Wachtwoord onbekend

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.637
Waarderingsscore
300
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Ik heb een router van het merk sweex.

Deze wordt allang niet meer gebruikt.

Omdat ik me een beetje bezig wil houden met een net werkje op te stellen wilde ik hiermee wat gaan prutsen.

Maar hij heeft een wachtwoord.

Hoe kan ik deze wissen om er in te kunnen komen.

Veel staat er niet op.

Misschien is dit het type: R0001

S/N 6M06902185

Mac No 00-50-18-4F-AC-C9

 
Als je het niet gewijzigd hebt is voor dit type router het wachtwoord normaliter:

admin

dus met kleine letters. Als combinatie kun je nog proberen met de gebruikersnaam admin (al dan niet met beginhoofdletter) of gebruikersnaam leeg laten en alleen wachtwoord admin.

Indien er ooit een ander wachtwoord ingezet is geworden moet de router gereset worden.

Daarvoor kun je even op de achterkant kijken, als het goed is zit daar een klein reset knopje of anders een klein gaatje waar je met een pen of kaasprikker in kunt prikken. De reset knop dus.

Deze moet je dan indrukken en ongeveer 10 seconden vasthouden. Als het goed is gaan dan kortstondig alle lampjes branden, misschien ook niet. In elk geval wordt de router dan volledig gereset.

Daarna kun je hem weer benaderen via 192.168.123.254 en het wachtwoord admin gebruiken. Is dat niet het geval, dan nog eens proberen en het knopje wat langer ingedrukt houden.

Overigens kun je hier (klik), een Nederlandstalige of anderstalige handleiding downloaden voor de R0001.

 
Dankje BT.

 
Hi,

Als admin admin niet werkt, probeer dan maar ééns gebruikersnaam:admin en wachtwoord:epicrouter.

B.

 
Wachtwoord epicrouter wordt door Edimax routers gebruikt en een ander type Sweex router. In dit geval heb ik het wachtwoord uit de handleiding geplukt, vandaar ook dat er een link staat naar de handleiding.;)

 
Het is gelukt hoor.

Het klopte zoals BT het beschreef bij het eerste antwoord.

Had natuurlijk achteraf ook zelf kunnen googlen sorry.

Maar ik dacht dat het een oud ding was en misschien wel stuk.

Maar nogmaals bedankt voor het helpen Heren.

 
Sorry hoeft niet hoor, we zijn er immers om te helpen.:)

Fijn te horen dat het gelukt is!

 
Heb een net werk gemaakt alleen voor de dreamboxen deze gaat dus niet naar buiten.

Wat me opviel was dat de ledtjes veschillen van kleur.

Wat betekent het als het ledtje oranje brand i.p.v. groen.

 
Meestal betekent dat dat je met die aansluiting een andere snelheid hebt.

Bij een 10/100 netwerk, heb je dan dus een snelheid van 10 Mbit in plaats van 100Mbit.

Staat niet helemaal duidelijk beschreven in de gebruiksaanwijzing.

Volgens mij heb je het over de onderste LEDs aan de voorkant.

 
Ja ik heb het over de leds aan de voorkant.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan