Humax wil niet opnemen

M

mikeetjee

Ik heb zojuist de hunax 5100c angeschaft eb als ik een haddisk aansluit zegt ie dat dit apperaat beschadigt is , en als ik wil opnemen geeft ie aan dat het niet kan . Heeft iemand een topic of antwoord op mijn vraag hoe ik dit kan oplossen

Groet

Mike

 
Op welke wijze en met welk bestandsformaat heb je de harde schijf geformatteerd?

Want dat mag bijv. niet met NTFS gebeuren. De EXT3 is wel een goede keuze aangezien die ook grotere bestanden toelaat.

Met FAT32 heb je bijv. weer het probleem dat een bestand niet groter dan 4GB aan kan.

Nu lees ik voor de Humax 5100C ook dat deze zelf de harddisk kan formatteren, maar daarvoor mag er geen partitie meer op staan. Dus je kan proberen aan de pc er alle partities af te halen en dan door de Humax te laten formatteren.

Ook kun je er voor kiezen 1 grote partitie ervan te maken op de pc, maar deze dan niet te formatteren door de pc maar door de Humax.

Als de Humax dat niet vanzelf ziet bij het aansluiten zou je dat als volgt kunnen doen:

Menu -> Instellingen -> Systeem -> Gegevensopslag -> Opslagapp. formatteren

Verder schijnen niet alle harddisks compatible te zijn en wordt er aangeraden geen harde schijven van meer dan 1 TB te gebruiken want dat schijnt hij niet aan te kunnen.

Hoe groot is die externe harddisk van jou?

Dan las ik nog ergens het volgende:

Wat betreft het formatteren van een externe schijf: in het Humax-menu moet je die ene schijf ook nog markeren als schijf waarmee je kunt opnemen. Zit ongeveer naast het menu voor formatteren van een schijf.

 
Zou het mee moeten lukken, en de rest van de vragen die ik stelde?

 
Ik heb alles aangesloten en formatteerd nog steeds neemt ie niet op ook niet voor gewone tv , is er geen filmpje ofso iets ? :tong:

Groet

 
Filmpje? Niet dat ik weet.

Ik zou er eens mee naar de dealer stappen waar je hem vandaan hebt of die eens bellen. Anders eens proberen op het Ziggo Gebruikersforum (klik), want er blijken meer mensen met dit probleem te zijn.

Toch zijn er een aantal die het opgelost krijgen. Aangezien op dat forum veel meer gebruikers van die ontvanger zijn, is dat misschien een betere plek om support te krijgen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan