router

P

popye

hallo forumleden,

ik heb me internet en telefoon via tele2,de adsl modem/router zijn ongeveer een jaar of 6 oud maar een nieuw type krijgen we nog niet,

nu me vraag ik wil er een moderne router bij plaatsen omdat ik 2 laptops beneden heb staan welke router heeft bij een van jullie de voorkeur

ben benieuwd of ik met een nieuw type de snelheid omhoog krijg

groetjes

popye

 
Eigenlijk wel jammer dat Tele2 de telefoon instellingen niet vrij geeft, want dan zou je fijn een goede voip modem/router kunnen kopen zoals de Fritzbox.

Een moderne router bijplaatsen is over het algemeen wel mogelijk. Wel is het altijd opletten met oudere laptops, want ondanks dat ze de verschillende coderingen officieel wel aankunnen, blijkt uit ervaring dat dit in de praktijk niet altijd werkt.

Het dichtsbijzijnde voorbeeld is bij onze buren aan de overkant van de straat. Die hebben twee laptops die WPA en WPA2 aan kunnen, maar wat ik ook probeer, op de ene router werkt de ene laptop wel met alles, maar de andere laptop (oudere laptop) alleen met WEP codering

Op de andere router is het net omgekeerd. En da's niet de eerste keer dat ik zoiets tegen het lijf loop.

Wat dat betreft is het dus altijd een beetje geluk hebben.

De betere merken routers (in mijn optiek)

Draytek

Fritzbox (is een modemrouter maar ook als router te gebruiken)

Linksys

NetGear

D-Link

Mindere merken:

Sitecom

SMC

Sweex

Ondanks dat de mindere merken op zich best goed en vaak ook jarenlang kunnen functioneren, is de kwaliteit toch bij de andere genoemde merken te vinden. En die kwaliteit kan bijv. zijn dat je laptop wel of niet met zijn eigen WPA op de router kan werken.

Draytek en Fritzbox zijn de duurste modellen, de rest is net zo betaalbaar als de mindere merken.

Sitecom heeft wel het voordeel dat als je hem registreert bij de fabrikant, je er 10 jaar garantie op hebt, dat is natuurlijk wel mooi.

Ohja, je draadloze netwerk kan misschien intern wel iets sneller worden. Je bekabelde netwerk ook vermits je een gigabit router neemt en al je netwerkkaarten omwisselt voor gigabit netwerkkaarten.

Een verhoging van de snelheid van/naar internet zit er echter niet in aangezien dat afhankelijk is van je modem en je abonnement.

 
hallo black tiger,

ik heb wel in de gaten dat je er veel van af weet,dus het is zeker ik kan geen vervanging nemen voor de router van tele2 is dat de enigste provider die dat heeft,

en als ik het goed begrijp heeft het ook niet heel erg veel zin om er een extra router bij te zetten voor de snelheid ik heb nu met de oude van tele2 54 g.

het zijn wel nieuwe laptops van hp?

groetjes

popye

 
is dat de enigste provider die dat heeft,
Nee ook Online (vroeger Wanadoo) heeft zijn gegevens afgeschermd en volgens mij KPN met zijn internetplusbellenook.

Er zijn ook providers waar wel de telefonie instellingen van bekend zijn en je dus wel een eigen modem kunt nemen als je telefonie hebt, zoals bijvoorbeeld Telfort.

Als je een oude router met 54G hebt, maar moderne laptops die de N snelheid aankunnen, dan kun je wel snelheid halen met het plaatsen van een nieuwe router die ook de N snelheden aan kan. Afhankelijk van welke internet snelheid je nu hebt, zou zelfs die snelheid wat kunnen verbeteren met een snel modem, omdat de draadloze overdracht natuurlijk beter en sneller is.

Maar als je van je 20mbit slechts 8mbit overhoudt, dan zal er geen snelheidswinst zijn behalve dan tussen de laptops en pc's onderling, maar niet naar of van internet.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan