ipkg install blabla_mipsel.ipk

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Bovenstaand commando zal voor de doorgewinterde sat liefhebber wel heel bekend zijn maar voor mij geeft dit toch een probleempje.

Bestandsnaam op HD (pc) is: Bestandsnaam.mipsel

Kopieer ik naar de /tmp op mijn ontvanger.

Typ telnet commando: ipkg install Bestandsnaam_mipsel.ipk

Melding: Not Found

Pffff en weet je dat ik het niet kan vinden...

Zal wel weer een heel kleinigheidje zijn...:shocked:

 
Nou misschien wel.

Als het bestandsnaam.mipsel heet en je kopieert het naar je ontvanger, dan zal het nog steeds bestandsnaam.mipsel heten en niet bestandsnaam_mipsel.ipk want daarvoor moet je hem eerst renamen.

Mocht je dat niet gedaan hebben, dan is het logisch dat hij deze niet vinden kan.

Even los van het feit of alles in de goede dir staat en ipkg op de ontvanger gebruikt kan worden etc. want dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd.

Ik pleur meestal iets in de /temp en doe dan via het menu en manual install een handmatige installatie.

 
Volgens mij zou het zo moeten zijn:

ipkg install /tmp /Bestandsnaam_mispel.ipk

Bij sommige images moet bovendien opkg tikken i.p.v. ipkg

 
Yep, moet inderdaad /tmp/Bestandsnaam.ipk zijn maar dan wel zonder spatie ertussen.

Als je even kijkt met ls -al dan kun je zien welke extensie er daadwerkelijk is en weet je ook meteen of je ipk, ipkg of opkg moet gebruiken of wat dan ook.

 
Is gelukt het commando moest OPKG zijn

Al vind ik jou oplossing ook wel handig BT.

"Ik pleur meestal iets in de /temp en doe dan via het menu en manual install een handmatige installatie. "

Alleen vind ik geen manual instal in mijn menu maar dat zal van de software afhangen denk ik.

 
Zit normaliter in bijna elke Enigma en Enigma2. Bij Pli zit het bij mij nu onder instellingen, dan software beheer en dan "installeer lokale extensie".

 
Klopt BT daar heb ik het ook gevonden maar ik krijg dan de melding dat er geen mediascanner geinstaleerd. Als ik dan deze wil instaleren dan lijkt het net of dit goed gaat maar na de instalatie is er nog niks geinstaleerd. Ik denk dat alles oponieuw instaleren het beste is ben ook wel weer eens toe aan een update haha. Gaat om de ET9000 en dan zonder xtrend maar volgens mij zijn die software matig hetzelfde. Meende dat jij er ook een had? welke boot versie en image kan ik het beste gebruiken.?

 
Een ET9000? Daar zijn 2 modellen van voor zover ik weet, de Clarke-Tech en de Xtrend, beiden hardwarematig hetzelfde inderdaad.

Ik heb gewoon de nieuwste Pli nightly build er in. Volgens mij moet ik hem ook eens gaan updaten want hij vind dat er geen nieuwe software is bij de update, terwijl de huidige firmare toch al weer een paar maanden oud is, dus dat lijkt me stug.

Verder als ik van ext3 naar ext4 filesysteem wil converteren krijgt hij de benodigde addon daarvoor niet gedownload, steeds wget fouten.

Voor de rest geen problemen. Maar ik zou er de laatste nightly build op zetten.

 
Ok bedank BT voordat ik dit las had ik de ontvager al voorzien van nieuwe pli

Geen Pli nightly zoals jij aangeeft maar ik heb hem bij Open PLI van de site namelijk OpenPLi-2.1-beta-et9x00-20111230_usb mat de CCcan 2.30 en zo te zien werkt het verder weer prima alleen heb ik zo nu en dan een bevroren beeld van 5 tot 10 seconden of nog langer.:[

Ik weet dat we ver afdwalen maar wat is het verschil in die ik gebruik en jou versie.?

 
Volgens mij heb ik een oudere versie.:)

En ik heb nog een 2.0 en nu is er dus de 2.1 zo te zien. Misschien dat de mijne daarom niet meer via het software menu wenst te updaten.

Wat jij hebt is namelijk ook een nightly build, daarom is het ook een beta. Als ik jou was zou ik eens naar software beheer gaan in de ontvanger en kijken of je hem online kunt updaten, want vandaag is er al een nieuwe versie uit.

Misschien is daarmee het freeze probleem al beter geworden.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan