Momenteel op Kanal 4 Kurdish

Bones

Addicted Member
Lid sinds
13 feb 2008
Berichten
1.567
Waarderingsscore
18
Punten
38
Leeftijd
65
Locatie
17km oostelijk van Amsterdam
De film: "Unbreakable".

(Atlantic Bird 1, 12671V, symb: 2693, fec: 3/4, DVB-S2, 8psk.)

Na een verschrikkelijk treinongeluk, waarbij hij de enige overlevende is en zelfs geen schrammetje heeft, komt David Dunn (Bruce Willis) erachter dat hij paranormale gaven heeft en hiermee mensen kan helpen. Door middel van aanraking van mensen ziet David wat iemand op z'n kerfstok heeft. Hij komt na het ongeluk in contact met Elijah Price (Samuel L. Jackson), een verzamelaar van comics die z'n hele leven al geplaagd wordt door een slechte gezondheid en snelbrekende botten. Een flinke dosis ongeloof volgt wanneer David wordt benaderd door Elijah, omdat ze iets gemeen zouden hebben. Totdat David Elijah aanraakt en erachter komt dat hij het treinongeluk heeft veroorzaakt en verschillende andere rampen, om zo met David in contact te kunnen komen.

Bron van de text: Wikipedia

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 20:37 uur ----------

EDIT

Nu begint de film "Spawn", met in de hoofdrollen ondermeer Martin Sheen.

Wat een geweldige zender!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zit ons nou niet lekker te maken.

Ik dacht gisteren de door jou vermelde zenders in te scannen.

Helaas kijkt mijn schotel boven of onder de satelliet.

Inmiddels een paar jaar terug dacht een "Meister" mijn draaibare schotel in te kunnen stellen.

Meetapparatuur had hij wel, maar nog nooit een draaibare schotel gezien.

Ik heb de man de instelgegevens meegegeven welke hij zou bestuderen en daarna een nieuwe poging doen.

Hij is inmiddels vertrokken bij dat bedrijf waar hij werkte en niemand anders kan dat doen.

Hier in de omgeving komt een draaibare schotel zeer weinig voor. Zelf heb ik er nog geen gezien.

Ik heb nog geen satboer gevonden die zegt dat hij dat kan. Vaste schotels hebben ze geen enkel probleem mee, zelfs met meerdere lnb's.

Zelf kan ik het dak niet op.

Hij draait tussen 5W en 36E. De andere satellieten ziet hij niet.

Volgens de coördinaten waarbij hij de juiste satellieten ziet, woon ik in de Noordzee voor de kust van Katwijk.

 
Hoi Dirk

Je woont wel een t*ring eind weg zeg!, bij Hannover in de buurt, als ik het goed heb.

Kan je die schotel (met motor) niet gewoon in de tuin laten plaatsen zodat je het dak niet op hoeft? (lekkere zware tegelvoet er onder).

Als je dat hebt laten doen (en als er geen bomen of andere opstakels in de weg staan) is het afstellen een fluitje van een cent.

Ik wil graag weten wat voor motor je hebt hangen en wat je gebruikt (USALS of DiSEqC 1.2)

Tevens zou ik graag willen weten wat voor ontvanger je gebruikt.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 11:17 uur ----------

Sorry, dubbelpost

Dirk, je had het over je coördinaten, dus je gebruikt USALS!, ga in je menu waar je die coördinaten ziet, schrijf die foutieve coördinaten op een stukje papier zodat je alles weer terug kan zetten.

Ga nu ingeven bij Latitude (soms aangeduid met de letter N) 052.3

Ga vervolgens ingeven bij Longitude (soms aangeduid met de letter E) 009.7

Dit zijn de coördinaten van Hannover.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 11:39 uur ----------

Sorry, weer een dubbelpost

@Dirk, als je geen begrensingen nodig hebt, gooi ze er dan allemaal uit, heb je wel een begrensing nodig (als je schotel tegen je dakgoot oid aan kan rammen), moet je die weer opnieuw instellen.

 
@Bones,

Het merk moet ik je even schuldig blijven.

Hij kan ongestoord van 45E naar 45W draaien. Hij doet dit ook, maar kijkt vervolgens over of onder de satellieten. Ik heb nog een paar zenders op 5W, maar dat zijn wel de sterkste.

Naar oost kan ik een paar zenders ontvangen op 42E met moeite.

In de tuin zetten is hier geen optie. Mijn favoriete satelliet was 43W maar ook dat kan ik in de tuin vergeten.

Tevens is de kabeldoorvoer een probleem. De huizen hier lijken wel bunkers wat de muren betreft.

Mijn locatie is niet bij Hannover maar ongeveer 60 Km over de grens ter hoogte van Emmen.

In Nederland kon ik overal zelf bij. Dat is toch wel heel prettig. Dat mis ik hier.

 
Volgens de coördinaten waarbij hij de juiste satellieten ziet, woon ik in de Noordzee voor de kust van Katwijk.
Mijn coördinaten zijn bekend. Deze staan zelfs op mijn website.

Maar om de schotel juist te laten draaien tussen de satellieten kwam ik experimenteel uit op een locatie in de Noordzee.

Zover stond hij er naast, maar ook niet juist afgesteld tov deze satellieten.

 
Jammer dat je het dak niet op kunt.

Mijn nul-punt heb ik staan op de Astra 4A (waar vroeger de Sirius stond) op 4,8E.

Ik woon 15 km westelijk van Amsterdam, ik denk dat het misschien voor jou iets anders is.

 
Dat lijkt me niet, want ik woon in Limburg en da's hemelsbreed toch een behoorlijk stuk naar de andere kant uitgaande van Amsterdam en ik heb ook 4.8 oost als nulpunt.

Dus die paar km die Katwijk afwijkt is de moeite niet.

Die dishpointer doet zijn werk goed, hij zegt bij mij:

Latitude: 50.8521°

Longitude: 5.7168°

Daadwerkelijke instelling sinds jaren:

Latitude: 50.850°

Longitude: 5.683°

Dus da's best nog redelijk.:)

 
Ik heb niet zo'n verstand van die lengte- en breedtegraden BT, ik nam alleen maar aan, dat als je in Duitsland woont, dat je je nul-punt misschien op een andere satelliet moet afstellen.

Nogmaals, ik ben geen expert.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 00:59 uur ----------

Maar waarom zet je je Latitude en Longitude niet goed in je machine?

 
Maar waarom zet je je Latitude en Longitude niet goed in je machine?
Dan ziet hij helemaal geen satellieten meer omdat de schotel niet juist is afgesteld.

Hij draaide eerder met de DB7020 op opgeslagen geheugenplaatsen.

Met de DB500HD met pli ging dit niet. Hier moest ik de coördinaten opgeven.

Zo kwam ik uit op een locatie in de Noordzee waarbij hij de juiste satelliet ziet die nog binnen de perken van zijn afstelling hangen.

 
Ik snap m!

 
Afhankelijk van waar in Duitsland zal het vermoedelijk wel anders moeten.

Maar ik las hier over Katwijk en dat ligt niet in Duitsland.:biggrin:

 
Afhankelijk van waar in Duitsland zal het vermoedelijk wel anders moeten.Maar ik las hier over Katwijk en dat ligt niet in Duitsland.
Kan je nagaan hoever hij er naast staat.

En dat is ingesteld door een "Meister". De apparatuur was beter dan hijzelf.

Deze kon hij wel gebruiken voor vaste schotels, maar draaibaar daar zijn ze hier niet zo gek op.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan