Humax aansluiten

R

retep52

Hallo,

Ik heb een Humax 5050c, een Sony dolby surround systeem en een Samsung led tv met 1 tuner. Gisteren de tv aangesloten op de humax middels de hdmi uitgang op de hdmi ingang van de tv (de goeie, er zijn meerdere), de coax vanaf m'n wall outlet in de humax, de uitgaande coax van humax naar tv en de dolby surround middels coax/component verbinding rechtstreeks naar de tv...

Ik heb 2 problemen:

1. Ondanks dat de coax "door de humax" heen naar de tv doorloopt moet ik toch de humax aanzetten om beeld te krijgen, anders krijg ik geen beeld, ook niet van de eigen tuner van de tv.

2. Als ik m'n dolby surround aanzet en de humax staat ook aan (dus ik krijg op m'n tv het signaal van de humax), dan krijg ik het geluid van de tuner van de tv te horen, niet die van de humax.

Probleem 1: waarschijnlijk domme denkfout?

Probleem 2: Kan ik begrijpen, tenslotte zit de dolby surround rechtstreeks aangesloten op de tv. Maar ik wil het geluid altijd over m'n d.s. laten lopen. Kan ik nu de dolby surround met scart (heeft wel hdmi, maar de hdmi van de humax is al bezet voor de tv) op de VCR ingang van de humax aansluiten? Of zijn er betere otpies?

Overigens zal ik bijna nooit naar de tv tuner kijken, altijd via de humax (werkt sneller, betere gids, pauze's, etc.) Kort gezegd, hoe krijg ik het geluid van de humax over m'n dolby surround?

Beetje lang verhaal geworden, maar hoop dat iemand het leuk vindt hier een antwoord op te verzinnen?

Gr. Peter

 
Geen idee wat het type van je surround systeem is, en dus ook niet wat die precies ondersteunt.

Maar als je die set HDMI in en uit kunt aansluiten, is dat de beste manier om te bereiken wat je wil.

Zo heb ik thuis mijn Pioneer AV receiver als middelpunt van de installatie.

Mijn satelliet ontvanger en mijn Blu Ray speler zitten aan de AV receiver's ingangen, en de tv aan de uitgang.

Daardoor snapt de receiver dat het geluid dat door die HDMI kabel komt, voor hem bestemd is.

De tv krijgt dan simpelweg het geluid niet meer, omdat de receiver dat voor zichzelf houdt.

Maar ja.

Dan moet je wel de mogelijkheid hebben om het zo aan te sluiten.

 
Ik heb een optische geluidskabel van de Humax naar de receiver, perfect digitaal geluid!

;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan