flash dm500

zaburo

New Member
Lid sinds
29 apr 2009
Berichten
26
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
71
Hallo allemaal

bij flashen dm 500 is ie blijven hangen op 85 % en kon niks anders doen dan FlashWizard uitzetten en nu doet deze orginele 500 natuurlijk niks meer en kan er met dcc ook niet meer in komen mijn vraag is dan ook kan deze box de kliko in of is er nog iets mogelijk met dreamup en kabel ??

alvast bedankt zaburo

 
Er zijn nog meerdere mogelijkheden.

Normaliter heb je nog een goede kans hem weer werkend te krijgen middels DreamUp en een seriele nullmodemkabel.

Mocht het echt niet lukken is het normaliter bij een originele ook nog wel mogelijk de bootloader te vervangen. Maar daar heb je een J-Tag voor nodig en dat zul je even moeten laten doen want ik weet ook niet precies hoe dat moet.

Maar in 95% van de gevallen lukt het weer om de zaak dus met de nullmodemkabel weer werkend te krijgen.

Het kan wel zijn dat je misschien meerdere versies van DreamUp moet proberen als het met de eerste die je probeert niet lukt.

Daarbij ga ik er overigens van uit dat het een DM500S is en geen DM500HD.

 
Hallo speedy Black Tiger dit is weer supersnel .

Het is idd dm 500s dus is ga ik zeker proberen wel nog vraagje die kabel dat was toch aan elke kant 9 pins gelijk dus 1-1 2-2 enz ?

en nogmaals bedankt

zaburo

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 17:36 uur ----------

eeeh sorry dat kan ik natuurlijk ook zelf opzoeken ben al beetje makkelijk uitgevallen schijnbaar

:dunno: zaburo

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 18:48 uur ----------

toch nog vraagje

wat doet die dreamup eigenlijk die installeert toch niks ofzo ??

zaburo

 
Een seriele nullmodemkabel (rs232) heeft normaliter aan beide kanten een 9-pins female (vrouwtje) connector.

Ze zijn er ook in andere modellen maar deze wordt normaliter het meest gebruikt. Deze is niet 1 op 1 bezet, dat kun je hier (klik) bekijken. Volgens mij heb je zelfs de nullmodemkabel met volledige handshaking nodig maar dat weet ik niet zeker.

DreamUp heb je nodig om de firmware op je ontvanger te krijgen. Wat je dus normaliter met Flashwizard doet, doe je dan met het programma DreamUp.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan