze willen vragen of je geen abo wilt worden, maar om het feit dat ze dan maar doodleuk de kaart uitzetten en je zelf dan een duur nummer moet gaan bellen, en dan gezien de ervaringen nog maar eens moet afwachten of het uberhaupt nog wel goed gaat komen.

Wil je zoiets doen dan zet je de kaart:

1.) uitsluitend 's nachts uit

2.) zorgt wel dat men de kaart zelf weer activeren kan zonder tussenkomst van een CD medewerker.

Maar dat zal geheid niet lukken. Ik durf er om te wedden dat het zal gaan om kaart uitschakelen en dan net als bij Mas3 niet meer te activeren als je belt want de gegevens kloppen immers niet meer. Je mag dan wel een nieuwe Seca3 kaart kopen incl. CI en activatiekosten voor 140 euro en/of een abonnement nemen.

Leer mij CD kennen, in die 11 jaar dat Fun bestaat weten we wel beter inmiddels.:)

 
Je hebt op dat moment geen contract met meer met CD dus bent ook niet meer gebonden aan de algemene voorwaarden.
Als je denk dat je klant bent en ze je een dienst moeten leveren ben je ten alle tijden gebonden aan de algemene voorwaarden.

Overigens niets vreemds als je verhuist en je wil je kabel of andere dingen zoals internet meenemen zul je de privacygevoelige gegevens door moeten geven aan de kabelaar anders kom je echt zonder beeld te zitten.

De kabel de helft van wat het nu kost? Misschien in 1960.Het is zeker al 10 jaar hier 16,50 en nu volgens mij 16,95.
Nu heb ik gezocht naar de tarieven van @Home maar kan het niet zo snel vinden maar in mijn woonplaats Amersfoort was het in 2003 €11.40 in steden zoals Utrecht was het nog veel goedkoper en die tarieven werden toen verhoogd onder het motto Buma auteursrechten hier is de bron.

Nu is het oude @Home Essent en Casema gebied allemaal €16.95 dus 10 jaar geleden was het fors goedkoper.

Ter vergelijk kan ik wel aangeven dat de kaart bij Ziggo gratis is, sterker nog, je kunt meerdere kaarten gratis krijgen voor in huis.
De kaart is absoluut niet gratis en je kunt 3 kaarten op een adres krijgen zonder een verhoging van de abonnementsprijs.

Maar de kaart moet je gewoon kopen kost ongeveer 10 euro dacht ik.

En Digitenne geeft nog gewoon de publieke gratis door tegen een jaarlijkse staatsbijdrage aan KPN was een paar jaar geleden 4 miljoen per jaar.

En ja wat MAS3 meegemaakt heeft met de klantenservice van CDS daar zijn geen woorden voor die moet er haast een trauma van hebben opgelopen wat nooit meer goed komt.

Daar zit volgens mij zulk ondeskundig personeel die slecht opgeleid hun werk doen.

En zoals gebeurt is een kaart uitschakelen van een betalende klant is inderdaad te gek voor woorden.

Die berichten vind je helaas op het hele internet terug over de klantenservice daar zouden ze inderdaad wat aan moeten doen.

 
Nog even iets toevoegen,

Een Ziggo decoder wordt geleverd inclusief smartkaart maar een HD ontvanger heb je dus niet onder de €150 zie ik op het net.

SD ontvanger kost aanzienlijk minder ongeveer 80 euro inclusief kaart losse kaarten zie ik overal voor 14.95.

 
Als je denk dat je klant bent en ze je een dienst moeten leveren ben je ten alle tijden gebonden aan de algemene voorwaarden.
Volgens mij klopt dat niet helemaal. Een AV is uitsluitend van toepassing als je een contract of abonnement hebt. Dat is er niet. Sterker nog, wil je alleen nog de publieke zenders kijken moet je het abonnement opzeggen. De dienst die ze leveren (3 publieke zenders) is, ik zeg het nog maar een keer, wettelijke plicht, ze mogen je kaart dus niet eens afsluiten, AV of geen AV.

Dat CD je als klant beschouwd is verder niet interessant. Er is geen contract dus je hoeft jezelf niet als klant te beschouwen en ook niet aan de AV te houden.

Je moet echter dan ook geen service verwachten als tegenprestatie, logisch.

Maar aangezien die er niet is, mis je niks. Een adreswijziging kun je altijd nog doorgeven als er iets aan de hand is.

De registratiegegevens zoals namen geboortedatum zijn immers niet gewijzigd.

Bij een prepaid gsm hoef ik ook geen adreswijziging door te geven, zolang ik de kaart maar gebruik is er niets aan de hand.

Kijkt geen hond naar. Adres is bij dat soort services ook pas nodig zo gauw je benaderbaar moet zijn. En dat is alleen nodig als men je iets toe *moet* sturen.

Dat ze maar eens uitleggen wat het voordeel is van het uitschakelen van die kaarten.

Volgens mij is het pure angst dat iemand het heel misschien nog klaar krijgt om zo'n kaart zodanig te hacken dat je er alles mee kunt kijken.

Ik kan me er iets bij voorstellen, daar gaat het niet om. Maar dat ze dan ofwel laten heractiveren via internet OF een gratis nummer (of lokaal tarief) ter beschikking stellen voor mensen waarvan de kaart opeens niet meer werkt (door schuld van CD!!!).

Dan zul je mij ook niet horen.

Maar da's natuurlijk teveel verwacht want dat zou naar service gaan ruiken.

Overigens niets vreemds als je verhuist en je wil je kabel of andere dingen zoals internet meenemen zul je de privacygevoelige gegevens door moeten geven aan de kabelaar anders kom je echt zonder beeld te zitten.
Dat is geen goede vergelijking. Deze diensten gaan niet door de lucht zoals gsm en satelliet signalen. Verder is het de vraag of kabelaars wel dezelfde gratis doorgifte plicht hebben van de publieke zenders als de satellietprovider heeft.

En gratis is het al niet gezien de "kaartkosten" en "administratiekosten" en "activeringskosten".

Maar in deze zaak is het probleem ook mede te wijten CD zelf, want ze hebben zo goed als nooit iets gedaan voor de mensen met settopbox pakket en al helemaal niet voor mensen die alleen de publieke zenders keken.

Voor iedereen is er een kaartwissel geweest. Behalve voor de klanten die ze kwijt willen, irdeto klanten en "gratis" klanten om het zo even te noemen.

Wil je een seca3 kaart dan is het betalen, zij het dan een beetje gereduceerd bedrag (45 euro, dus nog duur genoeg).

Irdeto klanten zijn betalende klanten, die krijgen seca3 gewoon door de strot geduwd. Want die moeten alleen de oude meuk kijken en geen nieuwe zenders. Willen ze die, dat ze dan maar een nieuwe ontvanger en een nieuwe kaart kopen. Of een dikker abo afsluiten zodat je de seca3 kaart "gratis" krijgt. En dan hebben we het dus over betalende klanten.

Alleen zijn die niet interessant meer voor CD dus die worden op de grote hoop gegooid met de "gratis" klanten, oftewel slikken of stikken.

Amersfoort was het in 2003 €11.40
Volgens mij was dat bij ons ooit zo laag. Maar ik zal eens met je meegaan in je overweging. Stel dat je gelijk hebt. Dan is er dus van 2003 tot 2011 (16,50 nu) een verhoging geweest van 6 euro en 10 centen op 8 jaar tijd.

Dan zit je nog niet aan "de helft van wat het nu kost" wat je eerder verklaarde. Gaan we dan naar cijfers kijken, heb ik net de verhoging genoemd. Fors duurder schrijf je?

Nou.... er zijn wel zenders bijgekomen he. Van de 16 op de koper naar de 30 of 32 op het opgewaardeerde koper. Een verhoging van 6,10 op 8 jaar tijd is 1,31 per jaar met wel een verdubbeling van het aantal zenders. Dan is dat bedrag niet fors, maar zelfs peanuts.

De stijging bij CD was in diezelfde tijd 70 euro. Da's eventjes het 10-voudige qua stijging -zonder- dat er iets extra bij kwam. Dus ik denk dat we het daar niet meer over hoeven te hebben.

De kaart is absoluut niet gratis en je kunt 3 kaarten op een adres krijgen zonder een verhoging van de abonnementsprijs.Maar de kaart moet je gewoon kopen kost ongeveer 10 euro dacht ik.
Dit schijnt inderdaad verandert te zijn. Kon je eerst gratis krijgen als je zelf een digitale ontvanger regelde. Kost nu EENMALIG 29,95.

Da's nog altijd een verschil t.o.v. 140 euro (smartcard+Ci module) en dan nog activeringskosten erbij. Spreek je toch nog over een bedrag wat 4,5 maal hoger ligt bij CD.

Ik ben overigens benieuwd waar je smartcards voor 14,95 ziet voor Ziggo. Ik heb op de site van Ziggo zelf gekeken bij losse smartcards, als je nog geen digitale tv hebt maar wel kabel aansluiting.

Over ontvangers hebben we het trouwens niet, die heb je voor beide providers nodig en de prijzen daarvan kun je zo klein maar ook zo gek maken als je zelf wilt eigenlijk.

Gelukkig zijn we het v.w.b. de klantenservice wel eens, maar daar moeten ze al iets aan doen vanaf het begin af aan, ik koester geen hoop dat dit nog gaat verbeteren.

 
Bij een prepaid gsm hoef ik ook geen adreswijziging door te geven, zolang ik de kaart maar gebruik is er niets aan de hand.
Dat vind ik nu weer geen goeie vergelijking daar wordt ook altijd geprobeerd om je te registreren kun je vaak 5 euro beltegoed krijgen.

Ook wordt je kaart bij het niet tijdig opwaarderen ook uitgeschakeld.

Maar ze schakelen echt maar niet zo je kaart uit de reaktie van het webcare team staat er al dus hoef ik niet te herhalen.

Nou.... er zijn wel zenders bijgekomen he. Van de 16 op de koper naar de 30 of 32 op het opgewaardeerde koper.
We dwalen wel erg af en eigenlijk gaat het bericht van Tweakers natuurlijk niet over Ziggo.

Maar ik begrijp deze quote niet 32 analoge zenders zijn er hier al jaren geweest en nooit geen 16.

Nu gaan ze terug naar 25 analoge maar de mensen moeten hetzelfde blijven betalen ook €16.95 nu weer onder het mom: "digitaal is de standaard" analoog krijg je gratis.

De stijging bij CD was in diezelfde tijd 70 euro.
Ja als je Amersfoort als uitgangspunt neemt kom je op €6.10 is in 8 jaar ook 48.80 vergelijk je met Utrecht heb je weer een ander bedrag en zit je zelfs veel hoger als Ziggo.

Blijf je bij Ziggo de smartkaart kosten op de site snap ik ook niet 29.95 en 9.50 verzendkosten, link voor 14.95 stuur ik per PM is commercieel.

En ja dan ga je weer een rare vergelijking maken met CDS kaart en een ci module er bij voor 140 euro losse kaarten zijn zat te vinden op Marktplaats al dan niet met overschrijfformulier.

Overigens we weten dat Ziggo CI+ gebruikt dan kun je dus zulke berichten verwachten al dan nog niet ingevoerd en kun je verplicht reclame kijken.

Maar goed het lijkt er op dat we het toch niet eens worden en dat hoeft ook niet vind de discussie wel leuk, twijfel nog steeds aan de juistheid van het Tweakers bericht.

Maar alles is wel zo'n beetje gezegd.

 
En ja dan ga je weer een rare vergelijking maken met CDS kaart en een ci module er bij voor 140 euro losse kaarten zijn zat te vinden op Marktplaats al dan niet met overschrijfformulier.
Hier wilde ik nog even op in gaan, omdat het geen rare vergelijking is. Men moet de vergelijking namelijk wel zuiver houden. We zijn prijzen aan het vergelijken van nieuwe zaken, dan moeten we ook niet naar prijzen van marktplaats gaan kijken. Dus mijn vergelijking in deze was niet raar maar correct.

De PM heb ik ontvangen, waarvoor dank. Inderdaad vreemd te zien dat Ziggo dealers de losse kaart aan de helft van de prijs verkopen dan Ziggo dat zelf doet.

Daar hoef je bij een CD dealer niet voor aan te kloppen.

De reactie van het CD team heb ik gelezen, maar mijn vermoeden blijft dat er toch veel mensen onterecht tegen kosten gaan aanlopen en een nieuwe kaart moeten aanschaffen omdat de gegevens niet meer kloppen.

Ja als je Amersfoort als uitgangspunt neemt kom je op €6.10 is in 8 jaar ook 48.80
Nee er was een stijging in 8 jaar tijd van € 6,10, niet 48,80.:)

In Maastricht was dat zelfs nog minder.

Maar het klopt, we zijn wat afgegleden, ik ben daar ook grotendeels schuld van, heb me weer eens laten gaan. Dat gebeurt wel vaker als CD weer eens "plannen" heeft. Omdat voorgaande klantontvriendelijke zaken dan weer bij mij opkomen en ik me daar opnieuw kwaad over maak (richting CD uiteraard!).

Feitelijk kan ik wel een klein beetje begrip opbrengen voor uitschakelen van oude kaarten maar dan uitsluitend als het op klantvriendelijke manier zou gaan.

Dus niet zoals CD zegt van "we proberen ze te bereiken" maar ook zoals ik aangaf:

1.) Gratis nummer of lokaal tarief wat de eigenaar van de kaart kan bellen

2.) Uitsluitend 's nachts uitschakelen

3.) Heractiveren zonder extra kosten en zonder smoesjes van dat je een nieuwe kaart moet kopen omdat de gegevens niet meer zouden kloppen, danwel extra kosten om de adresgegevens te wijzigen.

Fijn overigens dat je de discussie wel leuk vind/vond, dat is bij mij ook het geval. Zo leert men nog eens iets, o.a. dat je ook goedkoop Ziggo kaarten kunt krijgen.:biggrin:

Eens afwachten of er nog een tegenbericht komt betreffende het waarheidsgehalte, of dat het inderdaad doorgezet wordt.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee er was een stijging in 8 jaar tijd van € 6,10, niet 48,80.In Maastricht was dat zelfs nog minder.
Ja ik zat er inderdaad naast het is natuurlijk €6.10 p/m keer 12 =73.20 per jaar.

Bij CDS neem je ook het jaarbedrag €70.00 dus ze doen niet veel voor elkaar onder.

Er is inderdaad een tegenbericht vermoedelijk wou Jarco het eerst checken op waarheid maar hij schrijft er ook een

stukje over.

 
Dan nog is het verschil van 70 euro per jaar (laat het mogelijk iets minder zijn) voor satelliet tegen 70 euro per jaar voor kabel (laat dat een beetje meer zijn), niet met elkaar te vergelijken.

Je moet ook naar je beginpunt kijken.

Wanneer een kabelaar jaarlijks 10 euro erop zou gooien, heb je een volksopstand.

Dat hebben ze niet gedaan want ze zijn begonnen bij 11,40 per maand meen ik ergens in dit verhaal opgepikt te hebben.

Nu zouden ze op 17,5 per maand zitten.

Dat is een verhoging van 48 %in totaal.

Das iets heel anders dan een verhoging van 19,95 (of begon het nou bij 9,95 ?)naar nu 69,95 (of zo iets) van CDS; maar liefst 350 % (of 700 %) in een paar jaar tijd. :eek:

"digitaal is de standaard"
Leuk bedacht.

Maar pure volksverlakkerij.

Want de werkelijke reden is, dat de doorgaveplicht geldt voor het analoge zenderpakket.

Voor digitale zenderpakketten, gelden veel minder stringente regels maar dat "vergeten" ze er even bij te vermelden.

Dat geldt dus ook voor de tarieven die ze mogen rekenen: bij digitale verspreiding is het hek van de dam.

Voor CDS is dat net iets anders.

Die hebben namelijk zichzelf ertoe verplicht om de publieken vrij te verspreiden, puur uit eigen belang.

Daar worden ze voor betaald door die publieken.

En hun pakket kan niet serieus genomen worden als ze de publieken er niet in hebben zitten.

Ze hebben er dus alle belang bij om deze zenders aan te bieden tegen de afspraken die ze zichzelf destijds hebben opgelegd.

Verder is Jarco's "kanaal" vooral interessant als je de "waarheid" van CDS wil horen.

Ik moet er bij zeggen dat ik alleen zijn berichten lees als ik ergens een link daarnaar tegen kom.

Maar hij heeft zichzelf mooi tot spreekbuis van CDS gemaakt, en daarmee kan ik de verhalen niet meer serieus nemen.

 
Geschreven door: Jarco Kriek

CanalDigitaal heeft in de afgelopen weken inderdaad actie tegen het via internet delen van de smartcards en daaraan gekoppelde abonnement uitgevoerd. Dat heeft eigenaar M7 Group S.A aan Totaal TV bevestigd.

Het delen van de smartcard – ook wel cardsharing genoemd – is al enkele jaren een doorn in het oog van alle Europese televisieaanbieders. Nu ongeveer een jaar geleden werden er dan ook grotere acties tegen cardsharing door deze Europese aanbieders aangekondigd. Dat gebeurde op een overleg dat net na het International Broadcast Congres (IBC) in Amsterdam werd gehouden. Cardsharing kost de Europese televisieaanbieders op jaar basis vele tientallen miljoenen euro’s aan opbrengsten uit de verkoop van televisieabonnementen. Naast televisieaanbieders zijn ook contentleveranciers financieel de dupe van cardsharing.

Rene Tensen - Executive Vice President CanalDigitaal bij de Luxemburgse televisieaanbieder M7 Group S.A – bevestigd dat het bedrijf 50 smartcards van klanten waarvan men een sterk vermoeden heeft dat deze voor cardsharing gebruikt werden heeft gedeactiveerd. Over hoe men aan informatie hierover is gekomen wil Tensen in het belang van het lopende onderzoek en het hieraan mogelijk gekoppelde juridische traject niet openbaar maken. Tensen maakt wel duidelijk het niet bij deze eerste grote actie blijft. In de afgelopen maanden heeft CanalDigitaal overigens ook op kleinere schaal acties tegen cardsharing gevoerd. Cardsharing is – en dat bevestigd Tensen aan Totaal TV – volgens de Algemene Voorwaarden van CanalDigitaal op geen enkele manier geoorloofd. Ook als dit in het eigen huis via het eigen thuisnetwerk of hulpmiddelen als Smart Wii gebeurd. Toch lijkt de eerste prioriteit bij de huidige acties bij cardsharing via internet buiten het eigen huis te leggen.

Naast het deactiveren van smartcards waarvan wordt gedacht dat deze voor cardsharing gebruikt worden heeft CanalDigitaal ook tientallen smartcards met daarop kijkrechten voor het gratis STB NL pakket op zwart gezet. Met het STB NL kan alleen naar de publieke Nederlandse landelijke televisie- en radiokanalen van de NPO gekeken worden. De uitgeschakelde smartcards zijn al jaren in gebruik. CanalDigitaal heeft echter in de afgelopen jaren geen contact met de eigenaar van de smartcard kunnen opnemen omdat de beschikbare gegevens niet kloppen. Volgens de Algemene Voorwaarden van CanalDigitaal dient de bezitter van de smartcard hier wel altijd voor te zorgen. Wanneer men met CanalDigitaal contact opneemt en de juiste gegevens versterkt wordt de smartcard weer geactiveerd. Ook in de toekomst zal CanalDigitaal smartcards uitschakelen blijven uitschakelen waarvan de klantgegevens niet meer kloppend zijn. Op deze manier wil CanalDigitaal haar klantenbestand opschonen.

Bron: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6100

 
Het ging mij inderdaad om het percentage verhoging. Het begon overigens bij gratis. Als je alleen publieke zenders wilde kijken, kostte dat niets.

Daarna was het 9,95 onder het mom dat er toch administratiekosten gemaakt moesten worden om de kaarten te registeren, activeren etc. Dat was best nog wel begrijpelijk. Maar daarna is het elk jaar met 10 euro met diverse smoesjes, waaronder met name dat de "kosten" steeds duurder zouden worden.

Als je dan maandprijzen gaat bekijken.... het familiepakket was 7,95 maar toen eenmaal het "setopbox pakket" van 79 euro gestopt werd (is niet meer te krijgen) duurde het niet lang voordat die 7,95 verhoogd werden naar 9,95 vanwege.... nja... ze gebruiken volgens mij tegenwoordig altijd hetzelfde verhaaltje.

Da's 2 euro per maand ook weer 24 euro op jaarbasis, en makkelijk te doen want niemand kon meer terug naar het settopbox pakket, dat was immers opgeheven.

Maar oke, even genoeg over de kosten.

Fun heeft langer geleden ook de mogelijkheid gehad met CD samen te werken, ook qua forum. Maar daarvoor moest ik wel perse mijn NAW gegevens beschikbaar stellen omdat CD niet met een alias wenste te communiceren. Met alleen mijn echte voornaam en email adres namen ze geen genoegen, daarop heb ik voor samenwerking gepast.

Rond die tijd is Jarco bij de Satellite (magazine) begonnen en via die weg een kanaal naar CD gekregen en is er dacht ik ook zo samenwerking bij hem op het forum ontstaan in enigerlei vorm.

Dan kun je verwachten dat je inderdaad de waarheid van CD en de persberichten van CD plaatst.

Wat dat betreft heb ik er achteraf echt geen spijt van die samenwerking nooit te zijn aangegaan. Mij lijkt dat CD het niet leuk vindt als je een persbericht of een verklaring van hun plaatst en daaronder als admin of mod hun argumentatie en waarheid onderuit gaat halen.:)

Anyway, het bericht lijkt dus inderdaad waar. Maar het lijkt mij geen lek. Eerder vermoedelijk een aantal van die shareservers die via marktplaats werken, dus gewoon commercieel er dik aan verdienen. Dat ze die pakken is terecht.

Of heeft er iemand toevallig wat meer bewijs gezien of iets gelezen dat er inderdaad een lek in CCcam zou zijn?

 
Piratenpartij doet aangifte tegen CanalDigitaal

De Nederlandse piratenpartij zegt aangifte tegen televisieaanbieder gedaan te hebben. Deze week maakte CanalDigitaal aan Totaal TV bekend dat men een grote actie tegen cardsharing heeft uitgevoerd.

Eind verleden week maakte de internetsite Tweakers.net op basis van anonieme bronnen bekend dat CanalDigitaal een derde partij opdracht te hebben gegeven om het als illegaal beschouwde cardsharing op te sporen. Bij cardsharing voor een smartcard met daaraan gekoppeld abonnement via een thuisnetwerk of het internet met andere gebruikers gedeeld. Hierdoor kunnen gebruikers van meerdere satellietontvangers met gebruikmaking van één abonnement naar de gecodeerd en hierdoor auteursrechtelijk beschermde uitgezonden televisiekanalen gekeken worden. Op welke manier het moederbedrijf van CanalDigitaal – het Luxemburgse M7 Group S.A – aan informatie is gekomen dat met de 50 nu afgesloten smartcards homeshare-activiteiten heeft plaatsgevonden wil men tegenover Totaal TV – mede gelet op een mogelijk juridisch vervolgtraject – niet zeggen.

De piratenpartij zegt in een persbericht toch te weten hoe CanalDigitaal aan deze informatie komt. Daarbij wordt CanalDigitaal zelfs internationaal georganiseerde misdaad verweten: "Een week geleden heeft CanalDigitaal middels Tweakers.net bekend gemaakt middels een buitenlandse derde partij grootschalige computervredebreuk te hebben gepleegd. Gezien de Nederlandse Politie direct in de bres springt wanneer gemaskerde 16 jarige pubers met internetspeeltjes een Amerikaans bedrijf lastig vallen, is het volgens de Piratenpartij niet meer dan redelijk de Politie te verzoeken onderzoek te doen naar de internationaal georganiseerde misdaad zoals in opdracht van Canal Digitaal is uitgevoerd.” De piratenpartij maakt overigens niet duidelijk waarop men de informatie baseert dat CanalDigitaal een buitenlands bedrijf heeft ingehuurd om informatie te verscharen die tot het deactiveren van 50 smartcards heeft geleid.

De piratenpartij vervolgt in haar persbericht: "Naar verluidt heeft het door CanalDigitaal ingehuurde bedrijf de opdracht gekregen bij mensen in te breken middels een achterdeur die in het legale decodeerprogramma t.b.v satellietsignaal, "CCCAM" is ingebouwd. Markant detail is dat deze achterdeur tegen betaling door de auteur van CCCAM is gecreëerd in opdracht van CanalDigitaal branchegenoten, of CanalDigitaal zelf. CCCAM is een softwaremodule waarmee men bijvoorbeeld op een middels "Digital Rights Management" kreupel gemaakte TV ( Denk aan bijv. CI+ ) alsnog video kan opnemen, of de sleutels door kan sturen naar een andere ontvanger, computer, iPad, TV op de slaapkamer dan wel een vriendengroep of de camping in Spanje.”

De aangifte van de piratenpartij lijkt overigens gedoemd te mislukken wanneer men niet met harde bewijzen komt dat CanalDigitaal een derde partij opdracht heeft gegeven om computervredebreuk uit te voeren. Ook gaat de piratenpartij vrij lichtvoetig om met het feit dat cardsharing – zeker buiten het eigen huis en ook zoals in het persbericht letterlijk genoemd homesharen met een vriendenclub – een illegale handeling is. Dit is inmiddels in diverse Europese landen door uitspraken van rechtbanken juridisch bevestigd.

 
Grappig er komt zelfs een tegenactie van de piraten partij had er nooit van gehoord maar het bestaat met een eigen site en zelfs forum.

Ze hebben zelfs een blog gemaakt met uitleg.

Vind wel een vaag verhaal over Nederlanders in Spanje die niet legaal Vlaamse TV kunnen ontvangen en dus verplicht zijn CC cam te gebruiken.

M7 is een Luxemburgs bedrijf vraag me af waar er aangifte is gedaan.

 
Tja ik vraag het me ook af. Volgens mij is de Piratenpartij gewoon te vroeg met schreeuwen. Ze moeten eerst de juridische vervolgacties afwachten danwel bewijzen verzamelen. Pas dan kunnen ze zien of er daadwerkelijk juridisch iets te ondernemen is tegen CD.

Mocht er een achterdeur in CCcam zitten en men daar misbruik van maken hebben ze wel een punt dat dit gezien kan worden als computervredebreuk. Dus naast de eigenaar van de shareserver is ook degene die het onderzoek bij hem pleegt dan feitelijk strafbaar.

Dus ik ben wel nieuwsgierig naar het vervolgproces.

Het heeft alleen weinig zin om nu zoveel te blaten, terwijl ze nog geen poot hebben om op te staan.

V.w.b. het verhaal van de Nederlanders is Spanje is het voorbeeld van mensen op de camping slecht gekozen of verwoord. Als ze het nu hebben over Nederlanders die in Spanje wonen of daar zijn gaan wonen na hun pensioen, dan is het duidelijk.

Die kunnen officieel namelijk geen smartcard krijgen omdat ze geen adres in Nederland hebben.

Het verhaal over de auteursrechten is ook correct. Het wordt hoog tijd dat Europa eens als 1 blok jegens de auteursrechthebbenden gaat staan en betalingen voor heel Europa gaat eisen, net zoals dat in de States gebeurt.

Daar hoeft ook niet elke staat apart te betalen maar zijn er coast to coast networks. Europa is wat dat betreft nog steeds een melkkoe.

Dat bevordert het zogenaamde vrij verkeer van diensten en vrij handelen niet. Maarja, da's interessant voor de burgers, dus dat heeft niet zo'n haast.... zoals met alles in Brussel.

Oeps sorry, ik raak weer off-topic.

Het is in elk geval veel te vroeg om victory te kraaien zoals de Piratenpartij op hun blog doet. Maar het is wel grappig om te zien dat ze zich daar ook tegen verweren.:)

 
Stel dat er geen achterdeur in CCcam zit, hoe gaan ze dan verder.

CD gaat echt niet vertellen dat er als er een achterdeur in CCcam zit als die er evt. in zit.

Maar de piratenpartij heeft inmiddels naamsbekendheid misschien was dat de insteek.

We zien het allemaal wel.

;)

Nr.10

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan