Ervaringen VU+uno en Dreambox

P

popye

hallo leden,

iemand ervaring over de vu + uno hd volgens mij is die er in de satelliet en kabel uitvoering.

wil straks in me nieuwe huis voor beneden de satelliet ontvangen en voor de slaapkamer ziggo.

maar ik twijfel wel tussen de dreambox en de vu.

ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en bevindingen.

groetjes

popye

 
Hoi Popye en welkom op Satellite Fun.

Je andere post stond hier al in de Beginners/Algemeen sectie maar je hebt een nieuwe aangemaakt zie ik bij de overige HD ontvangers.

Dus ik heb de oude verwijderd, deze nieuwe een betere titel gegeven en weer teruggeplaatst in de Algemeen sectie, aangezien je zowel vragen hebt over de kwaliteits ervaringen alsook kabel ontvanger, en da's weer een andere sectie. Dus vandaar dat je vraag beter hier past.:)

Ik heb geen ervaring met de VU+uno, wel met de duo. Persoonlijk zou ik eerder voor een vuo+duo kiezen dan voor een uno. Dit omdat het prijsverschil vrij weinig is en je met een twintuner later altijd nog meer kan indien nodig.

Daarnaast komt de prijs van een VU+Duo ook overeen met een single tuner Dreambox, hetgeen al aangeeft dat een Dreambox best prijzig is.

Ik specificaties lees ik dat een VU+Duo optioneel (vermoedelijk dus met aparte tuner) geschikt is te maken voor kabel en/of Digitenne. Zo kun je er een leuke combinatie ontvanger van maken voor kabel en satelliet.

De enige Draembox die dit ook kan tegelijkertijd is de DM8000 maar die kost bijna 900 euro dus dat is bijna het drievoudige van een VU+duo, terwijl er feitelijk niks extra's in zit behalve wifi. De extra mogelijkheden moeten namelijk ook bij de DM8000 los erbij gekocht worden (cd-writer, aparte tuner etc.).

Het lijkt me wel handig voor de slaapkamer al gelijk voor een HD kabel ontvanger te gaan kijken, aangezien dat straks toch wel de norm zal zijn en dan ben je daar al op voorbereid.