DVB-T CAM Emulatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Marcel67

Ik heb sinds kort een DVB-T ontvanger op mijn PC met een prima ontvangst maar een mager zenderaanbod. Toch zijn de gangbare zenders wel zichtbaar in de zenderlijst, maar gelocked en niet zichtbaar op het scherm. Is er zoiets als een een CAM emulatie server of andere software om de zenders via mijn PC te decoden en te kunnen bekijken? Het is een conax encryptie.

 
Hoi Marcel67, welkom op Satellite Fun.

Kun je aangeven om welk zenderpakket het gaat? Want het is me niet helemaal duidelijk wel pakket er via DVB-T in Conax aan het uitzonden is. Of zit je ergens in het buitenland?

Misschien dat een van onze gebruikers je dan een stukje verder kunnen helpen, vroeger was er wel emulatie software voor DVB-S. Dus het zou me al verbazen als die er inmiddels niet zou zijn voor DVB-T, alhoewel decoderen weer een andere zaak is.

 
Eerst welkom op het board.

Volgens mij is Conax niet gekraakt dus van cam emulatie kan geen sprake zijn dan moet alles van de codering bekend zijn.

Ja in Nederland is DVB-T gecodeerd als één van de weinige landen maar dat is al vanaf het begin van het uitzenden ik dacht 2004 of zoiets, dus je had het kunnen weten en dus een tuner kunnen aanschaffen waar een smartkaart in kan zoals de Anysee daar kan een Digitenne kaart in.

Nu vraag je naar een illegale weg om die zenders te bekijken.

 
Kijk zo heb ik ook weer iets bijgeleerd, was me niet bekend dat Digitenne in Conax zat maar inderdaad, dat is zo.

De Scandinavische hack voor Conax is er wel geweest in 2008 weet ik me nog te herinneren dus Conax is wel gekraakt.

Maar ik ben niet thuis in het Conax gebeuren dus voor hetzelfde geld is inmiddels de codering weer aangepast of zitten we al met "Conax 2" ofzo.

Gezien nu echter duidelijk is dat je vraagt om illegaal te kunnen kijken naar een Nederlands pakket kunnen we je helaas niet verder helpen. Dat is tegen onze regels.

 
Inderdaad in Scandinavië is het Conax cas7.

Ja jammer genoeg de fabrikanten van computer componenten houden er geen rekening mee dat Nederland en ook Finland zijn zenders codeert.

Ze maken componenten voor wereldwijd maar verkopen het vaak wel hier waar je eigenlijk niets aan hebt als de drie publieke zenders met de regio zender die zijn FTA.

 
Beste mensen, bedankt voor de info tot nu. Wat ziggo met haar analoge en digitale klanen doet is Piraterij met een dikke hoofdletter, dus ik voel me niet echt bezwaard als ik een hack kan vinden om het basiszenderaanbod, zoals rtl x, sbs, veronica, discovery, national, animal en de belg, bbc en duitsland te kunnen bekijken. Is voor mij meer dan genoeg.

 
Die zul je hier helaas nooit kunnen vinden. ;)

 
@Aart44: Bedankt voor de uitleg omtrent Conax!(Y)

@Marcel67: Ik heb begrip voor je stelling, sterker nog, ik ben het met je eens. Helaas heb ik niets voor je en kunnen we je online niet helpen.

Iemand die evt. wel nog iets weet kan je via pm benaderen hierover in de toekomst, want zoals Aart44 aangeeft is dat momenteel niet mogelijk v.w.b. DVB-T.

 
@Marcel67

Wat Ziggo er nu mee te maken heeft weet ik ook niet maar als je Ziggo gaat hacken hou het niet voor je zelf en deel het met ons.:cool:

Het verhaal ging toch over Digitenne.

 
Beste Aart,

Digitenne is een DVB-S systeem. Ik heb een DVB-T systeem. Die kan in theorie alleen de free-to-air kanalen opvangen. Dat is in NL dan NL 1 t/m 3 en de regionale omroep. Woon je in een grensstreek, dan heb je geluk, want dan pak je een hoop zenders extra. Zelf woon ik in Ziggo-land (en te ver van de grens), maar ik zie de gecodeerde zenders wel in mijn zenderlijst. Ik neem aan dat die van Ziggo afkomen. Vandaar Ziggo.

Cut/paste: De kabelmaatschappijen zijn nu wettelijk verplicht Nederland 1, 2 en 3 door te geven, evenals één lokale en regionale zender en de twee Vlaamse publieke zenders.

Ik ga dus zeker op zoek naar een manier om die twee Vlaamse zenders er bij te krijgen.

 
Beste @Marcel67

Digitenne is GEEN DVB-S systeem maar DVB-T en je zegt dat je een DVB-T systeem hebt dan kun je met een antenne DVB-T (Digitenne) kanalen zo uit de lucht plukken.

En in Nederland zijn de publieke zenders FTA (free to air) alsmede de regiozender de rest is gecodeerd.

En de eigenaar van Digitenne is geen Ziggo maar KPN.

DVB-S=satelliet

DVB-C=cable

DVB-T= Terrestrial zie http://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-T

En om de Belgische zenders te krijgen moet je niet te ver van de grens met België wonen of een dakantenne hebben een zogenaamde harkantene dan is het mogelijk iets verder ontvangst te hebben..

 
Beste Aart,

Sorry, foutje, bedankt. Digitenne is idd ook DVB-T. Dat zou betekenen dat de zenders die ik zie, maar niet kan ontvangen, uitgezonden worden door KPN voor haar Digitenne systeem. Dan ga ik toch maar op zoek naar de emulatie software voor Conax CAM.Tot nu toe nog niet veel gevonden, maar ik blijf zoeken.

 
Laatst bewerkt:
Ik heb even de links die in jou laatste antwoord stonden.

Het ging veel over cardsharing, en dit is in principe niet toegestaan op dit forum om hier over te praten, tenzij het intern is.

 
Mmm, freggel, aart en de rest. Zo te lezen slaat de commerciele censuur politie toe, dus ik zal ophouden met mijn vragen hier te droppen. Respect voor en succes met het forum.

 
De links die ik verwijderd heb staan even ter inzage, misschien als ze goedgekeurd worden dat ze nog terugkomen.

Het wil natuurlijk niet zeggen dat jij moet stoppen met vragen te stellen hier.

 
commerciele censuur politie toe
Dat mag je zo zien. Wij noemen dat gewoon een kwestie van de regels volgen. Die hoor je wel te kennen als gebruiker, en wij accepteren geen commerciele links. De regels zeggen ook iets over het niet ondersteunen van vragen over illegaal TV kijken.

Je mag dus eigenlijk al dankbaar zijn dat je zover geholpen bent met je vraag die niet aan de regels voldoet.

De beide wikipedia links zouden theoretisch gesproken terug kunnen. De vraag is echter waarom de links geplaatst zijn. Ze hebben niets met je vraag te maken en zijn er ook geen onderdeel van. Dus is er ook geen reden om ze te plaatsen, danwel terug te zetten.

Dus vragen staat vrij, maar hou je aan de regels, daar voldoet deze vraag niet aan dus niet alleen komen de links niet terug, maar gaat ook het topic dicht.

Voor vragen die wel aan de regels voldoen blijf je van harte welkom!

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan