avi en srt bestanden

J

jeeaare

Kan mij iemand helpen om gedownloade films met avi bestanden en onderteksten met srt bestanden via mijn Dreambox DM800HD op Tv te bekijken? De gedownloade films en ondertekst plaats ik op de Dreambox via het programma Dcc_e2 , (Dreambox Control Center E2). Dit gaat prima maar mijn Dreambox kan de bestanden niet lezen! Ik kan maar niet vinden waar het probleem licht. Het is raar want bij een kennis lukt het wel. Hij heeft een DM800HD SE . Naar men mij zegt moet er ondersteunende software voor avi &n srt bestanden op de Dreambox gedownload worden. Het menu is in het Engels en mijn Engels is juist niet goed genoeg om dit allemaal goed te begrijpen.

 
Als er VLC mediaplayer in jou lijst staat, download dat maar eens, daarmee kun je die bestanden bekijken.

 
Ik kan vcl mediaplayer niet vinden. Ik vind dit bizar. Het geïnstalleerde programma is NEMESIS 2.3 ENIGMA 2 en het menu is in het Engels. Misschien is het mogelijk dat er nu al een Nederlandstalig menu bestaat om te downloaden. Dat zou het voor mij wat gemakkelijker maken.

 
Met de taal kan ik je wel helpen ik heb naar je email adres een bestandje PO gestuurd daar zitten alle taal mapjes in.

Bestand uitpakken en het mapje met het bestand NL sturen met ftp met DCC of zo sturen naar "open ftp, sent to your language to -->/usr/share/enigma2/po" na het opnieuw opstarten staat Nederlands er bij.

Zelf gebruik ik ook Nemesis en daar zit standaard Italiaans, Engels en Duits in zelf zet ik er op deze manier altijd ook Nederlands bij.

 
Na wat zoekwerk heb ik toch een VLC mediaspeler gevonden en geïnstalleerd. Maar ik denk dat dit niet de juiste is omdat de film die ik vanuit mijn pc via Dcc2 naar de harddisk van de dreamboxHD800 heb overgezet nog niet gelezen wordt.

ik heb de software gevonden in het menu/TSpanel1/addons/TunisiaSat Dreambox addons/Plugins multimedia/ VLC player experimental-git 2011 0310-r0 dm. (a video streaming solution based on VLC.)

als ik VLC video player selecteer wordt er weergegeven

< List of known VLC-server profiles>

Weet er iemand hiermee raad .

 
ik heb een film geconverteerd in een svcd bestand en nu kan dreambox de films afspelen. nog één het probleem de NL ondertitels worden niet meegelezen. misschien moeten die ook naar een andere extensie? kan iemand mij met raad en daad bijstaan? ik zou u daar dankbaar voor zijn.

jeeaare

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan