Groter basispakket voor tv-zenders

aart44

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
31 mrt 2003
Berichten
2.682
Waarderingsscore
32
Punten
48
Leeftijd
79
Locatie
Amersfoort
AMSTERDAM - Kabelbedrijven en andere aanbieders van televisie moeten straks meer zenders verplicht gaan doorgeven.

Minister Marja van Bijsterveldt (CDA) denkt aan een pakket van dertig zenders, heeft zij donderdag gezegd in een toespraak op het Nationaal Omroepcongres in Hilversum.

Nu moeten kabelbedrijven minstens vijftien zenders doorgeven. Zeven daarvan zijn wettelijk vastgesteld. Over de overige acht wordt geadviseerd door regionale programmaraden.

Digitaal

Volgens Van Bijsterveldt is er door de digitalisering ruimte voor een groter verplicht pakket. Dat moet niet alleen gelden voor kabelbedrijven, maar ook voor andere tv-aanbieders als KPN en Canal Digitaal.

Bij een pakket van dertig zenders kunnen alle grote publieke en commerciële zenders een plek krijgen. "De meeste kijkers zullen daarmee tevreden zijn", zei Van Bijsterveldt. Advisering door programmaraden is dan misschien overbodig geworden, stelde de minister verder. Volgende maand komt zij met een uitgewerkt plan naar de Tweede Kamer.

Bron: nu.nl

 
Advisering door programmaraden is dan misschien overbodig geworden, stelde de minister verder.
Slinkse methode om van de programmaraden af te komen die nu dus nog een bindend advies kunnen geven. Dan maar 30 zenders en dan kunnen de raden opgeheven worden? Lijkt me niet, want dan zetten de kabelbedrijven gewoon impopulaire zenders erop en zijn we nog even ver.

Dan kan een volgende minister weer de 30 zender verplichting opheffen en is de weg vrij gemaakt want kabelraden zijn er dan immers ook niet meer.

Wat mij betreft hoeven het niet perse 30 zenders te zijn, maar men moet wel verplicht de adviezen van kabelraden na blijven komen en bij vermindering van zenders ook het basisbedrag goedkoper maken voor diegenen die geen digitaal kiezen.

 
Ministers zijn er erg goed in om dergelijke, ondoordachte maatregelen te treffen in de hoop populair te worden.

Resultaat van dergelijke maatregelen is ongetwijfeld dat de klant met hogere kosten zal worden geconfronteerd.

Zie het recente maatregel-debacle voor mobiele telefonie.

Wanneer een burger verplicht op kosten word gejaagd, kost het jaren procederen om daar wat tegen te doen.

Maar omdat er geld uit de burger geklopt moet worden, kan binnen anderhalve week het recht weer krom gebogen worden.

 
Wanneer een burger verplicht op kosten word gejaagd, kost het jaren procederen om daar wat tegen te doen.Maar omdat er geld uit de burger geklopt moet worden, kan binnen anderhalve week het recht weer krom gebogen worden.
Waarom doet mij dit denken aan de ID-kaart?

 
Omdat de uitspraak ook bedoeld was om dat als voorbeeld te geven, dan wist iedereen wel wat er bedoeld werd.:)

Overigens begint onze man weer een nieuw proces, uitstekend!

Doet er niets aan af dat politici vaak zeggen over zaken na te denken, zoals dat in de politiek gebruikelijk is, maar feitelijk er niet voldoende over nagedacht is.

Logisch, want de meeste politici hebben nooit meegemaakt wat mensen met een lager inkomen dagelijks moeten meemaken. En hebben dus ook een flauw benul van wat er daadwerkelijk in het land speelt. Althans onder de dubbel modaal inkomensgrens.

Daarom is Wilders net populair, die begrijpt dat maar al te goed. Alleen schiet die weer te ver door met diverse zaken.

Achja... het zal nooit veranderen.

 
Wat ik altijd jammer vind van belangrijke zaken is dat ze na 2 of 3 maanden weer vergeten zijn.

Ik hoop echt dat die ID-kaart gratis wordt, het gaat om het principe: je bent verplicht je te kunnen legitimeren sinds een aantal jaren, je hebt er zelf niet om gevraagd.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan