'Overaankoop griepvaccin kost 144 miljoen'

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
HILVERSUM - De achteraf onnodige aanschaf van miljoenen vaccins tegen de Mexicaanse griep heeft de Staat ongeveer 144 miljoen euro gekost. Dat blijkt volgens RTL Nieuws uit contracten van het ministerie van VWS en leveranciers.

Een woordvoerder van minister Edith Schippers kon het precieze bedrag woensdagavond niet bevestigen maar stelde wel dat een vaccin ongeveer 7 euro kostte.

Verkwisting

Het ministerie meldde vorig jaar zomer dat er 18 miljoen vaccins vernietigd zouden worden. Toenmalige minister Ab Klink van Volksgezondheid sloeg in het voorjaar 2009 bij elkaar 34 miljoen vaccins in op advies van de Gezondheidsraad. Daarvan was meer dan de helft uiteindelijk niet nodig.

De griep bleek milder dan gevreesd. In RTL Nieuws noemde de PvdA de verkwisting van publiek geld schandalig. De PVV wil van Schippers weten wat de invloed is geweest van de pharmaceutische lobby bij de aanschaf van de 34 miljoen vaccins.

Is dit het waarom de kosten dit jaar weer stijgen???

 
Dat vernietigen van 18 miljoen vaccins begrijp ik niet zo goed, ik zou dan gratis alle oudjes met zo'n vaccin injecteren. (en wat er overblijft zou ik verdelen onder onze buurlanden)

 
Het injecteren als het niet nodig is kan ook een averechtse werking hebben. Verder is de cocktail bij mijn weten ook iets anders dan de "normale" griepprik.

Je kunt ze weggeven aan een land waar de Mexicaanse griep nog heerst maar volgens mij heeft niemand die dingen nog nodig.

Dat vernietigen kan ik wel begrijpen, die dingen hebben ook een maximum houdbaarheidsdatum.

Ook kan ik het aanschafbeleid wel begrijpen. Hadden we niet voldoende ingekocht, dan waren er nog meer mensen over de regering heengevallen.

Apart vindt ik wel dat juist degenen die het zo opgeblazen hebben (de media) nu hun nieuws er over maken dat er geld over de balk gegooid zou worden, terwijl ze dat mede zelf veroorzaakt hebben. Net zoals ze mede verantwoordelijk zijn voor nog wel andere zaken.

Maar dit is niet waarom komend jaar de kosten weer gaan stijgen. Dat hebben we te danken aan alle mensen die VVD en PVV gestemd hebben!

Want iedereen die een beetje van politiek weet, had kunnen weten welke kant het dan uit zou gaan. Hard inleveren en met name voor de lagere inkomens.

Da's nooit anders geweest bij de VVD.

 
Helemaal met je eens!!!!!!!

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 01:19 uur ----------

@BT

Hard inleveren en met name voor de lagere inkomens.
Toen ik in militaire dienst zat was er een makker in mijn barak; hij kwam uit Limburg, en zijn hele familie had in de mijnen gewerkt. Hij vertelde mij dat hij in zijn jonge jaren vaak écht honger had gehad.

Het lijkt me niet dat een VVD-er ooit in de mijnen heeft gewerkt; misschien moeten ze dat maar eens doen, dan pas kunnen ze het begrijpen.

 
Ach als je al naar onze Minister President kijkt... wat is dat nu?

Het ventje is altijd naar school geweest, daarna een hogere opleiding, toen al gelijk ergens beleidsmedewerker of zoiets, daarna staatssecretaris en nu dan minister president.

Z'n moeder deed regelmatig z'n was nog op het moment dat hij die funktie kreeg.

Hij heeft nog nooit met zijn handen gewerkt, echt moeten werken voor een salaris gewoon met een minimum inkomen.

Nog nooit onderaan de ladder hoeven beginnen. Wat wil zo iemand nu weten van de wereld en het land? En zo zitten er velen in de regering.

School, Uni, overheid... van dat volk kun je niets verwachten, die missen de ervaring gewoon. Vandaar ook dat ze zich zo verwonderen als het volk opeens kwaad wordt en massaal op mensen als Fortuym en Wilders gaat stemmen.

Maar oke, dat wordt een beetje veel off-topic ben ik bang.;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan