Zijn het oplichters?

Multispeed †

Addicted Member
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.447
Waarderingsscore
0
Punten
0
Locatie
Down Under
Effe wat stoom aflaten. #^*^(^)+_&^P)*((^%

Sinds twee weken heeft onze bank de uitbetaling van pintransacties gewijzigd.

Voorheen werden pinbetalingen en chipperbetalingen de volgende dag direct op

de bankrekening overgemaakt.

Nu wordt op dinsdag het hele bedrag van de week ervoor via PaySquare overgemaakt

waarbij PaySquare gelijk hun commissie van 2,95% op dat bedrag in mindering brengt.

Alsof een kleine Middenstander het al niet moeilijk genoeg heeft maken ze het pinnen

gelijk maar weer 2,95% duurder plus dat ze dat geld langer vasthouden.

Enige melding die we kregen is dat de voorwaarden iets gewijzigd zijn en dat we

over 4 weken de nieuwe Algemene Voorwaarden toegestuurd krijgen.

Het vervelende is dat je niet snel over kan gaan naar een andere bank als dat al zin

zou hebben want plukken doen ze helaas allemaal.

Doodziek wordt ik ervan, het lijkt erop dat ze hun bankklanten slechts als pluk-kippen zien.

Je vraagt je af waar doen we het allemaal voor en heeft het wel zin oom

door te blijven gaan want naast banken weten ook de overheidsinstanties

ons knap te demotiveren.

Multispeed

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bijzonder vervelend, temeer daar ook nog groot gepromoot wordt om met kleine bedragen te pinnen, hetgeen je gewoon ook geld kost.

Wat ik er bijzonder vervelend aan vind voor de ondernemers, is dat de regeringen en banken willen weten wat de mensen allemaal met hun geld uitspoken. Want dat kan men met pingedrag nagaan indien nodig. Maar de ondernemer en de klant zelf moet er voor dokken. Asociaal beleid.

Doodziek wordt ik ervan, het lijkt erop dat ze hun bankklanten slechts als pluk-kippen zien.
Dat is ook zo. De banken maken winst door het geld wat klanten op de bank hebben staan, maar tegenwoordig mag je wel een x bedrag per kwartaal betalen aan je bank voor het hebben van een bankrekening.

Belachelijk, want inmiddels weet men wel dat men niet meer zonder bank kan. Immers.... diverse bedrijven zoals bijv. elektriciteitsbedrijven en woningcorporaties nemen geen contact geld meer aan. Je wordt dus verplicht een bankrekening te nemen, maar die moet je dan wel weer betalen.

We worden dus aan alle kanten geplukt, net als met de id kaart. Je MOET dat kreng (ausweiss bitte!) net als in 1940 verplicht bij je hebben, maar je moet hem wel zelf betalen. Dat kan gewoonweg niet. Maar als dan bewezen wordt dat je als regering zoiets gewoon niet maken kunt, dan wordt er snel een asociaal wetje gemaakt waardoor men het wel weer kan innen.

Wij als burger vragen er toch niet om? Wij kiezen er toch niet voor?

Wij hebben ook geen keuze in het wel of niet nemen van een bankrekening, je MOET!

En de ondernemers worden dus ook steeds meer genaaid.

Eens zien als alle kleine ondernemers nu zeggen van "oh AV gewijzigd, dan mag ik per datum wijziging onmiddellijk mijn abonnement stoppen zonder opzegtermijn" en dan allemaal die pinautomaten de deur uit.

Da's effetjes vervelend voor de klanten, maar als het hele ondernemerplatform dat zou doen, dan is het snel afgelopen met die flauwekul.

 
@BT Helemaal met je eens maar kleine Middenstanders gaan gewoon door

met oogkleppen op.

Vaak discussies met de boekhouder die aangeeft zoals jullie werken doen

bijna alle kleine Middenstanders, alle gezinsleden en vrienden helpen

onbetaald mee om feitelijk verliesgevende zaakjes draaiende te houden.

Doen mijn vrouw en ik uiteindelijk ook.

Momenteel niet alleen last van de bank maar ook van een internet provider en xxxxxx.

Ik heb wel eens gedacht dat ligt aan mij maar als de provider een creditnota gedateerd

op 8 juli 2011 nu nog niet verrekend heeft wordt ik lichtelijk giftig.

Van xxxx een waarschuwing per email ontvangen dat ik te vaak een

tijdelijke kentekenwijziging op een parkeervergunning heb geplaatst.

Logisch als ik 4 maanden geleden de formulieren invul, opstuur en zij een bericht

sturen zodra alles geregeld is wordt u schriftelijk op de hoogte gesteld.

Nou niks ontvangen dus.

Op emails met de vraag welk kenteken staat bij deze parkeervergunning kreeg

ik als antwoord dit kenteken, het oude kenteken dus.

Gisteren de kwartaalfactuur ontvangen en "hoera" het nieuwe kenteken staat er op.

Nu maar een officiële klacht ingediend, zal niks uithalen maar toch.

Nu stop ik met mopperen want ik bereik er niets mee, is het wel mopperen?

Met bovenstaande geef ik invulling aan de dagen. :biggrin: :biggrin:

Multimopperachterwerk

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 19:06 uur ----------

Zojuist om 18.39 uur van Txxxx een email ontvangen waarin ze melden

mijn verzoek tot terugboeking in behandeling hebben genomen.

Had ik niet voor mogelijk gehouden want zulke zaken kan normaal alleen

per telefoon of liever schriftelijk.

De brief lag hier al klaar, scheelt weer een postzegel. :biggrin:

Multiklager

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb op jouw verzoek enkele namen ietwat aangepast, want je weet het maar nooit, sommige instanties en bedrijven zijn zo kinderachtig dat als ze zoiets lezen en ze weten wie je bent, gaan ze je met allerlei dingen weer tegenwerken.

Het blijft een vreemde wereld waarin we leven.

Ik heb zelf Telfort, da's een andere internet provider dan jij bedoelde, maar die doet het soms ook echt super, maar bij sommige andere gevallen vraag je jezelf af of het wel dezelfde provider is zo verschillen is dan de behandeling van de klant.

Heel vreemd soms.

Achja... de wereld draait alleen om duiten dus zolang we geen miljonair zijn krijgen we nooit rust van de uitzuigers.

 
Het gaat gewoon verder met vreemde antwoorden en handen wassen in onschuld.

Contact met de bank gehad en die verwijst ons naar Paysquare.

Lijkt logisch, contact met Paysquare gehad en die verwijst ons weer naar de bank.

Hun conclusie beide kunnen er niets aan doen, is m.i. minder logisch.

Wat blijkt nu dat dat nieuwe pinnen de oorzaak is, zodra de magneetstrip niet

wordt gebruikt maar de chip van de betaalkaart is de betaling een creditcardbetaling.

Creditcardbetalingen worden door Paysquare afgehandeld.

Voorlopig besloten om weer via de magneetstrip te laten pinnen want dan wordt

het bedrag wel de volgende werkdag op je bankrekening overgemaakt.

Geen idee of er dan ook 2,95% wordt afgeplukt. Zal best wel, ik spit verder.

Er schijnt een Europees Pincontract te zijn waarbij de transacties wel de volgende

werkdag worden bijgeschreven, of dat weer via Paysqaure loopt nog geen informatie

over kunnen vinden.

Nu heb ik tijd om dit uit te zoeken maar veel kleine middenstanders of eenmanszaken

hebben daar nauwelijks tijd voor en laten het maar zo. Kassa voor de kippenplukkers.

Ik ben het weer effe kwijt.:biggrin: :biggrin:

Wordt vervolgd.

Multispeed

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 18:17 uur ----------

Zojuist even voor 18.00 uur is de Pinpad uit de winkel gestolen.

Draad door geknipt en razendsnel de winkel uit.

Hier kunnen de bank en Paysquare niets aan doen.

Het wordt met de dag leuker. Maar niet heus.##*%%*^^)&(*&()&*

Multispeed

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan