Tuner module (DVB-S3) voor DM600

H

henk

Hallo

Ik had een tijdje geleden een weerstandje kapot van mijn dreambox 600

Hij werkte weer zo als het hoort

Maar nu heb ik een andere probleem

Ik denk dat ik nu mijn Tuner (DVB-S3) DM600 kapot is

Want ik krijg nu helemaal geen signaal meer

Weten jullie ook waar ik die kan kopen (Tweedehands)

Want een nieuwe is te duur kan ik net zo goed een nieuwe Dreambox kopen

Groetjes Henk

 
Waarom een dreambox, henk?

Als ik het zo lees heeft jouw 600 er niet zoveel zin meer in.

Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonee kijken, maar er zijn nog best goeie ontvangers voor onder de 300 eurie te koop

VU Solo.

Prima box die het zelfde kan als een DM en dan heb je een HD ontvanger.

Voor een tweedehands tuner zou ik gewoon op marktplaats kijken, daar kom je ze nog wel eens tegen.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Groet,

Wing

 
Volgens mij is het gewoon een DVB-S tuner die in een DM600 zit DVB-S3 bestaat toch niet.

Ja de oplossing is dan een sloop Dreambox maar ja wie heeft die een DVB-S tuner nieuw kost al snel 50 euro.

Je zou kunnen proberen op veilingsites maar veel hoop heb ik niet.

 
Met de info die je nu geeft, vind ik het wel wat te voorbarig om dan maar gelijk de tuner af te schrijven.

Zo zou het kunnen zijn dat er gewoon geen spanning voor de LNB uit je ontvanger komt.

En die spanning gaat wel door de tuner, maar word daar niet door gemaakt.

Dat doet een ander stukje van je ontvanger (bij elke ontvanger die ik tot nog toe ben tegengekomen, maar daar hoort de DM600 niet bij).

Als je een multimeter hebt, kun je dat gewoon meten (en anders kan je broer dat vast wel).

Er moet een gelijkspanning uit je ontvanger komen, die moet liggen tussen 12 en 20 volt afhankelijk van welke zender je wil zien.

Wanneer die er niet uitkomt, kan die simpelweg uitstaan in het menu van je ontvanger, of dat deel kan defect zijn.

Redelijke kans dat je eerdere storing en deze, aan elkaar gerelateerd zijn.

Er kan nog wel meer mis zijn (zoals de 22 KHz schakeling die ook defect kan zijn of kan uitstaan in het menu).

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan