M7 group s.a gestart met anti-cardshare maatregelen

aart44

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
31 mrt 2003
Berichten
2.681
Waarderingsscore
32
Punten
48
Leeftijd
79
Locatie
Amersfoort
Het Luxemburgse mediabedrijf M7 Group S.A is vandaag gestart met het invoeren van een nieuwe technologie waarmee men het delen van de smartcard door meerdere satellietontvangers gedeeltelijk aan banden wil leggen.

M7 Group S.A is vandaag met de nieuwe techniek gestart bij haar kleinste tv-aanbieder TeleSAT dat een zenderpakket voor Wallonië en Luxemburg exploiteert. Rene Tensen van M7 Group S.A heeft de start van anti-cardshare maatregelen vanavond aan Totaal TV bevestigd. Het delen van de smartcard wordt door alle Europese tv-aanbieders als een doorn in het oog gezien. Dat komt vooral omdat de smartcard niet alleen binnen het eigen huis met de daar aanwezige satellietontvangers wordt gedeeld. Steeds vaker wordt cardsharing via internet gebruikt waardoor er bedrijfseconomisch financieel nadeel voor tv-aanbieders ontstaat. Juist het delen buiten het eigen huis wil M7 Group S.A met de nieuwe anti-cardshare maatregelen ontmoedigen en bemoeilijken.

Om het delen van de smartcard binnen het eigen huis toch nog in bepaalde mate mogelijk te maken heeft M7 Group S.A een limiet van maximaal 4 programma’s die tegelijk met één smartcard gedecodeerd kan worden ingesteld. Wanneer er meer dan 4 programma’s tegelijk door de smartcard moeten worden gedecodeerd schakelt deze zichzelf automatisch uit. Om 4 programma’s tegelijk te kunnen decoderen moet de smartcard in de afgelopen dagen wel een belangrijke update via de satelliet hebben gehad. Wanneer deze update niet is ontvangen kan men met de smartcard slechts 2 programma’s tegelijk decoderen. Op diverse Belgische forums – waaronder Satzone.be - heeft de klantenservice van TéléSAT een Franstalige mededeling hieromtrent doen uitgaan. Deze belangrijke smartcardupdate wordt niet goed door de smartcard verwerkt wanneer men gebruik maakt van interne kaartlezers die werken op emulatie software als bijvoorbeeld CCCam. Wanneer men gebruik maakt van interne kaartlezer met emulatie dient met de smartcard enige tijd in een goedgekeurde satellietontvanger of een CI-satellietontvanger in combinatie met de originele Mediaguard CI-module te plaatsen om de smartcardupdate goed te ontvangen en het maximale aantal te decoderen tv-programma’s van 2 naar 4 te verhogen.

M7 Group S.A wil geen mededelingen doen over de techniek die men bij deze nieuwe anti-cardshare maatregelen gebruikt. Wel bevestigd men aan Totaal TV dat na TéléSAT ook CanalDigitaal en TV Vlaanderen zullen starten met de gelijke anti-cardshare maatregelen. In welke volgorde dit gaat plaatsvinden en wanneer dit gaat plaatsvinden, wil het bedrijf nog niet prijsgeven.

Bron: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=7160

 
Zoals reeds eerder bericht zullen die ook wel vlak voor de feestdagen ermee beginnen.

Kan me voorstellen dat ze hun product beschermen. Ben er niet blij mee dat de kaartupdate niet goed door CCcam verwerkt zou worden.

Heb je een paar Dreamboxen of VU+Duo thuis staan, ga je dus gewoon automatisch een probleem krijgen.

Ik ben er nog steeds op tegen dat klanten die geen goedgekeurde ontvanger hebben verplicht worden om zo'n Mediaguard CI module te kopen.

 
Ik heb zo juist nog een activatie gedaan op me smartkaart en deze via CCcam gewoon gekregen. Ik denk dat er wel weer een oplossing gaat komen.

Misschien zitten we dadelijk weer met een unlooper en dan kunnen de mensen weer aan de hobby.

Ik moet in ieder geval nog een hoop leren.

Misschien tijd voor een bijscholing?

:biggrin:

Nr.10

 
Tja een bijscholing heeft ondergetekende dan ook wel dringend nodig.:)

Overigens worden volgens mij die extra key updates nog niet verzonden en gaat dat pas gebeuren als de testen bij TeleSat geslaagd zijn.

Eindelijk hebben ze toch tenminste een beetje aan de klant gedacht en aan het feit dat ze vroeger ook interne cardsharing gepromoot hebben middels apparatuur bij de dealers. Dus dat het voor 4 huiselijke ontvangers geschikt zou moeten zijn.

Of anderszins zoals met de HD ontvangers van tegenwoordig, 1 programma kijken en 2 andere opnemen.

Wat echter nog steeds niet duidelijk gemaakt wordt is in hoeverre de kaart bij een "overtreding" uitgeschakeld wordt. Is het dan echt uit en dan CD bellen om de kaart weer aan de praat te krijgen of nieuwe kaart? Of is het uit in de vorm van dat je hem via een heractivatie via internet/telefoon/sms weer activeren kunt?

Daar is nog geen expliciete duidelijkheid over.

 
Op het CD forum word gezegt dat je 10 sec geen beeld hebt.

Dan komt beeld terug en je kunt dan nog maar 2 kanalen kijken/opnemen.

 
Op een ander forum kan je 3 voorbeeldbrieven downloaden en opsturen naar o.a. Canaal Digitaal en de politiek.

Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden; zet je naam en je smartcardnummer er nog even goed bij dan heb je bij voorbaat 10 sec. geen beeld meer.

Alsof de politiek zich druk maakt over hoe CD of ruimer genomen M7 zich druk zal maken over hoe ze hun spullen beveiligen.

Ben benieuwd naar de respons van deze actie?

:)

Nr.10

 
Op een ander forum kan je 3 voorbeeldbrieven downloaden en opsturen naar o.a. Canaal Digitaal en de politiek.
Laat die brieven daar maar lekker staan. ;)

 
@Freggel1: Wie schrijft dat op het CD forum? Ik hoor meer verhalen, maar ben op zoek naar een officiele verklaring van Canal Digitala omtrent wat er dan precies gebeurt.

V.w.b. formulieren invullen met naam en smartcardnummer, moet iedereen zelf weten maar ik zou er niet aan beginnen. Lekker achterwege laten.

Want wat moet je thuis met meer dan 4 ontvangers? Als je die wel hebt zal CD adviseren een tweede smartcard erbij te nemen.

Dus mij lijkt dat formulieren geen zin hebben. Daarnaast zou het me al zeer verbazen als politiek zich zou gaan bemoeien met een legale actie waarmee een bedrijf zijn product beschermd.

Dat het niet leuk is voor degenen die extern sharen geloof ik graag. Maar feitelijk is dat illegaal, je kunt de providers dus eigenlijk niet kwalijk nemen dat ze daar iets tegen proberen te doen.

 
@Freggel1: Wie schrijft dat op het CD forum?
Wie zegt dat ik het over het CDforum heb? Ik kreeg deze week een mail van een ander forum waar deze brieven staan, en daar heb ik niks mee met dat forum, vandaar mijn reactie. ;)

 
Oeps, foutje, ik reageerde naar de verkeerde, de vraag was gericht aan Ferrarisat, want diens tekst haalde ik ook aan.

Per ongeluk daar freggel1 van gemaakt, sorry.

De rest was me al duidelijk.;)

 
Je kaart zal dan naar verwachting een minuut lang niet actief zijn. Na een bepaalde periode (bij TéléSAT schijnt dit volgens de eerste meldingen een minuut te zijn) krijg je weer gewoon beeld met je smartcard. Als je dus een keertje over die limiet gaat is er relatief weinig schade. Er kan daardoor wellicht een opname die bezig is even op zwart gaan of bij bepaalde ontvangers definitief stoppen.
10 sec was fout het gaat om een minuut.

Een officieel bericht van CD is er nog niet maar ze ontkennen het daar ook niet.

 
Oh dan valt het nog best mee, ik was er al bang voor dat de kaart volledig uitgeschakeld zou worden en men dan weer naar CD zou moeten bellen.

Nou ben benieuwd.

 
"Op verzoek van onze Belgische collega's plaatsen wij onderstaand bericht.
Algemeen:

Het is voor TV VLAANDEREN klanten vanaf 13/12/2011 niet langer mogelijk om per smartcard méér dan vier verschillende zenders gelijktijdig te decoderen. Vier zenders wil zeggen dat u op één ontvanger gelijktijdig drie opnames maakt, terwijl u naar een vierde zender kijkt. Uiteraard indien uw ontvanger dit technisch aankan.

Als uw ontvanger méér dan vier zenders gelijktijdig decodeert zal het beeld zwart worden. Als uw ontvanger vervolgens minder dan vier zenders decodeert zal uw ontvanger na enkele minuten weer beeld geven.

Voor alle duidelijkheid, indien uw ontvanger slechts één tuner heeft en u gebruikt deze niet voor opnames, dan blijft alles gewoon werken. U hoeft dan niets te doen.

Voor technici:

Bij de populaire niet-gecertificeerde Linux ontvangers wordt in veel gevallen gebruikgemaakt van de softcam CCcam. CCcam verwerkt de EMM’s niet die nodig zijn om de smartcard van updates te voorzien. Hierdoor blijft de kaart staan op de default configuratie, die slechts twee zenders toelaat. Indien u van CCcam gebruikmaakt, blijft u beperkt tot twee zenders.

Wij raden u aan om de smartcard in een TV VLAANDEREN CI-module te plaatsen, en gedurende één uur af te stemmen op één; zodat de smartcard de nieuwe software kan ontvangen.

Indien u de smartcard bij een dealer laat bijwerken kan de dealer uw smartcard het beste in de M7 SAT801 ontvanger plaatsen. In het menu van de SAT801 kan uw dealer het versienummer van de smartcard uitlezen. Dat dient i4A te zijn. Als de kaart is bijgewerkt, werkt ook CCcam met maximaal vier zenders."
Alle andere, tegenstrijdige berichten, verwijzen we naar het rijk der fabelen.

Met vriendelijke groet,

WebCare CanalDigitaal

 
Bij de populaire niet-gecertificeerde Linux ontvangers wordt in veel gevallen gebruikgemaakt van de softcam CCcam. CCcam verwerkt de EMM’s niet die nodig zijn om de smartcard van updates te voorzien.
Helaas voor Webcare van Canal Digitaal moeten wij op onze beurt dit kleine stukje naar het rijk der fabelen verwijzen.:)

Uit betrouwbare bron is gebleken dat op een linux server met CCcam 2.2.1 de betreffende update naar 4 ontvangers gewoon correct plaats vindt.

Men moet natuurlijk wel niet vergeten ook de EMM rechten te activeren in CCcam zodat tenminste 1 ontvanger de kaart ook kan updaten.;)

Het kan zijn dat het met oudere versies of in ontvangers toch niet goed lukt, dus het is altijd handig e.e.a. goed te onderzoeken.

 
Is er misschien een handleiding "hoe EMM rechten te controleren" op de laatste update en evt. hoe je deze in CCcam zo kan zetten dat hij de update wel kan ontvangen.

:biggrin:

Nr.10

 
Kijk even in het internet cardsharing forum, daar staat een uitleg van alle opties van CCcam.

Normaliter heb je in je eerste regel iets staat van 3 0 0 en dat moet dan 3 1 0 of 3 0 1 worden, ben effe wat te lui om te gaan kijken, maar de eerste cijfers van het regeltje, daar regelt nummertje 2 of 3 toestemming om wel of niet de kaart te updaten.:)

Edit: Het is het laatste cijfer, dus als je dit hebt:

F: user2 pass2 3 0 0 { 0:0:1 }

moet je daar van maken:

F: user2 pass2 3 0 1 { 0:0:1 }

 
Laatst bewerkt door een moderator:
En als je nu 3 abbo's op je servertje heb staan???

Kun je dan 12 kanalen tegelijk decoderen?

 
Ja maar dan heb je toch wel een heel erg groot huis als je zoveel ontvangers hebt.

En voor hotels en pension's waren er dacht ik andere oplossingen voorzien.

 
Haha! Nou zo'n groot huis heb ik niet en cardsharen is mij teveel moeite.

Maar ik bedacht mij zomaar iets...

 
Citaat:

Bij de populaire niet-gecertificeerde Linux ontvangers wordt in veel gevallen gebruikgemaakt van de softcam CCcam. CCcam verwerkt de EMM’s niet die nodig zijn om de smartcard van updates te voorzien.

Helaas voor Webcare van Canal Digitaal moeten wij op onze beurt dit kleine stukje naar het rijk der fabelen verwijzen.

Uit betrouwbare bron is gebleken dat op een linux server met CCcam 2.2.1 de betreffende update naar 4 ontvangers gewoon correct plaats vindt.

Men moet natuurlijk wel niet vergeten ook de EMM rechten te activeren in CCcam zodat tenminste 1 ontvanger de kaart ook kan updaten.

Het kan zijn dat het met oudere versies of in ontvangers toch niet goed lukt, dus het is altijd handig e.e.a. goed te onderzoeken.

__________________

Greetings, Black Tiger

-------------------------------------------

DM 800 - DM 7020 - DM 500 - Nokia 9600
Helaas moet ik dit bericht ook naar het rijk der fabelen verwijzen.

Je kaart krijgt gegarandeerd niet de benodigde kaart updates binnen met CCcam 2.2.1 de upgrade naar 2.3.0 is echt nodig.

Dit geintje gaat overigens volgende week zijn doorgang in nederland vinden :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan