Jason Locey en zijn Nissan Frontier

Bones

Addicted Member
Lid sinds
13 feb 2008
Berichten
1.567
Waarderingsscore
18
Punten
38
Leeftijd
65
Locatie
17km oostelijk van Amsterdam
Het zal je maar gebeuren; je zit in een vliegtuig en bij de landing wordt omgeroepen dat het neuswiel niet goed functioneert omdat het verbogen is.

Iedereen moet zich voorbereiden op een noodlanding!

Ineens scheurt Jason met zijn pickup de landingsbaan op en vangt keurig het defecte neuswiel op met zijn achterbak.

Nissan heeft hier slim op in gespeeld en heeft meteen een reclamefilmpje van deze zeer spectaculaire redding gemaakt.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
LOL zoiets hou je echt niet voor mogelijk maar je ziet het precies in zijn bakje.:stupid:

Maar ja wat doet hij op de landingsbaan gelukkig goed afgelopen voor de passagiers.:applaus:

 
Wow ongelooflijk zeg. Die pickup heeft ook meer kracht dan ik voor mogelijk had gehouden dat hij toch de voorkant van zo'n zwaar vliegtuig in zijn bak kan dragen.

En enorm goede timing. Het ging net goed want je zag de Jeep nog een beetje slingeren dus net zo goed had hij over de kop kunnen gaan. Feitelijk heeft die Jason dus zijn leven gewaagd om de passagiers te redden.

Hulde!!!

Tja die reklame... typisch Amerikaans he, gelijk gebruik van zo'n situatie maken. Of eigenlijk misbruik naar mijn persoonlijke mening. It's all about money.

 
Is dit niet een stukje uit Die Hard? Ik vindt dat je lef hebt om zo'n bakbeest op te vangen met zo'n autotje...

 
Uit Die Hard? Nee de vliegveld versie van Die Hard speelde zich af in de wintertijd rond Kerst. En daar kwam dit niet in voor. Ben toevallig fan van die films.:)

Het getuigt inderdaad van lef en ook van veel vertrouwen in je Jeep.

 
Misschien dat die nissan de neuswielen kan laden en naar de bandenhandel kan brengen maar never nooit het tonnen zware vliegtuig erbij .

Kortom , een mooi reclame film .

 
maar never nooit het tonnen zware vliegtuig erbij.
Volgens mij toch wel. Hij hoeft immers het vliegtuig niet te trekken of te stoppen maar alleen maar de voorkant te laten leunen. Remmen doet het vliegtuig zelf wel.

Daarbij moet je erbij bedenken dat het grootste gewicht gewoon door het hoofd landingsgestel gedragen wordt.

Bij een Boeing 747 staat er op elk van de 4 poten (achter dus) een gewicht van 100.000 kilo als hij startklaar is. Dus niet bij het landen want dan is er al een hoop brandstof uit.

En er moet genoeg lift zijn.

Vergelijk het met een caravan. Die kan bijv. 1300 kilo wegen incl. laadvermogen, hetgeen vrijwel geheel gedragen wordt door de enkele as die er onder ligt.

De koppeling die op de auto rust (zelfde als dat je hem op het neuswiel zou zetten) mag eigenlijk niet zwaarder zijn dan 75 kilo. Je tilt zelf ook nooit 1300 kilo op, maar je tilt wel makkelijk je neuswiel van de grond.

 
Om niet door het eind van de landingsbaan te schieten , zal dat vliegtuig flink moeten remmen .

Dan komt er echt wel een paar ton gewicht op het neuswiel .

 
Dat kan best kloppen. Vergelijk een vliegtuig echter niet met een auto. Het remmen gebeurt hoofdzakelijk door omkering van de straalaandrijving en dat is zeer krachtig.

Bij een noodstop krijg je echt ook enorm veel druk op het neuswiel. Bij gewoon remmen zal dat ook best enkele tonnen zijn maar zo'n jeep kan ook wel een paar duizend kilo hebben hoor (dus een paar ton).

Dat is namelijk het soort jeeps wat je ook voor die grote caravan trailers gebruikt worden.

Ben even wat specs gaan opzoeken voor die Nissan Frontier en da's toch wel behoorlijk:

Maximum payload is rated at 1,383 pounds, but the real wowsers are the Frontier’s maximum trailer weight and maximum trailer tongue weight at 6,300 and 11,133 pounds, respectively.
En 6,300 Amerikaanse ponden zijn bijna 3 ton.... 2857 kilo. Even los van die 11.133 pond.

Dus het kan fake zijn maar gezien de specs van de jeep hou ik het nog steeds voor mogelijk.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan