Canal digitaal: pesterijen

M

MAS3

Zoals in dit bericht en diens bron te lezen, is CDS weer terug van vakantie.

Daarmee kunnen ze weer met goede zin beginnen met het lastig vallen van hun klantenkring.

Dat ze iets proberen te doen tegen [highlight]CS[/highlight] (Card Sharing), daar is niets op tegen.

Maar natuurlijk gaat het weer om de manier waarop.

Kaarten worden eenvoudigweg uitgeschakeld en de betreffende klanten word verweten dat ze zichzelf strafbaar zouden maken aan contractbreuk.

CDS speelt hierbij voor aanklager, rechter en beul.

Ik wil best geloven dat ze door slecht ingestelde servers, de hobbyende sharer kunnen achterhalen.

Of ze de genen die de ins en outs zo ook kunnen achterhalen vraag ik me af.

Maar de shares van deze hobbyisten komen dus in grotere groepen voor want anders kunnen ze die nooit vinden.

En daarmee is het wat mij betreft geen probleem om deze aan te pakken.

Maar ze pesten ook de mensen die ter goeder trouw zijn, maar die alleen geen gigantische bedragen willen betalen aan CDS om het journaal en Lingo te kunnen zien.

Dat zijn de mensen die ooit een abonnement hebben gehad, de kaart en ontvanger nog steeds gebruiken, maar het abonnement hebben beëindigd.

Die mensen hebben gewoon recht op ontvangst van Nederland 1, 2 en 3 zonder daarvoor verdere kosten berekend te krijgen.

Want ze betalen daar al voor via de inkomstenbelasting.

CDS schakelt die kaarten gewoon uit, met als enige doel deze mensen lastig te vallen, ze op kosten te jagen, en tegelijkertijd te proberen ze alsnog een abonnement aan te smeren.

Dat op kosten jagen, omdat deze mensen verplicht zijn een duur telefoonnummer te bellen om weer beeld te krijgen.

Pas als je een uitgebreid abonnement neemt heb je het recht om een goedkoper nummer te bellen.

Deze mensen die niets fout doen, moeten dat nummer bellen omdat ze door bewust handelen van CDS, geen beeld meer hebben voor iets waarvoor zij allang betaald hebben en CDS ook dik voor betaald word door de betreffende zenders.

CDS wil weten hoeveel van deze kaarten nog in gebruik zijn, en nemen het recht om deze mensen hun signaal af te nemen.

Het doet er helemaal niet toe hoeveel kaarten er in gebruik zijn, hier spelen uitsluitend commerciële belangen een rol.

CDS heeft geen kosten om deze kaarten geactiveerd te houden of om administratie daarover bij te houden, behalve met wat ze nu aan het doen zijn.

CDS kan straks gaan roepen dat deze mensen zelf contact met hen hebben opgenomen, en ze daarom het recht zouden hebben ze te bestoken met spam praktijken, omdat de wetgeving tegen spam dit zo toelaat.

CDS maakt dus gebruik van een maas in de anti spam wet maar helaas zijn ze daarmee lang niet de enige.

CDS is nog steeds een slecht idee.

 
Ik heb buiten mijn seca smartcard nog twee irdeto smartcards.

Op deze staat het minimale pakket voor € 1,00 dat stiekem zonder aankondiging via een kortingstruck verhoogd is naar € 1,50

Deze kaarten had ik een paar maanden niet gebruikt.

Vorige week zette ik deze ontvangers aan waar geen beeld op verscheen.

Beide kaarten geheractiveerd zonder resultaat.

Ik heb voor beide kaarten een activering moeten aanvragen.

Dit heb ik vanwege de kosten via e-mail gedaan, hetgeen uiteindelijk geslaagd is.

Of dit ook een gevolg is van de uitschakelactie lijkt mij onwaarschijnlijk omdat er wel voor betaald wordt.

Helemaal onmogelijk sluit ik niet uit.

 
Of dit ook een gevolg is van de uitschakelactie lijkt mij onwaarschijnlijk omdat er wel voor betaald wordt.
Nou ik durf er zwaar over te twijfelen nu ik dit lees. Want ook verleden week belde een kennis me op. Tijdens het TV kijken was opeens de kaart uitgevallen.

Zij hebben ook een irdeto kaart waar het familie pakket op draait. Ze hebben ze mee naar hier genomen en ik heb gekeken en het leek alsof de kaart uit was.

Na tot 2x toe activeren werkte de kaart 's avonds laat na 23.00 uur plots weer.

Als ik het me goed herinner hebben ze een automatische telefonische activatie gedaan of via de website.

Maar het is toch wel vreemd dat een geactiveerde en betaalde kaart opeens gewoon uitgezet wordt.

Voor de rest ben ik het met Mas3 eens. Het is een asociale bende bij Canal Digitaal.

 
Ik heb hier ook altijd nog een oud kaartje.(zwart)

Maar hoelang hij nog meegaat weet ik niet.

We hebben ook een groene gehad die steeds geactiveerd moest worden.

Maar dat lag achteraf aan de ontvanger.

Kan dat ook een oorzaak zijn BT?

Mijn dochter had dat kaartje in een M-vision en moest regelmatig actief gemaakt worden.

We hebben toen maar geruild en in de Xstreme had ik geen last.

 
Ik heb meerdere malen de kaarten geheractiveerd via internet.

Ik heb zelfs de humax weer van stal gehaald. Dit is een echte irdeto ontvanger.

Via internet lukte echt niet.

Uiteindelijk heb ik dit gemeld via e-mail. Natuurlijk lag alles aan mij. Ik kreeg gewoon en standaard antwoord dat ik alles maar eens na moest lopen enz. eventueel de kanalen opnieuw inscannen en nog meer van die onzin.

Na mijn volgende mail hebben ze een activeringspuls gestuurd. Het duurde nog uren voordat de kaarten reageerden.

Het lijkt er op dat ze gedeactiveerd waren.

Ze mogen toch niet uitvallen als ze een paar maanden niet gebruikt zijn?

 
Ja natuurlijk mogen ze wel uitvallen als ze een aantal maanden niet gebruikt zijn, er wordt op de kaart een uiterste datum aangegeven daarna vallen ze uit.

Maar door ze in de ontvanger te laten zitten zouden ze dan vanzelf weer geactiveerd moeten worden, in het uiterste geval opnieuw via internet activeren.

Maar er zijn veel Irdeto kijkers die hetzelfde probleem gehad hebben dus dat schijnt een paar dagen niet goed gefunctioneerd te hebben.

 
Kan dat ook een oorzaak zijn BT?
Ja de compatibiliteit van de ontvanger kan een oorzaak zijn.

Het is ook vrij logisch en al jaren gebruikelijk dat kaarten die langere tijd niet gebruikt zijn danwel niet in de ontvanger zitten, automatisch uitgeschakeld worden. Liever gezegd de aanwezige datum en dus ook de keys verlopen gewoon waardoor de kaart niet meer werkt.

Normaliter is dit dan gewoon via internet of sms weer zelf te activeren zoals Aart44 ook al aangaf.

Ik heb zelfs de humax weer van stal gehaald. Dit is een echte irdeto ontvanger.
Kleine correctie. De Humax is een echte CI ontvanger met standaard irdeto slot. Maar geen echte irdeto ontvanger dus omdat hij breed inzetbaar is, ook voor andere coderingen.

Mijn kennissen hebben er een officiele CD module in zitten en alles update gewoon elke maand. Behalve dus verleden week opeens gewoon uit, tijdens het kijken van een film.

Dat heeft dan niet meer met het verloop van datum op de kaart te maken.

Misschen is het een test geweest met het uitschakelen van kaarten. Zoiets kun je het best uittesten bij irdeto klanten want die zijn er ook het weinigst, heb je ook de minste kans op klachten.;)

 
Voor mijn vakantie de kaart nog even gecontroleerd en ik had geen beeld. Lastig als je op vakantie ga en je kop (ontvanger) en schotel mee neemt.

Van alles geprobeerd, eerst internet en sms dat kost niet zoveel. 3 x gedaan. toen gebeld, de medewerker had al gezien dat ik al een poosje bezig was geweest en binnen 1 minuut had ik weer beeld.

:sad:

Nr.10

 
Nou leuk hoor. Dat bedoel ik nu. Dan ben je toch betalende klant en moet je dat toch gewoon zelf kunnen doen.... wat een ongein!:sad:

 
Ik heb buiten mijn seca smartcard nog twee irdeto smartcards.Op deze staat het minimale pakket voor € 1,00 dat stiekem zonder aankondiging via een kortingstruck verhoogd is naar € 1,50
En, zoals verwacht, heeft CDS de korting ingetrokken en is het abonnement dus stilletjes weer met een euro verhoogd.

Er zitten toch nog slimmeriken bij CDS.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan