Welk image heeft nog cccam ingebouwd?

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Met welke image kan de cccam nog gewoom met de dreambox gehaald worden.

Het gaat om Enigma 1.

Op mijn 7020 staat pli en op de 500 staat Nemesis.

Bij allebij komt niks binnen.

 
oeiii Jan dat wordt denk ik even een zoektochtje, Ik weet wel dat VTI dat nog heeft maar of die er ook een hebben voor de e1 boxen durf ik zo niet te zeggen.

Ik ga wel even voor je op zoek en als ik wat weet meld ik me weer.

Groetjes

wing

 
Heej Jan.

De laatste keer dat ik mijn 7020 gebruikt heb stond daar Nabilo op en daar was CCcam ook nog gewoon mee te downloaden.

Het is wel zo dat af en toe de Nabilo download server er uit ligt.

Is CCcam met Pli dan ook niet meer te downloaden tegenwoordig?

Was me niet bekend dat zij er ook mee zouden stoppen.

P.s. voor de zoekmachines heb ik de topictitel wat aangepast.

 
A BT en Wing tegenwoordig staat hij er zelfs al in.

Maar het gaat mij om de config.

In mijn thuis huisje staat nu ook een tv.

 
De config is normaliter ook via de addons te downloaden. Er is firmware waar hij onder cam-config zit, bij de Nabilo kun je de keuze maken tussen binarie only en "full".

Bij de "full" zit er ook Newcs-server of zoiets bij maar die kun je dan weer los deinstalleren.

Helaas heb ik effe geen Pli om te kijken waar het daar precies zit. Maar je kunt ook zelf een config maken. Gewoon een tekstbestandje wat je CCcam.cfg noemt en daar kun je de benodigde gegevens in plaatsen en dan naar de /var/etc uploaden.

Ik zou dat echter wel met een editor doen die de mogelijkheid geeft om te bewerken zonder opmaaktekens achter te laten. Notepad (kladblok) en Wordpad van windows doen dat namelijk wel en da's niet goed.

Een goede editor hiervoor is Editpad Lite en die is ook nog gratis.

Na het bewerken kun je alle tekst selecteren en dan bovenaan Convert kiezen en dan "to Unix (LF only)" selecteren.

Daarna opslaan en dan heb je een mooi documentje zonder verborgen opmaaktekens. Werkt prima.

 
Jan je hebt PM

 
Wing hij is niet aangekomen.

Wil je het nog eens doen?

 
Nu is die er wel als het goed is Jan

 
Ik heb hem hier op mijn mail.

Bedankt alvast.

Nu mijn netwerkt op orde maken en dan kan ik beginnen.

Het is een CFG bestand klopt dat wel?

 
yep, klopt helemaal Jan, die zet je in var/etc op je box als ik het goed heb mij een E1 box. bij e2 ontvangers zet je hem in etc. map

Groetjes,

Wing

 
Wing

Ik heb hem er in gezet maar kan hem niet uit lezen.

 
Je kunt ook bij de E2 machines het beste via /var/etc gaan, dat is namelijk een symlink. Zo kom je altijd goed terecht want net als bij E1 heb je kans dat het bij de ene /etc is en bij de andere /usr/etc en via /var/etc kom je altijd goed terecht.

@Jan: op welke wijze kun je hem niet uitlezen?

Als hij op je pc staat, kun je hem dan wel uitlezen met Editpad Lite?

 
Ik had een andere gevonden BT.

Cam editor 2010.

Die is wel heel mooi maar ik heb daarbij wel een hanleiding nodig.

En die heb ik nog niet gevonden.

Ik had gisteren een site die begon tijdens het openen met een handleiding.

Die drukte ik perongeluk weg.

Maar ik zal die van jouw ook eens ophalen.

Had na veel geklooi met mijn netwerk het eidelijk zover en toen kwam er bezoek.

Dus moest ik wel stoppen.

Misschien kun de editer eens bekijken en bij jouw in de download zetten.

Er is nog een die er veel op lijkt en dat cam editor 2.0.5.

 
Je kunt ook even zoeken op Dreamboxtools (versie 4.0 zitten we volgens mij), daar zit ook een mooie editor in. We zullen eens kijken in hoeverre dat allemaal legaal op de site gezet kan worden dan kan dat eventueel in de downloadsectie.

Alhoewel het toch beter is om gewoon te leren hoe je voor Linux een bestand bewerkt en met ftp download en weer upload.:)

 
Ik ben een stapje verder.

Met de laatste van pli kan de box op een of andere manier niet mee over weg.

Heb nu pli jade 2 geladen en nu kan ik wel weer downloaden met de box.

En ook de cam weer uitlezen.

 
Ah kijk, da's goed om te weten, bedankt voor de terugkoppeling!

Ik vind de laatste versies van Pli ook niet van het geweldigst. Laatst moest er ook voor de ET9000 effe een stapje terug.

Verder is opeens de signaalmeter verdwenen als je via menu -> informatie naar streaminfo gaat kijken. De gele en blauwe knop geven dezelfde waardes weer. Dat heb ik wel eens anders gezien.

Maar misschien dat dit nog niemand opgevallen is danwel dat men dit nog niet doorgegeven heeft aan het Pli team. Als men niets weet kan men het niet fixen.

 
Klopt BT.

IK vond hem ook een beetje rommelig.

Vanavond is de 500 aan de beurt en dan zou het moeten werken.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 21:15 uur ----------

Dreamup van hier werkt niet.

Stopt halverwege de flash.

Heb een oudere versie gevonden die werkte wel.

 
Het werkt nog steeds niet.

Moet pasw. en gebruikers naam aanpassen.

Maar iik kan geen tekst inbrengen in het progr.DCC.

Ik typ passwd in dan komt de vraag om een nieuwe te typen maar er komt geen tekst te staan.

 
Ik typ passwd in dan komt de vraag om een nieuwe te typen maar er komt geen tekst te staan.
Dat is normaal in linux. Je ziet het nieuwe wachtwoord niet, je krijgt ook geen puntjes of sterretjes te zien.

Dus gewoon het nieuwe wachtwoord ingeven en dan op enter drukken, als het goed is moet je dat dan nog een tweede keer doen, daarna zal er ook komen te staan "password changed" of iets in die geest.

Maar waar heb je dat dan voor nodig? Normaliter is het gewoon usernaam root en geen wachtwoord of anders is het wachtwoord dreambox.

 
In beide boxen staat nu root en dreambox.

Als de een de andere moet zien om de kaart te kunnen delen moet dit toch aangepast worden?

Ik heb het gedaan door dit in de cfg te zetten.

Ieder de zelfde namen maar het werkt niet.

Je schrijft dat het onzichtbaar blijft.

Dat kan maar ik krijg een tekst dat het root is gebleven.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan