VLC met DM800

marie

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
1 okt 2002
Berichten
1.046
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
35
Hallo Allemaal,

Ik kijk veel sat tv op de komputer,omdat de bazin op de flatscreen andere programma´s wil zien,dan ik...

Voorheen,met de dreambox 7000 gebruikte ik altijd VLC.,en dat werkte goed.

Nu moet ik Dreamstream gebruiken,omdat ik web control/VLC niet aan de praat krijg,wat ik ook probeer.En dreamstream werkt niet zo goed als VLC.

Mijn vraag is nu (na een opmerking van Freggel,in een andere thread):

Moet ik op de Dreambox 800 se ook het programma VLC gedownload hebben,om deze aan het funktioneren te krijgen?

Bij voorbaat dank,vr.gr.George

 
Ik heb die opmerking gezien, maar ik denk niet dat hij dat bedoeld. Je kunt namelijk op de Dreambox niet het programma VLC downloaden, wel is het mogelijk om de VLC plugin te downloaden.

De plugin is echter niet altijd even compatible geweest met VLC zelf omdat deze beiden door andere mensen gemaakt worden.

Mijn vermoeden is dat hij bedoelde dat men ook via de web-interface kan kijken middels VLC, dat is wel goed mogelijk.

Ik neem aan dat je Dreamstream E2 gebruikt. Wat is het probleem wat je ermee hebt?

Ooit heb ik zelf ook eens perfekt WebTV via de webinterface aan de praat gekregen met de DM7020 maar met de 800 en andere ontvangers helaas niet meer.

 
Hallo Black Tijger,en andere lezers,vanzelf:

Bedankt voor je reaktie.Dit is een duidelijk antwoord voor mij.

Nl,dat ik niet de enige ben,die op de 800 VLC niet aan de praat krijg...

En als het jou al niet lukt,hoef ik het niet verder te proberen...

Met Dreamstream E2 had ik de laatste tijd regelmatig freezes.

Op een bevriend board las ik,dat dit een bug was,veroorzaakt doordat teletekst bij de hd zenders werd geplaatst.Er schijnt door Dream aandacht aan besteed te worden.

Op dit moment heb ik ook freezes bij enkele Ned.hd zenders (Ned 2,RTL 4) op de pc,met eigen abbo.

Ik blijf optimistisch,en vertrouw erop dat de dream software makers binnenkort een versie uitbrengen zonder bug...Vr.gr.George

 
Die opmerking had ik gemaakt omdat ik dacht dat het werkte, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Voorheen met met antieke 7000 keek ik wel eens via de pc, maar ik heb het nu nog niet geprobeerd met de 800 die hier staat.

Misschien volgende week toch eens proberen, als ik dan iets weet dan zet ik het hier wel even weg.

 
En als het jou al niet lukt,hoef ik het niet verder te proberen...
Nou dat zou ik niet zo durven stellen hoor, er is wel meer bij anderen gelukt wat mij niet gelukt is, dus dat betekent dat er nog hoop is.:)

Daarnaast moet ik erbij zeggen dat ik niet echt intens geprobeerd heb zoals ik dat normaal doe, omdat Dreamstream E2 zo lekker werkte. En uiteraard test ik hier vaak dingen uit, maar maak er in geval van VLC niet zo'n intensief gebruik van als jij.

Het kan ook aan de firmware liggen.

Ik had er zelf Nabilo op draaien die hier online staat.

En ik zou ook best nog eens voor je willen testen, maar ik ben aan het wachten tot ik heb terug heb, men is hem aan het nakijken i.v.m. een lichte ruis als ik hem aan de scart aansluit.

 
Die "Bloemencorso-Freak-Freggel Moderator" reageert toch altijd als een speer....

Maar toch leuk,dat hij zijn belangstelling toont....

B.T. & Freggel :Jullie hoeven niet te testen.Er wordt te weinig gereageerd op topics,waar dit soort problemen spelen.

En voor mij alleen hoeven jullie de goede werking van je dream niet in de waagschaal te stellen....

Ik probeer mijn vrouw meer overwerk te laten maken,en zet dan een normale tv,met mijn dreambox,in een andere kamer...Komt ons huwelijk zeker ten goede...Als je mekaar niet ziet,kan je ook geen ruzie maken...

Alhoewel...Op diverse sat boards zie je het volk ook niet,maar heb je zo een niet gewild meningsverschil...

Maar,dan vergelijk ik mijn eega met sat-hobbyisten...En dat is ook niet realistisch...Want met de één deel ik het bed wel...etc,enz....Gr.George

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 13:25 uur ----------

Voor goed begrip voor andere boardgebruikers: (en zo hoort het niet..grapjes moet je niet achteraf uit hoeven te leggen,dan zijn ze niet grappig meer...)

Ik heb over dit onderwerp per pm kontakt gehad met Freggel,en hij adviseerde mij het op het board te plaatsen,zodat wijzere mensen hun licht erover kunnen laten schijnen.

Omdat Freggel moderator is,-en zodoende een grote machtspositie bezit-heb ik wel eens de neiging deze "autoriteiten" op de korrel te willen nemen...

Gelukkig weet ik,dat Freggel er zelf niet van wakker van zal liggen,maar voordat anderen denken:"Waar is die Marie weer mee bezig?"deze kleine uitleg.

Dus als ik Freggel plaag,is het niet kwaad bedoeld...gr.George

 
B.T. & Freggel :Jullie hoeven niet te testen.Er wordt te weinig gereageerd op topics,waar dit soort problemen spelen.
En toch moeten zulke topics juist wel gemaakt worden, voor alles is een oplossing, en wie weet fietst er iemand langs die het zo kan vertellen, en dan kan het hier maar staan.

Omdat Freggel moderator is' date='-en zodoende een grote machtspositie bezit[/quote']
Zo wil ik het niet noemen, men moet ons niet zien als mensen met macht, wij zijn enkel een stukje van het team wat bij een forum hoort, die ervoor zorgen dat het samen voor en met jullie goed en gezellig blijft. ;)

Dus als ik Freggel plaag' date='is het niet kwaad bedoeld...gr.George [/quote']
Wie ben je nou eigenlijk, George of Marie??? :biggrin: Besef wel als je tever gaat met pesten dan ga ik wel mijn macht gebruiken. :biggrin:
 
En voor mij alleen hoeven jullie de goede werking van je dream niet in de waagschaal te stellen....
LoL, als we daar geen zin in zouden hebben, dan zouden we dat voorstel niet doen. Voor ons, in elk geval voor mij, is het meer een uitdaging om het toch maar weer eens te gaan proberen.

Daarbij hoef ik niet bang te zijn een goede werking in de waagschaal te stellen want als het mis gaat is het een kwestie van effe flashen, zenderlijst terug en het werkt weer.:)

De DM800 wordt daarnaast hier niet als hoofd-ontvanger gebruikt (da's de ET9000 tegenwoordig) dus ook geen risico op last met de ega.

En juist omdat je moeilijk ergens goede antwoorden op dit soort vragen kunt vinden, is het juist handig om ze op het forum te plaatsen zodat wij weer een uitdaging hebben om er eens naar te kijken of we het op Fun beter kunnen.:biggrin:

En freggel1 plagen... nja.. dat doen we allemaal, ondergetekende inclusief.:);)

Dus als ie lastig wordt moet je het maar zeggen, dan zet ik eens een vreemde titel onder zijn naam ofzoiets.:biggrin::biggrin:

 
Jaja,what´s in a name???

Administrator of Mighty Moderator... Hoor ik,ondanks alle smilies,tanden knarsen....???

Voldoende ernstige zaken op deze wereld,daarom is het leuk deze berichtjes met een lach te kunnen lezen...

Wees wel voorzichtig met Freggel,B.T....Anders moeten we onze eigen muziek gaan uitzoeken...

Bijna "off topic": Inderdaad zou het meegenomen zijn,als een van jullie een oplossing vond voor de mindere werking van Dreamstream,of Vlc aan de praat kreeg ism de dreambox 800.Bedankt voor de moeite...Gr.George

 
Ik ben hier nu eventjes aan het testen gegaan, en ik zit nu via vlc op mijn pc naar film 1 action te kijken.

Op de Dreambox heb ik géén plugin van VLC gedownload, dit is niet nodig.

Hoe heb ik dat gedaan: typ in de adresbalk van jou browser het ip-adres van de Dreambox, en dan kom je in Dreamboxwebcontrol. Ga daar naar Boxcontrol.

Daar kun je met de muis "zappen" en de zenders op de tv veranderen.

Als je dan eventjes wacht ( waarom weet ik nog niet ) dan verschijnt er in Webcontrol rechtsboven een tvmonitor/schermpje. Daar staat de tijd hoelang de uitzending duurt en hoelang deze nog duurt, ga je daar met de muis opstaan dan krijg je de vraag "stream film 1 action 23,5E " ( de zender die nu bij mij opstaat.

Als je daar op klikt wordt automatisch Vlc geopend, eh voila je zit op de pc te kijken.

Ik heb tot nu toe nog maar een paar zenders geprobeerd, maar ben er dus ook al achter dat niet alles werkt.

Intussen dat ik dit bericht typ, kom ik dus achter dat als je aan het streamen bent, en je gaat naar een andere zender, en die wil je streamen dat "webcontrol" opnieuw gestart moet worden, en dan kun je andere zender nemen die je wilt streamen.

Ik zit nog in de testfase, en ga er voor vanavond mee stoppen, want anders wordt het veel en veel te laat. :biggrin:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch nog even 1 en ander geprobeerd, en dat vat ik hier even samen.

Open Dreamboxwebcontrol, en ga dan naar boxcontrol.

Zap naar een zender naar keuze

En start dan de stream door op het tvschermpje te klikken. ( let op niet bij alle zenders komt het schermpje te staan, dus niet alle zenders werken! )

Wil je naar een andere zender, stop de stream, dus VLC, zap naar een andere zender, sluit webcontrol af, en start het opnieuw op, daarna weer op het schermpje klikken want als het goed is kun je dan de zender streamen waar je de dreambox zojuist opgezet hebt.

Voor @Marie, veel plezier, want George zit nu geheid een avondje boven, want met de Dreambox kan er in dit geval echt niets fout gaan! :biggrin:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie tips freggel1. Ben benieuwd of het gelukt is en heb de topictitel iets aangepast ten gunste van de zoekmachines.;)

 
Bedankt Black Tiger voor het veranderen.

De werking die ik hierboven beschreef zal misschien wel simpeler kunnen, maar ik heb dit gisterenavond zomaar even rap tussendoor geprobeerd. :biggrin:

Nu is het aan de topicstarter om het zelf ook eens te gaan proberen.

 
@Freggel:je bent je gewicht in bloembollen waard...

Er zijn nog enkele maaren en mischienen,die vragen oproepen...???

Ik krijg alleen de eucharistieviering,maar nog geen andere zenders...

Wil Onze Lieve Heer mij iets duidelijk maken?

So far,so good,zou ik zeggen,en als ik meer idee heb,wat we precies gedaan hebben,hier,laat ik het vanzelf weten.

Van harte bedankt,Freggel,en B.T.,die je wat achter je vodden aan zat...gr.namens de Topicstarter...

 
@Freggel:je bent je gewicht in bloembollen waard...
Besef wel dat het dan 115 kilo aan bloembollen zijn, kan ik heel de straat van aanplanten. :biggrin:

 
@Freggel : Dan zou je ze met het handje kunnen gaan planten...gaat er vast enig overbodig gewicht vanaf...

En blijven er nog maar voldoende bollen over voor de helft van de straat...Krijg je misschien boze buren...het is ook nooit goed...Wat is wijsheid?

Gr.George

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zojuist weer even gekeken of het werkt en hoe het werkt.

Open dreamboxwebcontrol http://xxx.xxx.xxx.xxx/#. ( Ip van de Dreambox )

Ga daarna naar Boxcontrol.

Wacht even tot jou boeketlijst komt.

Ga daarna naar bijvoorbeeld 23,5 E CANAL DIGITAL (NL) , en kies een zender.

Wacht eventjes totdat er rechtsboven een tvschermpje verschijnt, en klik vervolgens op dat schermpje.

Vervolgens komt er een melding: Bestand downloaden, en kies hier voor openen.

Daarna wordt VLC mediaplayer geopend, en de stream loopt.

 
Nou weet ik dus niet waar het mee te maken heeft dat de ene stream niet zo goed loopt als de andere, dat kan wellicht iemand anders uitleggen.

Zojuist even gekeken naar de film1 kanalen, en die lopen lekker soepel, maar kijk ik naar eredevisie live dan blokt het beeld.

Nu op dit moment sluit ik dus niets af van wat ik in de eerste test wel deed.

 
Ik heb net even getest met de DM800 en het werkt goed.

Heb het volgende gedaan:

1) Installeer VLC op de DM800.

2) Installeer VLC op de PC.

3) Zorg dat m3u files gekoppeld zijn aan VLC (In Win7: Configuratie scherm > Standaardprogramma's > Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen).

Zoals eerder gezegd: ga naar de webinterface en klik op het schermpje achter de zender die je wilt bekijken. Er komt een scherm of je de m3u file wilt openen met VLC. Klik op OK. Nu zou de zender op de PC zichtbaar moeten zijn.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan