Hulp gezocht ten einde raad..

D

darude

Hallo ik ben opzoek naar iemand die mij kan helpen, ik heb een dm800hd clone die ik vanmiddag geflashed heb, helaas is dit verkeerd gegaan.

Ik kreeg toen deze melding error no simxx found

Nu ben ik vandaag bij iemand langs geweest om hem te repareren en die is weer een stap verder gekomen alleen nu heb ik de no ca error.

Helaas kwamen we daar niet uit om dit te verhelpen, ik hoop dat er iemand is in de regio Rotterdam die mij kan helpen om mijn dm800 hd weer aan de praat te krijgen waar ik langs bij kan komen, ik heb zelf een laptop waar ik een null modem kabel niet op kan aansluiten, hopelijk is er iemand die mij wilt helpen want ik loop zo onderhand met me hoofd tegen de muur aan ;)

Uiteraard betaal ik hier graag een vergoeding voor.

(sorry als deze topic in de verkeerde rubriek staat)

 
Eerst welkom op het board.

De "no ca error" is minder erg als het lijkt en is snel op te lossen de oplossing staat hier.

Er zijn drie soorten clonen SIM 2.01, Ferrari en Estar dat kun je zien als hij opstart welke simkaart er in zit.

Je moet er dan een image opzetten waar al een andere bootloader inzit en die haal je op die forums voor de Estar is het iets anders.

De eerste link is het ferrari forum en het sim 2.01 forum heb je een Estar sim moet je het image door een progje halen wat op de Estar site staat.

Dan iemand zoeken die een kabel heeft en een computer met compoort dan kun je het zelf, ik woon veel te ver weg.

 
Hallo Aart bedankt voor je reactie.

De dm800 die ik heb is een sim 2.0.1, ik ga de link even door lezen hopelijk kom ik eruit.

Groeten Ruud.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 22:43 uur ----------

Ik zie trouwens dat ik een estar sim heb, op dat andere forum zie ik niet echt duidelijk hoe dit te doen maar ik ga me eigen er in verdiepen, eerst proberen of hij nog geflashed kan worden ;)

 
Hoi darude, welkom (terug ?) op het Satellite FUN Board !

Je kunt ook hier op het board nog wat verder rondkijken, want dit is niet zo lang geleden ook al eens ter sprake geweest.

Ik weet niet meer hoe diep er toen op de stof is ingegaan, maar even kijken kan natuurlijk geen kwaad.

 
Er is in ieder geval niets kapot als je een Estar hebt dan staat alles wat je nodig hebt hier op de site.

De tool maar ook de handleiding "How to rescue estar DM800" dan kom je er wel uit.

 
Met dank aan nummer 10 heb ik weer een werkende dm800, het probleem was eigenlijk heel simpel :bloos:

Misschien voor de gene die ook er niet uit komen, ik heb via de estar dreamup hem opnieuw geflashed en daarna even de image door de converter heen halen en nu werkt hij weer gelukkig :biggrin:

Op http://www.e-star-sim.com/download.asp?BigClassID=1 staat ook precies beschreven hoe dit te doen.

Ik wil jullie bedanken voor de support !

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan