Auto update Vantage/NanoXX

Bones

Addicted Member
Lid sinds
13 feb 2008
Berichten
1.567
Waarderingsscore
18
Punten
38
Leeftijd
65
Locatie
17km oostelijk van Amsterdam
Hoi jongens,

In de eerste plaats: Merry Xmas!

Zoals de titel al vermeldt gaat deze posting over de auto update van de Vantage software/Nanoxx.

Mijn ervaringen:

Ik kreeg altijd de auto update automatisch door met de Vantage software 02.55.02T-O (in het zip-bestand staat: Vantage_025802).

Op 07/12/11 heb ik mij aangemeld bij Film1 om van de actie "Je betaald 2 maanden 5 Euro p/m daarna 15 Euro p/m om het film1-pakket te kunnen ontvangen".

Op 08/12/11 was ik uiteraard nieuwsgierig en ging ik kijken of ik die Film1-zenders al had; dit was het geval, ik had ze dus.

Echter na ongeveer 10 minuten kreeg ik de melding "Gecodeerde zender" en alles ging op zwart (ook de andere zenders zoals Rtl4, Sbs6 e.d., zowel op 19,2E alsmede op de HD-zenders op 23,5E).

Ik vroeg een her-activatie aan terwijl mijn card in de NanoXX zat, en alles sloeg vast.

Ik dacht meteen aan het bericht van Sat.Magazine omtrent de anti-cardshare; hierin stond dat je dan je Seca3-kaart 1 uur op Nederland1 SD (19,2E) moet zetten in een originele ontvanger zodat je kaart een nieuwe puls ontvangt tbv de anti-cardshare maatregel.

Ik dus mn oude Philips/Pace DSR2211 van stal gehaald, kaart erin gedaan, heractievatie aangevraagd, vervolgens 1 uur op Nederland1 SD (19,2E) gezet, naar de kroeg gegaan, en toen ik thuis was die DSR2211 weer afgekoppeld en mijn kaart weer in de NanoXX 9800HD gedaan.

Resultaat: gewoon weer beeld en de problemen omtrent "Gecodeerde zender" was opgelost.

Nieuwsgierig als ik ben, keek ik iedere dag naar de datum van de card update; deze bleef staan op de datum dat ik de kaart had ge her-activeerd via mijn DSR221 (dus: 08/12/11).

Weer de her-actievatie aangevraagd terwijl mijn kaart in de NanoXX zat, ik zag binnen 2 minuten de nieuwe datum staan, dus ik dacht: "Ha gelukkig!", echter na 10 minuten weer op iedere CD-zender de melding "Gecodeerde zender".

Ik weer mijn DSR2211 van stal gehaald en opnieuw 1 uur op Nederland1 SD (19,2E) gezet.

De datum was weer in orde; de DSR2211 afgekoppeld en weer in de doos gedaan, alles was toen in orde.

Toen dacht ik bij mijzelf: moet ik dit nu iedere maand gaan doen?

Dus vanochtend ben ik gaan experimenteren: ik heb de card gewoon in de NanoXX laten zitten, vervolgens heb ik mijn ontvanger op Sbs6 SD (19,2E) gezet en voila: die nieuwe datum (26/02/12) kwam door!

Conclusie:

Geen heractievatie-puls aanvragen op je seca3-card, want dan slaat alles vast.

Wel je ontvanger afstemmen op Sbs6 SD (19,2E) gedurende ongeveer 1 uur, om de puls binnen te krijgen.

Deze vreemde dingen krijg je dus als je je kaart hebt laten "upgraden" (of moet ik zeggen "downgraden".) naar het anti-share-systeem van CDS.

Dus voor onze Vantage/NanoXX-gebruikers: lees bovenstaande tekst zorgvuldig door, dan is er niets aan de hand.

Hebben onze Vantage/NanoXX-members geen originele CDS-ontvangers/CI's, dan ben ik bereid om jullie kaart te upgraden door m in mijn DSR2211 te stoppen; het moet wel allemaal aangetekend gebeuren, dus sluit voldoende postzegels bij.

 
Edit: ik kreeg de "Puls" vandaag binnen terwijl mijn Seca3-kaart in de NanoXX zat; nieuwe datum is: 07/03/12.

(Ik keek naar het nieuws op Nederland1HD, dus op 23,5E; daar kwam de puls dus op binnen).

Toch blijft mijn waarschuwing staan dat je niet zelf een her-activatie moet aanvragen als je kaart in deze ontvanger zit; dit dient te gebeuren in een gecertificeerde ontvanger of een gecertificeerde CI-module.

Als het goed is (heb ik begrepen van CDS Webcare) hoef je ook nooit een her-activatie uit te voeren omdat dit automatisch na 10 dagen gebeurt.

De enige reden waarom ik dit moest doen in mijn DSR2211 was omdat ik "Gecodeerde zender" op alle cds-stations kreeg -zowel op 19,2E alsmede op 23,5E- na ongeveer 10 minuten toen mijn Film1-pakket was geactiveerd.

Er is dus wel iets veranderd in mijn Seca3-kaart; maar de acties die ik heb gedaan blijken dus écht eenmalig te zijn geweest omdat het nu weer correct werkt.

(Deze mededeling plaats ik ook op het Satellietforum, omdat ik daar ook over deze problemen had geschreven)

 
Da's weer goed om te weten dan!

Bedankt voor het delen van je ervaringen!(Y)

 
Hallo Bones,

Jouw verhaal komt mij bekend voor:) Canal Digital in de bocht!

OOk hier hadden we de grootste problemen met vastgelopen programma's en messages als "gecodeerd programma", een ellende.

Maar "Arnhem" wist raad, daar de NANOXX heen MET card, anderhalf uur later kom ik em ophalen en de problemen waren voorbij.

Zij hadden, zoals ook in jouw verhaal, mbv van een Philips machine mijn card geupdate maar ook de nieuwe software opgezet en deze keer weer van Vantage, ja ja......Canal Digitaal...grgrgrgr

Groetjes, Redwhine (pilsje is zeker al warm geworden he :) )

 
Er zitten er meer in Arnhem.... maar v.H. is inderdaad een goede en gerenommeerde winkel, die met zoiets vaak wel weg weet.:)

Bedankt voor je tip, handig voor meelezers!(Y)

 
Hoi Redwhine

Gelukkig werkt alles weer!

Welke firm van Vantage heb je er nu in hangen?

Als ie eindigt op 01 kan je ook de keys van Oostenrijk invoeren, dit kan je vinden onder "sleutels" in je menu; je begrijpt dat ik er verder niet op in ga:)

Edit: Er staan weer verse biertjes in mn koelkast

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Freggel, jij bent ook altijd van harte welkom!

Nou jongens, ik ga nu naar mijn vriendin in Osdorp, dus maandag ben ik weer op dit geweldige board! (afgepeigerd wegens slaap tekort, maar dat mag de pret niet drukken):biggrin:

 
Hallo Bones.

Ik heb nu de volgende software gegevens in mijn NANOXX staan:

Softwareversie: 02.55.01.O

Databaseversie: 03020104

Laatste update: Mar 22, 2010

Mazzeltof :)

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 15:18 uur ----------

Oops. maakte een typefoutje, softwareversie moet zijn: 02.55.01T.O

Redwhine

 
Hoi Redwhine,

Ik heb deze software niet.

Probeer eens wat Oostenrijkse zenders te bekijken, grote kans dat ze open gaan.

Gaat dat niet, dan dien je de keys in te voeren, ergens in je menu zie je iets dergelijks staan als "Sleutel beheer".

Vraag me niet hoe dit moet, (ik heb jouw software nooit gebruikt).

Misschien kan je Fire Frans (hij is een member van dit board) een PM sturen om hier meer info over te krijgen.

Hij schreef op 24/11/2011 op dit board het volgende:

Beste Bones

Hier de gegevens waar je om vroeg.

boot 00010003

soft.02.49.01T-A

data vers.03020104

datum 29 april 2009

Dit is oude software die het prima doet.

Wel zit er een emu bij van orf en austriasat

goetjes frans
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan