HD kaartje canaal digitaal

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Ik kan mijn kaartje niet actief krijgen.

In de Amiko en in de dreambox 7020 lukt het niet.

Heeft iemand een tip?

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 20:09 uur ----------

Zal ik doen Wing

 
Beetje vreemde toevoeging want zo weten we niet wat Wing geadviseerd heeft.

Heb je gewoon CCcam in gebruik en de kaart in het onderste slot van de 7020 met de chip naar beneden? Dan zou normaliter een activatiesignaal moeten kunnen helpen de kaart weer aan te krijgen.

 
BT hij doet het na na 2 uur nog niet.:[

Ga vanavond even naar iemand met een ontvanger van digitaal.

 
Wat is het dan precies voor een kaartje?

Is het je eigen kaart die omgeruild is voor een oranje smartkaart van CDS om HD te kunnen kijken.

Of is het een kaart die je zelf ergens hebt gekocht op marktplaats of zo.

Maar je kunt de kaart altijd aktiveren of heractiveren via het internet schrijf je kaartnummer op en zet hem op een Nederlandse zender ze adviseren vaak SBS6

Klik.

Anders als het niet lukt moet je bellen dan hoor je wel of er iets met de kaart aan de hand is.

Maar geef even iets meer info over de kaart.

 
Ja, da's een goed advies Aart44, want normaliter mag het geen problemen geven.

Is er ooit aan de CCcam.cfg gewerkt? Want daarin kun je seca2 of seca3 ecms tegen houden.

Dat is de SECA HANDLER optie. Het beste kun je die ofwel niet gebruiken, ofwel alleen 1 of 2 gebruiken afhankelijk van je kaart.

Optie 3 of 4 houdt namelijk de ecm's tegen en dan update hij ook niet.

 
Zit wat in BT maar met de Amiko gaat dat toch niet op dacht ik, die draait op Oscam

 
Dat klopt Wing39, maar dat lukt wel op de DM7020 en daar sprak ik in mijn vorige bericht ook over dus ging ik nu op verder.

Met Oscam en de Amiko heb ik geen ervaring.

 
Aart het is een oranje kaartje van canaal digitaal.

Omgeruild voor mijn oud kaartje om hd te kunnen kijken.

Ik heb gebeld nu wel beeld maar nog geen HD.

Uiteindelijk in de dreambox geactiveerd.

De niet hd zenders kan ik nu wel zien op de Amiko.

 
Standaard moet je dan op dat kaartje de 3 publieke zenders wel in HD kunnen zien.

Dus NED1 HD, NED2 HD en NED3 HD.

Voor de rest moet je een abo hebben van 5 euro per maand.

Balen heb geen internet Telfort ligt er voor een deel uit, heb nu mijn mobiel als modem er aan hangen via tethering.

Gaat prima maar mijn data gaat snel op nu.

 
Klopt Aart ned 1,2 en 3 zijn in HD.

a morgen weer bellen.

 
Sinds ruim 1 maand gaat updaten met oscam prima.

Of dat voor die Amiko ook geldt weet ik niet, maar op mijn CubeRevo werkt het perfect, en ik heb ook meldingen gezien dat het op dreamboxen goed zou werken.

Je moet natuurlijk wel de instellingen goed hebben staan.

 
Wat ik ervan begrijp is dat er bij de Amiko een driver mist en hij met Enigma helemaal geen kaart leest, met de Sparks software zou het dan wel moeten werken.

En ja je kunt kijken in "Mijn CanalDigitaal" welk abo je hebt als je geen HD abo hebt kun je het daar ook aanzetten hoef je niet te bellen.

Het lijkt er op dat er met het kaartje niets mis is die werkt.

 
MAS ik heb de Amiko net een paar dagen ik weet er nog te weinig van hoe alles in zijn werk gaat.

Je kan een nederlandse handleiding met het app. downloaden maar hoe dat moet heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Aart het kaartje werkt en nu ook in de Amiko.

Bedankt voor de tip ik ga even kijken.("Mijn CanalDigitaal")

Vorige week heb ik E2 er in gehad maar dan werkt de ab niet meer.

Dus daar kon ik toen weinig mee.

 
Ja maar ik zie de bui al hangen als je je pakket verhoogt met het HD pakket sturen ze je gratis een nieuwe kaart.

Omdat het eerst bij jou niet werkte vrees ik dat er iets misgegaan is en hoe het dan kan gaan kun je aan @MAS3 vragen dan gaat er ineens van alles mis.:sniper:

Dus hou de hand aan de trekker.:banaan:

 
Voor de rest moet je een abo hebben van 5 euro per maand.
Dat is er al een paar jaar niet meer voor nieuwe klanten. Daarnaast zou 5 euro per maand uitkomen op 60 euro per jaar zijn. Het is toendertijd daarna nog 1 jaar lang 70 euro per jaar geweest en daarna afgeschaft.

Alleen mensen die nog zo'n abo van oudsher hebben, kunnen dit volgens mij nog aanhouden. Maar "nieuw" worden deze abonnementen niet meer verkocht. Het goedkoopste is nu een basis van 9,95 (was ten tijde van die 70 euro per jaar voor publieke zenders "abo" nog 7,95).

 
Maar BT, ik heb altijd een abo gehad dus ik ben niet nieuw.

Maar ik kijk de nieuwe afrekening wel even na.

Die van mij is stuk dus die kan ik niet meer gebruiken.

 
BT: Aart44 doelt op de rest van de HD zenders, hij spreekt in die bijdrage uitsluitend over HD zenders.

En de toevoeging van HD aan je bestaande pakket kost inderdaad altijd 5 euro per maand, waarmee zijn bewering dus 100 % klopt.

Voor de HD zenders heb je sowieso een Seca3 kaart nodig, die is oranje of grijs.

De HD zenders worden namelijk uitsluitend in seca3 gecodeerd en niet in seca2 (ik heb het zojuist tijdens het typen even gecontroleerd, dat geldt ook voor Ned1,2,3).

Heb je die seca3 kaart niet, dan krijg je dus een nieuwe kaart toegestuurd wanneer je aangeeft dat je HD wil ontvangen.

Daarvoor moet je dik betalen, ook als er aan te telefoon beweerd word dat dat niet hoeft (en verder ga ik er nu even niet op in).

En voor de rest van de zenders naast Ned1,2,3 heb je ook dat HD abonnement à € 5,- per maand nodig.

 
BT: Aart44 doelt op de rest van de HD zenders, hij spreekt in die bijdrage uitsluitend over HD zenders.
Dat klopt, maar dat doet er verder niets aan af dat ook daarvoor geen abo van 5 euro per maand bestaat.

Het HD abo is normaliter wel 5 euro per maand duurder dan het normale basisabo. Dan zal hij dat best bedoeld hebben, maar het wekte verwarring.

Ik zie dat jij dezelfde fout maakt:

En voor de rest van de zenders naast Ned1' date='2,3 heb je ook dat HD abonnement à € 5,- per maand nodig. [/quote']Je bedoeld: voor de rest van die zenders heb je dat hd abo 14,95 per maand nodig, of.... je hebt dat hd abo a 5 euro per maand meer nodig.;)

Overigens is daar momenteel een aanbieding gaande en kost dat ook 9,95 als je zo'n totaal dingens neemt voor 1 december. Mocht er nog iemand geinteresseerd zijn en een paar jaar goedkoper willen betalen voor de HD basis zenders. Een korting van 5 euro geldt voor alle HD pakketten zie ik net.

@Jan: Ik weet dat je niet nieuw bent, maar ik dacht in eerste instantie dat Aart het over het settopbox pakket had wat niet meer bestaat.

Is je kaart nu helemaal geactiveerd of mist er nog een of ander?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat klopt' date=' maar dat doet er verder niets aan af dat ook daarvoor geen abo van 5 euro per maand bestaat.[/quote']
Dat bestaat wel degelijk het HD abo van €5 p/m maar je hebt op de site gekeken van CDS begrijp ik en daar is het misgegaan.

Nu weet ik dat je niet houd van linken naar CDS dus dan moet het anders.

Als je op de site bent van CDS klik dan rechts boven ""klanten" aan dan krijg je een ander scherm onderaan bij "abonnement wijzigen" naar extra zenderpakket en ziedaar.

Je kunt het pakket dan meteen afsluiten via "mijn CanalDigitaal".

Op de site voor Geen Klanten kom je het HD pakket niet tegen dat zit in het Family HD of Basis HD.

Maar Jan heeft zijn kaart nog steeds niet werkend begrijp ik en wat nu de kaart stuk?

Sturen ze dan een nieuwe kaart of hoe gaat het.
 
Sorry, maar volgens mij begrijp je me niet.

Dat bestaat wel degelijk het HD abo van €5 p/m
Neen dat bestaat zeer zeker niet. Ik heb ook gekeken waar je aangaf en ook daar staat heel duidelijk:

€ 5 extra per maand voor het HD-pakket
En da's waar ik het over heb. Er bestaat geen 5 euro per maand abonnement, de 5 euro per maand zijn extra, dus bovenop je basis abonnement (want andere abo's zijn al hd abo's).

Dat is dus niet anders dan op de hoofdsite van Canal Digitaal staat en dan spreek je dus niet over een abonnement van 5 euro per maand maar over 14,95 per maand want daar stap je als klant dan feitelijk op over en daardoor ga je 5 euro per maand -meer- betalen.

Als men zegt dat er een 5 euro per maand HD abonnement zou zijn, dan wekt men de indruk voor mensen die nog geen Canal Digitaal kijken, dat ze dus al voor 5 euro per maand een HD abonnement kunnen hebben. En dat is niet zo.

Er is 9,95 per maand en een hd pakket van 14,95 per maand, zijnde een verschil van 5 euro per maand maar geen abonnement van 5 euro per maand.

Misschien is het zo duidelijker.

We hebben inderdaad nog niets gehoord van Jan, misschien is ie even een weekendje er tussenuit.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan