ET9000 softcam ?

A

aze123

Hallo Allemaal,

enige tijd op non actief geweest op het sat gebeuren, men login was zelfs gewist..., maar het werd tijd om iets moderneres aan te schaffen op sat gebied.

Hoe krijg je een softcam werkende in de ET9000 ?

Heb CCcam 2.09 geinstaleerd maar die ziet de interne kaart (TVV) niet. De kaart is OK, hij werkt in men (antieke) Nokia 9500:cool:

Heb een beetje een haat-liefde verhouding met Linux, nu is het haat gedeelte actief:o

Iemand tips ?

groeten vanuit België

 
Oef als je login al gewist was, dan ben je er zeker 3 jaar niet meer geweest.:)

Maar dat mag de pret niet drukken hoor, welcome back!:biggrin:

Dan even naar je vraag. Heb je die Nokia 9500 omgebouwd? Want een Nokia 9500 was normaliter alleen voor irdeto kaarten en TVV zit met Seca kaarten te werken.

Als CCcam op de ET9000 werkt, moet de TVV kaart er ook gewoon in werken. Wel moet je er bij deze aan denken de kaart met de gouden chip naar beneden in de ontvanger te stoppen.

De softcam kun je gewoon downloaden afhankelijk van het image wat je gebruikt.

Activeren doe je als volgt:

Menu -> instellingen -> Softcam/CI.

Dan moet je "Select Softcam" selecteren en met de knop links en rechts van de OK knop kun je kiezen zodat je in het rechterhoekje klein cccam krijgt te zien.

Daarna selecteer je "restart softcam" en zou cccam moeten starten.

 
Ik weet het BT, het is veel te lang geleden...

De Nokia 9500 is omgebouwd, heb de 'oude' Amon eprom er uit gegooid en een nieuwe gebrand met de seca3-no-cut versie, de cut moet nog gebeuren om de freeze weg te werken, maar tis nu veel te mooi weer (eindelijk):cool:

De installatie zoals je beschrijft heb ik gedaan en noppes... zegt dat er geen kaart inzit (chip zit naar beneden), ook evocamd geprobeert, zelfde resultaat.

Zojuist oscam-stable ingeladen en die doet het:klappen:

Waarom CCcam(en anderen) het niet doen ?

Enfin toch al beeld met het ding, dat toch wel redelijk warm is:( (HD nog niet ingebouwd).

De ontvanger is nieuw uit de doos en er staat image 2.1 op, misschien eens alles opnieuw installeren vanaf een stick ?

 
Waarom CCcam(en anderen) het niet doen ?
Geen idee, normaliter moet CCcam gewoon werken. Stond in de CCcam.cfg misschien nog iets fout? Soms wil bij een Seca3 kaart nog wel eens dat je moet aangeven dat hij eerst naar Seca3 moet kijken.

Het kan ook aan het image liggen. Image 2.1 zegt me niet veel. Is het Pli? Zoja, dan kun je het beste de laatste "nightly build" er op zetten.

De ontvanger heeft warmteproblemen, dus ik zou de HD niet inbouwen zonder koeler, hij gaat dan echt heet worden.

Dat vind ik zelf ook het nadeel er aan. De ET9000 wordt zonder HD even warm als de VU inclusief ingebouwde HD. Maar goed, da's een andere zaak.

Bij mij staat nu zo'n externe HD houder met USB 3.0 die 2,5 en 3,5" hd's aan kan (SATA). Ding kostte iets van 25 euro (nu 20 euro) en werkt perfekt samen met de ET9000, want die herkent USB 3 ook al.

Het heet: Diginote Dock 2.5" / 3.5" SATA - USB 2.0 / eSATA.

De laatste nightly build Pli zou ik wel eens proberen en dan zien of CCcam het dan wel doet, ben er wel nieuwsgierig naar.:)

 
De ontvanger werkt op PLI image 2.1, heb nu eerst de daily build van 21-08 opgeladen, geen enkele verbetering, nu die van 20-08 geprobeerd en zie daar CCcam werkt direct na installatie :klappen:

Nieuw probleem is dat er blokvorming optreed bij een aantal HD kanalen, wat voordien niet was.

Eén van de dagen toch eens de zaak openschroeven en kijken waar en hoe er een ventilator is in te bouwen, gezond is die temperatuur niet op lange termijn, er circuleren een aantal artikels over dit onderwerp heb ik gezien, volgende week eens bestuderen.

Voorlopig starten met een externe HD, tnx voor de tips:duimen:

 
Nieuw probleem is dat er blokvorming optreed bij een aantal HD kanalen, wat voordien niet was.
Dat probleem ken ik nog niet, maar hou er rekening mee dat dit eventueel ook aan de weersomstandigheden kan liggen. Als er in de hogere luchtlagen onweersbewolking hangt, kan dat van invloed zijn op de signalen die je ontvangt.

Overigens las ik elders dat er bij de laatste nieuwe nightly build versies inderdaad wat probleempjes waren. Er werd zelfs geadviseed op een gegeven moment een Pli van 17 of 18 juli te gebruiken. Helaas was die op het moment dat ik het zag niet meer te downloaden.

Bij mij staat er momenteel de nightly build van 19/20 juli op dus die blijft voorlopig er op staan, werkt goed.:)

V.w.b. de tips uiteraard graag gedaan.;)

 
De blokvorming blijkt LNB gebonden te zijn. Op 23° oost zet ik een draaibare schotel in met een al wat oudere LNB en op deze sat zijn zowel de HD als andere kanalen onderhevig aan blokvorming. Op 19,2° oost is het een vaste schotel met een iets modernere LNB en hier zijn geen problemen.

Sorry dat ik eerst de ontvanger/software verdacht. Effe wachten op beter weer om buiten werkzaamheden te gaan doen.

 
Controleer ook je kabels.

Want wanneer de kabel beschadigd of geknikt (een te korte bocht dus) is, kun je ook zulke problemen ervaren.

Zo heb ik hier een kabel door de muur lopen waar ook mindere resultaten mee behaald worden al een andere kabel die een andere route volgt.

In mijn woning heb ik loze leidingen laten leggen tijdens de bouw (wat overigens belachelijk duur was).

Die leidingen zijn door echte rauwdouwers gelegd, want door veel daarvan is bijna geen fatsoenlijke H125 kabel te trekken.

Zulke kabel moet gemakkelijk door een standaard 16 mm (5/8 ") buis passen.

 
Als aanvulling op de tip van Mas is het verstandig naast kabels zeker ook de pluggen te controleren. Soms zijn deze niet van het beste aangesloten en komt er vocht tussen, dan kan oxidatie optreden hetgeen ook tot storingen kan leiden.

Ik ben zelfs handelaren tegen gekomen die niet eens de massa gebruiken als ze een plug op een kabel zetten, met alle gevolgen vandien. Dus als je de kabel en lnb nakijkt zijn de pluggen ook altijd een punt van aandacht.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan