Dreambox + blanco smartcard, alle zenders?

T

Tunix

Een kennis van mij heeft laatst een Dreambox aangeschaft. Bij iemand anders kon hij voor 250 euro aan een smartcard komen, waarmee hij alle zenders onbeperkt kan ontvangen. Deze smartcard is helemaal wit, alleen de chip is zichtbaar.

Gezien de Dreambox geen verbinding maakt met het internet, gaat het niet om cardsharing. Het gaat hier trouwens om de provider Ziggo.

Ik ben me hier in gaan verdiepen, en kwam erachter dat irdeto 2 nog helemaal niet "geopend" is. Heeft iemand enig idee hoe dit technisch gezien mogelijk is?

 
Eerst welkom op het board.

Hier kijk ik ook van op maar als de kaart blijft werken dan hebben mensen toch Irdeto2 van Ziggo gehackt.

Overigens was het van andere satproviders zoals het Griekse Nova al bekend en een paar jaar open op een Gamma kaart die heeft ook Irdeto2 als codering.

Maar 250 euro is wel een kapitaal voor een kaart die misschien geen lang leven heeft.

Ja als je je er in "verdiept" en het is open hoeft het uiteraard niet publiek te zijn.

 
Hoi Tunix, welkom op Satellite Fun.

Voor zover mij bekend is (van horen/zeggen) zou er met een Gamma kaart ook naar Ziggo te kijken zijn. Uiteraard is dit ook illegaal, maar leuk geld verdiend als ze daar 250 euro voor zouden vragen. Deze kaart is door de bot voor rond 85 euro te krijgen, misschien wel goedkoper.

Echter zoals gezegd, het is geen cardsharing, maar wel illegaal om middels die methode te kijken en derhalve alsnog tegen de regels.

We kunnen er dus geen verdere support op geven.

Als het puur om de technische kant van het verhaal gaat is dat iets anders. Maar ik heb nog niemand gezien die een Gamma kaart kan verklaren. Irdeto2 moet deels open liggen in elk geval, maar niet publiek.

P.s. ik heb de vraag even naar deze sectie verplaatst omdat het niet specifiek om Dreamboxen gaat, maar om die kaart, en dat werkt met meerdere merken ontvangers.

 
Alsnog bedankt voor de antwoorden dan :) . Ik vraag me alleen nog twee dingen af (ben nog niet heel bekend met de termen), wat is een Gamma kaart? Ga er niet van uit dat jullie de klantenkaart van de Gamma bedoelen :tong: . En wat bedoelen jullie met het feit dat de opening van Irdeto2 niet "publiek" hoeft te zijn?

 
Het beste kun je in Google "Gamma smartkaart" invullen en laten zoeken het is een kaart die je leeg kunt bestellen.

Om dan verder te kunnen heb je een smartkaart programmer nodig en het belangrijkste de files om ze op de kaart te zetten.

Daarom bedoel ik met "niet publiek" dat Ziggo weliswaar dan gehackt is maar niet voor iedereen beschikbaar.

Waarschijnlijk dan alleen als je zo'n dure kaart koopt dat de files ergens te vinden zijn op het net maar ik ga er niet naar zoeken ik heb niet zo'n kaart.

Maar 250 euro daar kun je denk een vol abonnement voor een maand of 8-10 legaal voor kijken.

Met een beetje pech valt de Gamma kaart veel eerder uit en ben je het geld kwijt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan