Ziggo's "oplossing" voor de pakketklachten.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.811
Waarderingsscore
1.018
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ziggo heeft een oplossing bedacht voor de mensen die een klacht hadden ingediend via het kabelklachten email adres van de SP en ook rechtstreeks.

Nu ze van het Commissariaat van de Media (mijns inziens onterecht) gelijk hebben gekregen gaan ze nu weer hun statistieken opkrikken.

Hoe doen ze dat dan?

a.) Ze bellen de mensen die geklaagd hebben

b.) Vragen hun of het alleen om de zenders ging of de klacht ook meer omvat, dan kun je aangeven dat je 't bijv. niet eens bent dat niet ook de prijs omlaag gaat en dat men de adviezen van Kabelraden naast zich neerlegt etc.

c.) Daarna vraagt men of men de klacht kan afsluiten.

d.) Je hebt ook nog de mogelijkheid om de klacht open te laten, maar dan krijg je meteen ook te horen dat dit verder niets uit maakt, aangezien er toch niets gewijzigd zal worden aan de prijs en ook de zenders niet terugkomen. Maar adt het enige wat zal gebeuren is dat een medewerker je later nog een keer terug belt met dezelfde vraag.

Kortom. Ze proberen zo klantvriendelijk over te komen door te stellen dat ze toch contact opnemen om tot een goede klachtafhandeling te komen.

Feit is echter dat het enige wat er gaat gebeuren het afsluiten van de klacht is, zonder iets anders.

Ohja, mensen die geklaagd hebben kunnen dan wel een digitaal pakket nemen en kan men de ontvanger met korting krijgen voor 79 euro i.p.v. 85 euro.

Of een HD ontvanger met time-shifting etc. Die zijn namelijk niet meer te krijgen maar mensen die geklaagd hebben kunnen dan bij afname van een alles in 1 pakket deze met "korting" voor 199 euro krijgen.

Een paar maanden geleden was deze nog met actie voor 100 euro te krijgen.

Dus klachtafhandeling? No way... hooguit nog een poging om klanten over de streep te trekken. Want er vandert niets. Ze konden evengoed gewoon zo alle klachten op afgesloten zetten, verschil is er toch niet.

 
Ik ben blij dat ik niet op de kabel zit, het gaat hen alleen maar om goed over te komen (en uiteraard winst te maken).

Ik zit bij Canal+, en hun klantenservice is ronduit slecht, maar gelukkig kan ik wel mijn eigen ontvangers uitkiezen.

 
Ik heb dit item op Kassa zitten bekijken. Het gaat dus in feite over analoge kabel TV. Een systeem dat waarschijnlijk binnen 5 jaar niet meer bestaat net zoals analoge sat TV.

Als al die klagende mensen gewoon een digitaal kastje kopen bij Ziggo betalen ze dezelfde abonnementskosten en hebben alle verdwenen kanalen weer terug en meer. Misschien moet Ziggo éénmalig iedere abonnee één kastje gratis ter beschikking stellen en een tweede voor bv de slaapkamer met een forse reductie. Probleem over en een stap verder naar totale digitalisering. Dat is ook in hun eigen belang.

 
Iedereen aan digitaal is mooi maarja... dan moet ziggo niet de zenderlijsten telkens veranderen en zenders ook daar weer vanaf gooien.

Ander probleem is de oudere digi leek medemens die zijn al blij dat ze de zenders analoog kunnen vinden.

 
Hier ben ik al jaren lid van Ziggo, en heb dus ook al een tijdje een 3 in 1 pakket.

Vorig jaar heb ik de aanbieding van de HDrecorder genomen en had die toen voor €99,- een leuke decoder, maar ik begin het hier inderdaad ook erg vervelend te vinden dat men met de zenders en het menu ligt te rommelen.

Het verplaatsen van de zenders zorgt ervoor dat de decoder vaak niet goed meer zapt, en het menu is nadat men de paketten veranderd heeft van opbouw ook helemaal verandert, en er niet beter op geworden.

Met een ander ding ben ik het ook niet eens, en dat is dat er een tijdje terug gezegd werd dat je 10 dagen terug kon kijken naar uitzendingen die je gemist hebt, maar niets is minder waat, er moet voor veel dingen betaald worden.

Het jammere is inderdaad dat de ouderen er niet meer uitkomen en vaak raad moeten vragen aan hun kinderen of de electrazaak.

Maar om nu te zeggen dat de decoders gratis verstrekt zouden moeten worden vindt ik wat ver gaan, hoe was het in de tijd met de satellietdecoders, de omgang van de Comcrypt, naar de andere decoders, wat heeft dat niet gekost?

 
Je moet gewoon zelf opletten als je nu een nieuwe TV koopt en je bent klant van Ziggo of een andere kabelaar dat er een DVB-C tuner inzit.

Dat modderen met losse kastjes is het ook niet helemaal mensen denken dat het ze weer op kosten jaagt.

Voor de prijs hoef je het niet te laten ik zie ze in advertenties voor elke prijs wel moet je er dan weer een ci module bij hebben maar daar gooien ze je op marktplaats ook dood mee voor niet te veel.

Wel vind ik dat je in advertenties voor TV's er zelden bij ziet staan welke tuners er in zitten als je dan een Google doet op het type kom je er meestal pas achter.

 
Als al die klagende mensen gewoon een digitaal kastje kopen bij Ziggo
Dat is een beetje een te makkelijk antwoord. Alsof iedereen dat geld ook zomaar heeft.

Maar dat is niet het geval. Volgens mij heb je het principele punt ook gemist.

Het gaat er namelijk helemaal niet om dat die techniek gaat verdwijnen, dat weten we allemaal wel. Klagen slechts weinigen over.

Het gaat er om dat ze populairdere zenders, tegen het advies van de kabelraden in, wegnemen, ten koste van minder populaire zenders, die dus ook makkelijk weg gekund hadden.

Dus in plaats van de mensen te klieren en ARD en ZDF weg te nemen, had eenvoudigweg ook de minder bekeken TMF en TF1 of weet ik wat van de kabel af gekund.

De reden die werd aangevoerd om TMF te laten bestaan was omdat voor deze zender de verspreiding noodzakelijk was om zijn bestaan te garanderen.

En dan mag je jezelf als betalende klant aan Ziggo, toch wel degelijk afvragen, waarom jij betaald voor een zender waar je niet naar kijkt, en waarom jij dus met je abonnementsgeld die zender moet gaan redden van de ondergang, terwijl de keuze van het meerendeel van de klanten dus helemaal andres is.

Dus DAT is het springende punt.

Dan nog de andere bijkomende zaken.

a.) Ziggo is wettelijk verplicht om minstens 15 analoge zenders door te blijven geven voorlopig. Lijkt me dat de betalende mensen dan ook mogen aangeven waar ze voor willen betalen.

b.) Daarnaast zijn die Samsung kastjes niet van beste kwaliteit.

c.) Er zijn mensen die liever analoog hebben, omdat dit makkelijk door huis te verspreiden is. Bij digitaal heb je voor elke kamer een kastje nodig en een smartcard, en die kaarten zijn ook nog bepaald gratis!!

d.) Er worden zenders in mindering gebracht, begrijpelijk. Dat was al eerder het geval. Verleden jaar ook en nu weer. Dat zijn er in totaal al een aantal. Maar toch moeten analoge klanten hetzelfde abonnementsgeld blijven betalen. Dat is inmiddels onredelijk te noemen.

De ontvangers gratis of in bruikleen ter beschikking stellen zou dus ook maar een gedeeltelijke oplossing zijn.

De klagers klagen derhalve ook terecht, ze klagen niet omdat er zenders weg gaan, maar over welke zenders er weg gaan, de manier waarop en het feit dat ze hetzelfde moeten blijven betalen voor steeds minder aanbod.

En met name het door het huis hebben liggen van analoog signaal, hetgeen met digitaal niet kan is een grote reden om niet digitaal te gaan kijken, zolang de wet toch al zegt dat het voorlopig moet blijven.

@Freggel1: Je kunt kabelbedrijven niet goed vergelijken met een satelliet bedrijf. Dat was vroeger commercieel. Het TV signaal was vroeger prive.

Onder druk van de gemeenten moesten de eigen antennes van het dak, een reden waarom nadien het "lucht"signaal is uitgeschakeld. Naar de kabel van de gemeenten dus.

Die hebben dat geprivatiseerd en verkocht, dus dat is een compleet andere situatie. Satelliet kon je voor kiezen. De kabel hebben we door de gemeenten door onze strot geduwd gekregen. Dus zit je met een andere situatie.

 
Schiet me een uitzending van kassa binnen waarin het verschil is bekeken tussen schotel digitenne en kabel...

De kabelaars hadden toen als speerpunt dat je altijd analoog simpel door het hele huis kon kijken..

lekker makkelijk als er bijna geen zender meer opzit.

Ci module in een nieuwe tv is idd handig alleen kom ik in de praktijk mensen tegen die geen zin hebben om een nieuwe tv aan ter schaffen puur en alleen omdat ziggo je min of meer wil dwingen dus die mensen kiezen voor een los kastje.

Ik moet er trouwens wel even bij vertellen dat ik ziggo wel dankbaar ben voor de klussen :biggrin:

 
Die uitzending kan ik me ook nog herinneren.

Vind het alleen wat jammer dat ze nu dus klachten voor mooiere statistieken gaan afsluiten als opgelost, terwijl er geen oplossing is. Als je echt secuur bent dan sluit je af omdat er geen oplossing beschikbaar is. Heeft dus ook geen zin om klanten telefonisch lastig te vallen met je afsluiten van de klacht, als Ziggo zijnde dus.

Er zullen overigens wat maatregelen op de satelliet aankomen binnenkort. Die zullen Ziggo ook wel weer wat nieuwe klanten erbij leveren of in elk geval zullen een aantal klanten wat extra pakketten gaan nemen.

Hebben ze dat toch alvast weer meegenomen.;)

 
"Ziggo is wettelijk verplicht om minstens 15 analoge zenders door te blijven geven voorlopig."

Ik vraag me af of deze wetgeving nog steeds bestaat. Kabelaar Caiway heeft vorig jaar al zijn analoge diensten gestopt en deze tendens zal zich in de komende jaren steeds verder doorzetten. Analoog vreet gewoon te veel bandbreedte. Maar het laatste woord zal hier zeker nog niet over gezegd zijn.

 
Ik vraag me af of deze wetgeving nog steeds bestaat.
Ja, dit is voor de grote providers, dus Ziggo en UPC voor zover mij bekend nog steeds van toepassing.

Uiteraard gaat de digitale tendens zich de komende jaren doorzetten, daar twijfelt niemand over, dat is gewoon de toekomst, ook bij de kabelaars.

Dus dat analoog gaat verdwijnen is geen vraag of het gaat gebeuren maar eerder wanneer, daar valt niet onderuit te komen. Alleen kan het wat netter.;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan