M7 sat801

H

hilaire

Hallo,heb juist een M7 ter vervanging van een Rebox 2701 waar ik een ontvangst van 96% had.

Nu deze M7 heeft geen ontvangst aan wat kan dit liggen???:[

 
Eerst welkom op het board.

Ja dat is zo moeilijk te zeggen waarom het niet werkt, maar zal een poging doen ik denk als eerste aan de disq instellingen die moeten hetzelfde staan als op de oude ontvanger.

En dan neem ik aan dat je een schotel hebt met een duo lnb en dus twee satellieten kunt ontvangen.

Met een duo lnb zou hij dan eigenlijk vanzelf goed moeten staan of je moet een afwijkende schotel opstelling hebben.

 
Ja je hebt nu een HD ontvanger en de HD kanalen zitten op Astra3 op 23.5 oost de SD kanalen op Astra1 op 19.2 oost dus je kunt maar één van de twee ontvangen nu.

Maar met de juiste disqinstellingen moet hij het gewoon doen echter wel alleen op Astra1 dan.

Het zal dan zoiets moeten zijn: Astra1 disq 1.0 poort 1 of A en dan kijken of er signaal is dan kun je verder de zenderlijst laden..

Dan werkt hij tenminste kun je later altijd een keer een duo lnb nemen tenminste als je TV geschikt is.

 
Is de kabel dan wel juist aangesloten op de LNB in of coax of F connector zit dat wel goed.

Als alles goed ingesteld staat zou hij toch signaal moeten hebben.

 
Kijk eens aan de achterkant of je niet misschien je satellietkabel in de LNB loopthrough aansluiting hebt zitten in plaats van in de LNB ingang?

Die zien er hetzelfde uit, alleen eentje is een echte ingang, de andere is een uitgang.

 
Alles is goed aangesloten,het is een splinter nieuwe box

 
Als alles goed aangesloten is en er niets gewijzigd is aan de schotel etc., dan lijkt het me toch verstandig maandag even met de ontvanger naar de leverancier terug te gaan.

 
Dit onding wordt terug gestuurd,in ieder geval dank aan allen die wilden helpen.

Groeten,

Hilaire

 
De M7 sat801 wel degelijk.;)

Maar da's volgens mij ook geen Philips, dat ding is in Korea gemaakt in opdracht van de M7 Group (Canal Digitaal).

Overigens welkom op Satellite Fun!

 
De M7 sat801 is een Hyundai en wordt in Korea gemaakt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan