xtrend 5000

peppi

New Member
Lid sinds
22 mei 2011
Berichten
25
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
58
ik heb hier een xtrend 5000 gekocht en draait op open pli 2.1 werkt goed,maar graag zou ik deze draadloos in mijn netwerk willen zetten .weet iemand hoe dit moet draait nu via usb kabel maar zou draadloos moeten,graag ideeen hierover

 
Wij hebben hier nu verbinding via het elektriciteitsnet met :Jensen Home:link. Werkt uitstekend,alleen moet het rechtstreeks op het net zijn aangesloten.Geen bliksem veiligheid ertussen geschakeld,bijv.

Voorheen hadden we Linksys,wireless acces point,en dat werkte ook goed.

Als je echter op je pc tv wilt bekijken,met bijv.VLC of Dreamstream,moet je er wel een met voldoende kapaciteit nemen.

Ik zou zeggen,googelen maar...gr.George

 
Dat is niet het passende antwoord op de vraag hoor marie, of in ieder geval niet compleet.

Peppie vraagt hoe hij een draadloze verbinding moet instellen met zijn ET5000, en jij vertelt dat jij een verbinding met een powerline (of hoe dat ook moge heten) hebt, en dat ie maar via google moet uitzoeken hoe het werkt (in ieder geval leest het zo wel).

Maar daarvoor komt hij niet hier op het board vragen hoe hij dat moet doen.

Wellicht is er iemand anders die met een Xtrend ontvanger en PLi® werkt, en weet hoe dit kan worden bereikt en hierop een antwoord kan geven.

Uiteraard is het zo dat je in plaats van een WiFi verbinding, ook zo'n powerline oplossing kunt overwegen.

Bij powerline maak je gebruik van de gewone stopcontacten in je huis.

Daar steek je een adapter in, en in die adapter stop je je netwerkkabel.

Dat doe je een keer bij de ontvanger, en een keer bij de router.

Dit werkt alleen als je geen 380volt/krachtstroom/3 fasen (allemaal hetzelfde) hebt, en wanneer je dat wel hebt, je ervoor zorgt dat je op dezelfde fase zit met beiden adapters.

Powerline adapters vind je bij elke PC handelaar, zelfs bij veel warenhuizen.

Je stelt dan je Xtrend zo in dat hij een IP van de router krijgt, maar beter nog dat ie een vast IP krijgt dat binnen de range van je netwerk thuis ligt.

Wanner je dat laatste doet, heb je namelijk altijd het vaste IP adres, en das voor bepaalde zaken een stuk gemakkelijker.

Wanneer je wil weten hoe je dat instelt, kun je dat hier nog vragen.

Iemand met een vergelijkbare setup kan je dan zeker van antwoord voorzien.

Is powerline geen optie voor jou, dan heb je een accesspoint nodig, maar dan wel eentje die ook omgekeerd kan werken.

Zo'n accesspoint is namelijk juist bedoeld om aan een router die geen draadloos heeft, toch de draadloze functionaliteit toe te voegen.

Verder is het wellicht mogelijk om een USB/WiFi adapter te gebruiken.

In dat geval is het zeer waarschijnlijk wel de goedkoopste optie.

Maar dan moet PLi® dit wel ondersteunen, en de adapter die je gaat gebruiken moet ook passen in die ondersteuning.

 
misschien verkeerd neergezet maat ik wil dus inderdaad mijn xtrend laten werken met de wifi adapter maar pli ondersteunt deze niet,mijn vraag is zijn er die deze wel ondersteunen,ik hoef dus geen tv te kijken via deze adapter maar wil gewoon dat de xtrend dus in mijn netwerk staat en ik heel gemakkelijk bestanden van de computer op de xtrend kan plaatsen ,fotos ,muziek en dergelijke en deze dus kan afspelen via de mediaplayer van de xtrend groetjes van peppie

 
Nu heb ik geen Xtrend maar wat je wilt met een usb wifi adapter zoiets moet mogelijk zijn.

Probleem kan dan zijn dat PLI de driver niet ondersteunt, ik kan me herinneren dat er in PLI wel twee drivers in een Dreambox images zitten die je aan kunt zetten.

Lijkt me dat het dan in een Image voor de Xtrend die ook zitten helaas gebruik ik geen PLI dus kan je niet verder helpen.

Het zou handig zijn als je eens kijkt op je wifi adapter welke driver er nodig is dus welke chipsset er in zit dus als je even Google op de naam van de adapter kom je wel achter de chipsset en welke driver daar voor nodig is.

 
Zo zie je maar weer dat het toch wel belangrijk is dat je even nadenkt over hoe je je vraag stelt.

Want niemand had precies door wat je wilde.

Maar goed, soms is dat ook wat lastig als je al hoofdbrekens hebt omdat je je er al een tijdje mee bezighoud.

Zoals aart44 al aangeeft, is het heel goed mogelijk dat je met een WiFi adapter (USB) voor mekaar kunt krijgen wat je wil.

Maar dat gaat niet zomaar met elke adapter, want je kunt niet even een driver installeren op je ontvanger nadat je de adapter hebt ingestoken (het is geen windows).

Je moet dus van te voren uitzoeken welke adapters er eventueel ondersteund zouden worden door PLi®.

Daarna kun je kijken of je ook zo'n adapter hebt, of eraan kunt komen.

Aangezien ik niet beschik over een ontvanger die lijkt op de jouwe, kan ik je niet precies uit de doeken doen hoe en wat.

Je kunt ook aangeven welke adapter je al hebt, mogelijk herkent iemand het ding en kan je zo zeggen wat er wel en niet mee kan.

Hoe meer informatie je in je vraag stopt, des te sneller krijg je het passende antwoord.

 
het is gelukt,je kan deze dus inderdaad draadloos laten werken .pli heeft drivers voor verschillende wifi sticks en deze zijn zeer eenvoudig te instaleren via het menu,bedankt voor het meedenken en iedereen die antwoord heeft gegeven .samen komen we verder zie je wel

 
Bedankt dat je meldt dat het gelukt is.

Ik ben nu wel benieuwd naar wat je precies gedaan hebt, en welke stick jij in gebruik hebt.

 
heb een realtek 8137 gebruikt ,je gaat naar software beheer je download de driver je steekt de stick er in ,even opnieuw opstarten en het gaat vaneigens,eerlijk bekennen heb het niet zelf gedaan maar heeft hier een kameraad van mijn zoon gedaan.dit even voor de volledigheid.je kan ook andere sticks gebruiken maar kijk maar even welke drivers beschikbaar zijn,zijn er niet zoveel maar er zijn er dus wel.ben nu bezig om mijn email ook via dat katje te laten gaan ,werkt met imap maar ben er nog niet helemaal uit,ben wel tevreden met het apperaat et 5000 vind voor die 219 euro zeker een goed alternatief voor de dreambox,is iets minder luxe,geen display maar met de mogelijkheden die het heeft een goed apperaat,draai tv vlaanderen en cd digitaal samen en werkt echt goed ook op de hd zeer goede kwaliteit

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan