harddisk

C

clio

hallo,wie wil helpen, ik heb een dreambox800hd en heb daar een harddisk van samsung 500gb 2.5inch Sata-usb 2.0 ik heb hem met de usb kabel aangesl,moet hij ook met satakabel aangesl worden.op de gebr aanwijzing van de harddisk staat linux2.4 of hoger.

Groetjes en alvast bedankt.

 
Welk type harddisk is het ?

Houd er rekening mee dat zulke harde schijven wel wat stroom lusten, en het daardoor wel eens zo zou kunnen zijn dat een enkele USB poort dat niet kan leveren.

Het is ook mogelijk dat de USB poort alleen bedoeld is voor voeding, maar dat moet in dat geval gemeld zijn in de specificaties van het toestel (daarom is het van belang dat je het typenummer noemt).

 
Beste,Mas3 bedankt voor je reactie maar er staat verder geen type op,het is een Promedia.

Groetjes.

 
Heb je hem al aan de praat gekregen?

Mijn externe USB hardeschijf had ook geen genoeg stroom. Ik heb deze op een USB-hub aangesloten (waar een externe voedingsadapter bij zit) en de USB stekker van de hub in de dm800 zitten. Werkt prima!

 
Hallo Matrix,bedankt voor je snelle reactie,usb-hup en externe voedingsadapter aansluiten,en herkend de dreambox hem dan of moet ik ook nog iets instellen.

E waar kan ik die usb-hup en voedingsadapter kopen.

 
Die kun je bij zo'n beetje elke computerhandel halen.

Meestal heten ze dan een actieve hub, omdat er een voeding bij zit.

Losse hub en voeding is niet zo slim, omdat er ook hubs zijn die helemaal geen aansluiting hebben voor een voeding.

 
Bedankt,ik ga morgen naar de computerwinkel ik laat het jou nog wel weten.

Groetjes

 
Hallo MAS3, ik heb er nu een usbhub met externe voeding aangesloten tussen dreambox en de harddisk,de harddisk werkt kan je me verder op weg helpen ik heb er geen kaas van gegeten,met instellen en opnemen en afspelen.

Alvast Bedankt.

 
Nee, daarmee kan ik je niet verder helpen, omdat ik geen apparaat heb dat lijkt op wat jij hebt.

Maar niet getreurd.

Want dat is nou juist het mooie aan zo'n forum.

Er zal vast wel iemand anders zijn die die apparatuur wel heeft en je een antwoord kan geven.

 
Clio ik heb je andere vraag even verwijderd, je vraag staat immers al hier, het is niet de bedoeling een nieuw topic aan te maken met dezelfde vraag.

Misschien is het handiger om gewoon ietwat meer duidelijker te zijn in wat je precies weten wilt, wat lukt er bijv. niet.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan