Ervaringen VU+uno en Dreambox

P

popye

hallo leden,

iemand ervaring over de vu + uno hd volgens mij is die er in de satelliet en kabel uitvoering.

wil straks in me nieuwe huis voor beneden de satelliet ontvangen en voor de slaapkamer ziggo.

maar ik twijfel wel tussen de dreambox en de vu.

ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en bevindingen.

groetjes

popye

 
Hoi Popye en welkom op Satellite Fun.

Je andere post stond hier al in de Beginners/Algemeen sectie maar je hebt een nieuwe aangemaakt zie ik bij de overige HD ontvangers.

Dus ik heb de oude verwijderd, deze nieuwe een betere titel gegeven en weer teruggeplaatst in de Algemeen sectie, aangezien je zowel vragen hebt over de kwaliteits ervaringen alsook kabel ontvanger, en da's weer een andere sectie. Dus vandaar dat je vraag beter hier past.:)

Ik heb geen ervaring met de VU+uno, wel met de duo. Persoonlijk zou ik eerder voor een vuo+duo kiezen dan voor een uno. Dit omdat het prijsverschil vrij weinig is en je met een twintuner later altijd nog meer kan indien nodig.

Daarnaast komt de prijs van een VU+Duo ook overeen met een single tuner Dreambox, hetgeen al aangeeft dat een Dreambox best prijzig is.

Ik specificaties lees ik dat een VU+Duo optioneel (vermoedelijk dus met aparte tuner) geschikt is te maken voor kabel en/of Digitenne. Zo kun je er een leuke combinatie ontvanger van maken voor kabel en satelliet.

De enige Draembox die dit ook kan tegelijkertijd is de DM8000 maar die kost bijna 900 euro dus dat is bijna het drievoudige van een VU+duo, terwijl er feitelijk niks extra's in zit behalve wifi. De extra mogelijkheden moeten namelijk ook bij de DM8000 los erbij gekocht worden (cd-writer, aparte tuner etc.).

Het lijkt me wel handig voor de slaapkamer al gelijk voor een HD kabel ontvanger te gaan kijken, aangezien dat straks toch wel de norm zal zijn en dan ben je daar al op voorbereid.

Is dat niet nodig, dan zou je voor de slaapkamer al met een kleine DM500C klaar kunnen zijn, die ontvangt geen HD maar wel digitale kanalen en is weer een stuk goedkoper dan een vu+uno.

 
hallo leden,

daar ben ik met de volgende vraag iemand al ervaring of al in bezit de vu+ uno hd of de vu + solo hd een van deze is me voorkeur maar ik sluit de dreambox 500hd ook niet uit daarom deze vraag over de leden die een van deze ontvangers in gebruikt heb.

groetjes

popye

 
Dan heb je de goeie te pakken popeye, ik heb zowel de solo als de duo van VU staan en het zijn prima ontvangers, stabiel zeker en qua werking verschillen ze bijna niets van een dreambox.

 
hallo wing,

klop het dat je een van die 2 ook kan gebruiken voor de satelliet en kabel dat je de tuner kan verwisselen?

groet

popye

 
Popye, wil je a.u.b. stoppen met telkens een nieuw onderwerp te starten over dezelfde vraag? Ik heb hem hier geplaatst met een betere titel.

Een andere vraag (dubbelpost) had ik al gewist en deze derde heb ik weer samengevoegd met deze vraag. Dus graag hier verder gaan met je vraag en alleen een nieuw onderwerp openen als het ook over iets compleet anders gaat.

Want door steeds een nieuwe vraag te openen, mis je ook de antwoorden die al gegeven zijn op je vraag.

Alvast bedankt!

 
Nop, dat klopt niet Spinazie eter :)... de tuners zitten vast op het moederbord, dus dat kan niet dan zal je moeten kijken naar een Azbox of een DM 8000 want daar kan je wel de tuners verwisselen.

Groet,

Wing

 
hoi Wing

de spinazie eter kan het verkeerd hebben maar ik heb gelezen dat de nieuwste vu+uno is uitgerust met een geavanceerd plug-able met dvb-s2 of dvb-c.t zo heb ik het gelezen maar ik kan de boxen verder niet daarom deze vragen

groetjes popye

 
Hi,

Gaat wel namelijk met een usb dvb-c stick.

B.

 
Sorry mannen.. even niet gedacht aan de mogelijheden van de andere ontvangers, had het eigenlijk alleen over de VU Duo

Groetjes,

Wing

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan