RTL 7 versleuteld

H

heelys

hallo ik heb n huma c5050 hij speeld al n tijdje maar nu in eens si rtl7 versleuteld via andere decoder niets aan de hand wie weet hoe ik dit weer goed kan krijgen heelys

 
Hoi Heelys en welkom op Satellite Fun.

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Je schrijft dat plotseling RTL 7 versleuteld is.

Als ik het goed begrijp, werkt RTL7 middels een andere decoder prima.

Is dat met dezelfde smartcard?

Sinds wanneer doet dit probleem zich voor?

 
hallo bedank voor je reaktie

hij zit zonder kaart maar heb het altijd gedaan

het is nu zo 3 weken denk ik

het beeld blijf zwart maar heb wel geluit andere zenders zijn allemaal goed

heelys

 
Begin me te verbazen een Humax 5050c is toch een kabel ontvanger en bij Ziggo is alleen NED1 zonder kaart te bekijken zover ik weet.

Welke provider heb je dan?

En ja als hij zonder kaart draait stop de kaart er eens in geeft hij dan wel beeld op RTL 7.

 
Heb je het ding zelf geïnstalleerd, of heeft iemand dat voor je gedaan ?

Wanneer je het zelf gedaan hebt, dan maar eens die stappen weer doorlopen.

Wie weet is er iets bij caiway (je provider) veranderd waardoor je de instellingen opnieuw moet laden.

Deze provider handelt zelf in deze ontvangers zie ik.

Je kunt dus contact opnemen met hen en vragen wat er aan de hand is.

Tot nog toe kon ik niets vinden over een eventuele verplichting een kaart te gebruiken.

Daar is op technisch gebied namelijk helemaal geen noodzaak toe, maar sommige providers doen dat toch.

 
Ik een beetje bang dat het eerder andersom is en je bij de meeste providers gewoon een kaart moet hebben, en dat dit bij een enkeling niet het geval is. Maar da's verder niet zo interessant.

Bij Caiway schijnt inderdaad dat men niet overal een kaart nodig heeft, dit vond ik op de site van Caiway zelf:

Let op! Bent u woonachtig in Hilvarenbeek, Loenen of Midden-Holland (Gouda en omstreken), dan heeft u naast de digitale ontvanger nog een smartcard nodig om digitale televisie van Caiway te ontvangen. De eenmalige kosten van de Caiway smartcard bedragen € 19,90.
Dus buiten deze gebieden heb je (nog) geen smartcard nodig bij Caiway.

Heb je misschien iets anders geprobeerd? Of kan het zijn dat er iets in frequenties gewijzigd is? Want voor de HD zenders heb je wel een smartcard nodig. Misschien dat je RTL7 nu in HD zit en je voor de "gewone" RTL7 even op een andere frequentie moet kijken?

 
ik heb alles zelf gedaan en al 2 jaar nergens last van gehad in eens doet hij het niet meer heb het met de smartcard geprobeerd haald niets uit het zit ook niet bij caiway wand op de andere decoder doet hij het wel gewoon

zou het kunnen zijn dat hij op de humax om een of andere reden naast de frecentie is gekomen

het kan dus niet zo zijn dat er via de afstand bediening n knopje is om gezet zo dat het versleuteld ik dacht zelf even aan het kinder slot maar dat is het niet

 
Het is onwaarschijnlijk dat de receiver vanzelf naast de frequentie is geraakt voor alleen die ene zender.

Heb je al geprobeerd gewoon opnieuw kanalen te zoeken in het menu, wellicht is er gewoon iets gewijzigd en pakt die Humax dat niet automatisch op.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan