settingslijsten

D

dreamer

Ik probeer mbv van dreamset 2.34 een mooie settingslijst te maken voor mijn DM7020. Ik download alle gegevens vanuit kingofsat. Ik bewerk de gegevens en heb ook favorieten (boeketten) gemaakt. Alles ziet er goed uit, maar dan.

Als ik de lijst, voor controle, in dreamboxedit inlees dan komt de melding dat er fouten zijn in de lijst. Dreamboxedit zegt dan deze fouten te corrigeren.

Dan verzend ik de lijst naar de DM. Alles schijnt goed te werken, er is immers beeld. Maar het vreemde is dat de gekozen favoriet (boeket) niet door de box wordt vastgehouden waardoor ik elke keer als ik van zender wil veranderen eerst de juiste favoriet (boeket) moet kiezen. Met de originele lijst was dit dus niet het geval.

Ik heb vervolgens de originele lijst gepakt en aangevuld met de gegevens vanuit de lijst ik zelf heb gemaakt en weer naar de box verzonden. Nu worden de favorieten (boeketten) wel vastgehouden en ik kan van zender wijzigen zonder eerst de favoriet (boeket) te moeten selecteren. Maar de zenders in de door mij aangemaakte favorieten (boeketten) worden allemaal cursief weergegeven en met een uitroepteken.

Kan iemand mij vertellen wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn. Ik weet het nl. niet meer.

dreambox 7020si met pli image.

 
Aangezien er niemand suggesties heeft ben ik zelf maar gaan hobbyen.

Ik heb een actuele xml-file laten genereren door de welbekende website.

Nadien met dreamset een compleet nieuwe lijst opgesteld, allemaal via KingofSat gedownload en deze naar eigen smaak ingedeeld en bewerkt.

Vervolgens met dreamset in DM ingeladen. Ik heb echter een paar keer de stekker eruit moeten halen voordat de DM door had dat er een nieuwe lijst is.

Alles werkt en geen vreemde zaken meer.

 
Fijn dat het werkt Dreamer .... zo hebben wij weer wat van jou geleerd :)

 
Sorry Dreamer, om een of andere reden heb ik deze vraag gemist, helemaal niet zien staan.

Het is wel inderdaad vreemd dat je de stekker er uit moet halen voordat de Dreambox door heeft dat er een nieuwe lijst in zit.

Normaliter is het lijst er inkiepen en door Dreamboxedit of Dreamset laten herladen, echter dan is de lijst nog niet altijd ook echt goed bewaard.

Het beste is dan via het menu de Dreambox uit te schakelen (niet herstarten met uitschakelen). Bij het uitschakelen worden de gegevens namelijk pas echt opgeslagen. Als je daarna de Dream weer start, werkt alles naar behoren.

Een en ander staat overigens ook beschreven in onze handleidingen sectie, onder punt 5 van de handleiding hoe je een zenderlijst in je Dreambox moet zetten:

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=11591

Met een beetje zoeken had je het dus ook al kunnen vinden.;)

Maar ben toch blij te zien dat het gelukt is!

 
Dag Black Tiger,

Die handleiding had ik al gezien. Met dreamboxedit een lijst inladen gaat goed.

Maar met zelf gemaakte lijsten gaat het op de een of andere manier niet goed en komen er foutmeldingen, vandaar mijn bericht.

Zodoende ben ik zelf aan de slag gegaan met dreamset. Deze geeft geen enkele foutmelding. Echter na het verzenden van de lijst naar de DM vertoont de DM rare keuren. Hij schijnt vast te lopen. Je kan niet zappen helemaal niets. Ik heb opnieuw gestart via menu, enigma herstart, en ook via menu uitgeschakeld (3 verschillende handelingen dus). Toch liep de zaak vast.

Pas na het stekker eruit halen gaat het goed. Ik vind het vreemd en niet ongevaarlijk, de DM is toch min of meer een soort kleine pc, maar alleen deze handeling heeft geholpen. Tot nu toe gaat het goed.

 
Aha, dan begrijp ik wat je bedoeld, bedankt voor de toelichting.

Met sommige dingen kan Dreamset inderdaad wat handiger werken. Ik deed het overigens ook door een bestaande lijst te nemen, deze dan aanpassen door mijn eigen favorieten en sortering te maken en dan weer terug naar de Dreambox te sturen.

Het leuke van Dreamset is dat deze gelijk via KingofSat de zaak kan vernieuwen.

Waarom bij jou de stroom er uit moet weet ik niet, maar zoals je zegt, het kan in principe geen kwaad en het is een handig alternatief voor als gewoon uitschakelen niet werkt.

Die 7000 en 7020 modellen hebben wel eens vaker aparte kuren dus eigenlijk verbaast het me ook niet.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan