lnb

P

popye

hallo,

hoop op ervaring van de leden,de vraag komt van een van me vriendinnen,

ze heb altijd de schotel achter in de tuin gehad,ze wil hem nu gaan plaatsen tegen de gevel van de achterkant want ze wil twins lnb gaan gebruiken tv in de huiskamer en op zolder schotel trias nu wilt ze invertoa gaan gebruiken twins de smalle maar ze heb revieuws en testen gelezen dat het geen toppers zijn met regen is het echt gebeurt heb je spul voor in de handel wat je op de kopppen kan spuiten dat de regen druppels niet blijfen hangen maar dat lijk me helemaal niets wat is jullie ervaring van die lnb of rade jullie andere aan.

groet popye

 
Hoi Popeye,

Ik wil niet zeiken, maar allereerst, doe wat aan je spelling want dit leest niet prettig, me vriendinnen moet zijn mijn vriendinnen, en zo maak je er meer , trias is waarschijnlijk Triax enz, ze heb revieuws gelezen = in goed NL ze heeft revieuws gelezen.

Maar om nu op je vraag terug te komen, de Inverto LNB's waar jij het over hebt zijn op zich prima LNB's maar bij regen blijven er wel druppels op hangen wat bij zwakkere transponders wel tot signaal verlies kan leiden.

Ik heb mijn LNB's ingespoten met siliconen spray en sinds dien nergens last van.

Dat spul kan je bij elke doe het zelf zaak kopen.

Groetjes,

Wing

 
Hoi popye.

Ik gebruik inmiddels meer dan een jaar Inverto Multiconnect quad LNB's (heb er 10 aan de schotel hangen).

Op de doos staat black line, maar ze zijn wit en behoorlijk smal.

Ik heb geen moment spijt van mijn keuze gehad, maar ik weet niet of er betere zijn want ik heb geen andere geprobeerd.

Over je spelling ga ik niet beginnen, want dat doet niet ter zake.

Ik weet heel goed dat niet iedereen het lezen en schrijven even goed af gaat.

Wel wil ik je vragen gewoon iets meer tijd te nemen tijdens het schrijven van je berichten.

Als je je bericht nog eens naleest voor je op "versturen" klikt, zie je vermoedelijk wel wat dingen waar je het iets leesbaarder kan maken.

In ieder geval is dit bericht aangekomen en begrepen ;).

 
in goed NL ze heeft revieuws gelezen.
Hahaha... beet... jij dus ook fout want in goed Nederlands heet dat reviews (zonder u).:biggrin:

Even rustig de merknamen nakijken op juistheid kan inderdaad wel handig zijn, mede omdat sommige merknamelijk nogal op elkaar lijken.

Maar oke. Ook ik heb nog geen klachten gehoord over de Inverto modellen.

Er zijn ook andere merken, maar waar het bij de probleemgevallen meestal om gaat is dat de afstelling niet optimaal is, of een verkeerde genomen wordt.

Als ik de vriendinnen was zou ik in zo'n geval meteen eens kijken naar duo-twin lnb's of twin-duo lnb's. Dus ook twin-lnb's maar die waar je dan 2 satellieten mee kan kijken.

Afhankelijk natuurlijk van welke schotel ze hebben hangen. Maar als het een enkele schotel is met 1 lnb kan dit handig zijn omdat meer en meer zenders naar de 23,5 oost gaan (Astra 3). Met zo'n duo-twin-lnb kun je met 2 ontvangers naar zowel de Astra 1 op 19.2 alsook Astra 3 op 23,5 kijken.

 
Hahaha... gelijk heb je BT maar ja een allochtoon bijft een allochtoon toch hahahaha

En popeye, mijn bericht was zeker niet bedoeld om je af te zeiken, hoor.

Ik ben gewoon een beetje doorgeslagen in hetgeen ik wilde zeggen.

Als ik je beledigd heb, mijn excuses hiervoor.

Groet,

Wing

 
hallo,

mas3 bedankt dat je het begrijp,ik kan nederlands goed lezen alleen het schrijven gaat me niet goed af.

niet iedereen kan in alles even goed zijn.

wing bedankt voor je begrip zand er over.

groet

popye

 
@popeye (Y) zoals je zegt zand er over.

Als ik goed begrepen heb naar welke satelliet je vriendinnen kijken, dan zijn die inverto's zeker geen slechte keus.

Bij mij gaven ze vooral af en toe problemen op de 16 E maar daar zitten dan ook een hoop zwakke transponders.

Groetjes,

Wing

 
Hoi Wing!

Hopelijk worden de zenders sterker op 16E, zie de posting van de Vrije Fries omtrent de W3C in Satellietnieuws oktober.

 
Ik hoop dat je gelijk gaat krijgen Bones, weet je toevallig wanneer deze satelliet operationeel wordt?

 
Hoi Wing!

Nee, dat weet ik helaas niet, maar ik denk dat de Vrije Fries dat tzt zal vermelden.:banaan:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan