Belangrijk voor zakelijke gebruikers van CDS.

aart44

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
31 mrt 2003
Berichten
2.681
Waarderingsscore
32
Punten
48
Leeftijd
79
Locatie
Amersfoort
Op de site van CDS voor zakelijke gebruikers staat nu dit bericht,

Belangrijke informatie over bestaande smartcards voor de Zakelijke Markt
Om cardsharing (kaartfraude) bij particulieren een halt toe te roepen, activeert M7 eind november 2011 een anti-splittersysteem. Na activering van dit systeem kan een smartcard nog maximaal 2 kanalen decoderen. De smartcards die méér dan 2 kanalen decoderen vallen, na activatie anti-splitter, uit.

Speciaal voor de zakelijke markt – waar veel smartcards zijn die méér dan 2 kanalen decoderen – stelt M7 via CanalDigitaal Zakelijk speciale zakelijke smartcards (in bruikleen*) ter beschikking.

Voor meer informatie neemt u contact op met uw Channel Manager bij CanalDigitaal Zakelijk.

Geplaatst: 4 oktober 2011.
 
Da's dan fijn om te horen voor gebruiker die vroeger mede door Canal Digitaal splitters voor in huis gekocht hebben.

Maarja, het was wel te verwachten dat men iets tegen cardharing gaat doen. Nu maar eens afwachten of dat ook bij zowel oude als nieuwe goedgekeurde ontvangers geen problemen gaat geven.

 
Interessant.

Dat word dus heftig zappen vanaf december, en eens zien wat de kaart dan gaat doen.

Een nietsvermoedende klant die gewoon een beetje door de kanalen zit te zappen is dus geheid de dupe van deze ongein.

Zoals gewoonlijk moet dat weer in december, zodat in de maanden waarin veel tv gekeken word, de klant goed gepest kan worden.

Overigens wel erg interessant om te zien wat er zo speciaal is aan de zakelijke kaarten.

(Zal vast wel iets met 1817 te maken hebben).

 
Laatst bewerkt:
Het bericht is inmiddels van de site gehaald.

De reden is me niet duidelijk.

 
@Mas3 1817 ??

 
euhh sorry Mas, wellicht was ik wat kort door de bocht, wat houdt 1817 in??

 
Ja dat is dus een hintje.

Ik vind het dus heel interessant om mee te kijken wat er allemaal gecommuniceerd word in zo'n ontvanger.

En daarbij zie ik onder andere 1817:00006A voorbij komen, wat op een of andere manier mijn aandacht weet te trekken.

Ik heb geen idee wat het doet, en das dan reden te meer het maar eens extra in de gaten te houden.

Goh nou heb ik alweer meer verklapt als mijn bedoeling was..

 
Hahaha, toch weer handig om te weten, zou me niets verbazen als ze zoiets zouden willen gebruiken als een soort handelaarskey zoals vroeger bij Premiere gebruikelijk was.

Maarja, misschien vond CD het toch niet leuk dat zoiets in het nieuws kwam of uit testen is gebleken dat ze het niet waar konden maken.

Hoe dan ook heeft het op de officiële site gestaan dus wij laten het ook lekker staan. Geen enkele reden om de gewone klanten dit nieuws te onthouden.

Weten ze ook gelijk bij wie en waarom ze moeten klagen als er tijdens de Feestdagen problemen komen. Weer des te meer reden om een kabelabbo te nemen.

 
Hoe moet dit dan gaan werken, als je flink zapt gaat de kaart ongetwijfeld van de kook.

En hoe moet dat gaan werken als je meerdere ontvangers in huis hebt staan met een splitter module?

Volgens mij gaat dit niet werken want stel je hebt ook bij de kinderen een ontvanger en iedereen kijkt naar wat anders dan zit je al gauw boven die 2 kanalen die je decodeert.

Ik kan me niet voorstellen dat je

Lang leve CDS klantje treiteren

 
Ik kan me niet voorstellen dat je
Dat je...?? Dat je wat?

Tja, een splitter module wordt niet door CD ondersteund, ondanks dat bepaalde splitters met toestemming van CD door hun dealers verkocht werden in het verleden. Daar kunnen ze zich nu dan weer fijn de handen vanaf trekken en aangeven dat je maar extra kaarten moet kopen voor 1 euro per maand.

Daarbij niet meteen ook zeggend dat elke extra kaart ook weer 75 euro kost en vermoedelijk nog activatiekosten, of is dat niet van toepassing bij extra kaarten? Ik dacht namelijk van wel.

Zoals je al zegt... klantje pesten. Maar we zullen het wel zien.

Als het tot problemen leidt regent het vanzelf wel klachten en stoppen ze er snel genoeg mee.

 
was een foutje BT in die eerdere post

 
1817 is zover ik weet de codering van nagra dus cd heeft 3 coderingen seca irdeto en nagra straks gaat nagra over seca gecodeerd worden .

De uitschakeling van de kaart is gedeeltelijk op te vangen door alles wat irdeto nog zit van cd als voorkeur irdeto te geven ,verder een bepaalde cache kan er toe bijdragen dat je kaart niet zo vlug over de rooie gaat.

De proeven die gedaan zijn hebben er toe geleid dat zelfs orginele cd goedgekeurde ontvangers over de rooie gingen dus men is benieuwd of het gaat werken.

Deze info is niet van mij maar heb ik gelezen op een andere side .

Groetjes,Jaap

 
Tja, een splitter module wordt niet door CD ondersteund, ondanks dat bepaalde splitters met toestemming van CD door hun dealers verkocht werden in het verleden. Daar kunnen ze zich nu dan weer fijn de handen vanaf trekken en aangeven dat je maar extra kaarten moet kopen voor 1 euro per maand.
Deze zijn ook al stilletjes verhoogd naar € 1,50

 
Daar peins ik niet over want wil ik het volledige abonnement op al mijn kaarten hebben, kan ik de geldbuidel trekken en ik vind dat ik de mogelijkheid moet hebben om mijn volledige pakket te bekijken in huis te zien ongeacht het aantal ontvangers want ik betaal immers voor het hele pakket.

Nu heb ik in de slaapkamer alleen het basis pakket en kan ik mijn top pakket en EDL niet bekijken.

 
Weten ze ook gelijk bij wie en waarom ze moeten klagen als er tijdens de Feestdagen problemen komen. Weer des te meer reden om een kabelabbo te nemen.
.
Oei en dat wordt op een satellietforum gezegd. :biggrin:

Maar hij heeft ergens wel gelijk, want bij de kabelboeren kun je er 3 kaarten aanhangen op 1 abbo, toch belachelijk dat dit via satelliet niet kan.

 
Om cardsharing (kaartfraude) bij particulieren een halt toe te roepen' date=' activeert M7 eind november 2011 een anti-splittersysteem. Na activering van dit systeem kan een smartcard nog maximaal 2 kanalen decoderen. De smartcards die méér dan 2 kanalen decoderen vallen, na activatie anti-splitter, uit.[/quote']
("Particulieren" heb ik zelf vet laten weergeven)

Mijn NanoXX kan 2 programma's tegelijk opnemen en ik kan ook nog eens tegelijkertijd naar aan andere zender kijken, houd dit dan in dat mijn kaart uitgezet wordt?
 
Nee.

Het houdt in dat je kaart het mogelijk niet meer kan bijhouden om 3 zenders tegelijkertijd te decoderen, wat feitelijk is wat ie doet zoals jij het beschrijft.

 
Thx 4 info MAS3!

 
@Mas3: Moet het antwoord aan Bones dan niet "ja" zijn?

Want dat zou je kunnen concluderen uit dit stukje regel:

De smartcards die méér dan 2 kanalen decoderen vallen, na activatie anti-splitter, uit.
Daarin staat dus dat ze uitvallen. Of is dat een interpretatiefout mijnerzijds?

@Freggel1: Ja zoiets zou je niet verwachten op een satellietforum. Maar met zo'n provider als wij hebben, die alleen maar klanten pesten om zoveel mogelijk geld binnen te halen, waarbij in 10 jaar tijd geen verbetering komt, ga je op een gegeven moment wel anders denken.:sad:

De satelliethobby op zich en ontvangst daarvan blijft natuurlijk schitterend, maar qua kosten en klantontvriendelijkheid zijn we het station van vergelijkingsmogelijkheden al lang gepasseerd.

Want zo slecht is het volgens mij nergens, tenminste als je met een abo kijken wilt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan