wat heb je nodig voor satelliet ontvangst op de pc

T

thewhale

hallo,

wat heb je nodig om een satellietontvanger op je pc aan te sluiten

waar ik al beschikt is het volgende

schotel met 4 uitgangen

ontvanger met s-video en scart uitgang

pc uiteraard

de kaart wordt aangevraagd bij canal digitaal

wat mis ik nu nog

het is dus de bedoeling om via schotel tv te kunnen kijken op de pc

gr

Thewhale

 
Ik heb even je topictitel aangepast en het geheel hier naartoe verplaatst, want met satelliet kijken via je pc bedoelen we kijken middels een DVB-S PC kaart.:)

Is verder niet erg. Maar als je van een ontvanger naar de pc gaat sturen, dan is dat dus eerder streamen naar je pc.

Dan heb je zowat alles wat je nodig hebt. Je zou dan via de web-interface kunnen kijen op je pc, afhankelijk van welke ontvanger je hebt want dat heb je er niet bij geschreven.

 
Hoi whale,

Ik reageer maar even langs deze weg, heb je Whatsapp wel ontvangen maar verhaal is een beetje te lang om te appen.

Als ik me goed herinner heb jij geen linux ontvanger maar een standaard ontvanger.

In dat geval zou je een satelliet tuner in je PC kunnen steken en je wok daar op aansluiten.

Een betere optie is wat BT zegt een linux bak kopen zoals een DB of VU en dan vanaf je ontvanger streamen naar je pc.

Onlangs heb ik een progje hiervoor gezien en dat heet Dreambox Air Control, maar het kan in zo een geval ook via de webinterface, dan is het ook aan te raden om op je pc of laptop VLC te installeren, dat werkt vaak het beste met streaming.

Mocht je nog praktische vragen hebben hoe het een en ander geïnstalleerd moet worden laat maar horen.

Alvast een prettige jaarwisseling.

Gr.

Wing

 
ok ,begint een beetje duidelijk te worden.

dus ik heb sowieso een DVB-S PC kaart nodig waar ik dus de ontvanger op aan sluit die is uigerust met een card van CD.het gaat mijn zoon alleen om het familiepakket van CD dus verder geen rare fratsen en hoeft ook geen HD te zijn

ik begrijp dus dat DVB-S PC kaart een zgn schoteltv kaart is.

de ontvanger heb ik nog niet maar voor weining heb je al een goede ontvanger als je geen rare dingen wilt doen

nou dan moet het niet zo moeilijk zijn

de schotel hangt al met 4 uitgangen

dus kaart kopen en ontvanger CD aanschrijven voor extra kaart

en mijn zoon heeft tv op zijn kamer

grRichard

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 14:42 uur ----------

ik heb op internet deze kaart gevonden

als ik deze installer ben ik toch direct klaar

Anysee USB/PCI DVB-S card + cardreader

gr

richard

 
ik begrijp dus dat DVB-S PC kaart een zgn schoteltv kaart is.
Ja precies.

Leuk trouwens er een naamgenoot bij te hebben, mijn naam is namelijk ook Richard.:)

De kaart die je op internet gevonden hebt lijkt mij een goede. Het fijne daarvan is dat er een cardreader bij zit, daar wilde ik het net namelijk over gaan hebben.

Als die er niet bij zit moet je gaan doorlussen vanaf je ontvanger. Als die er wel bij zit kun je de abonnementskaart in de cardreader kijken en dan rechtstreeks je PC kaart aan je schotel koppelen.

In dat geval zou het onderwerp toch in de juiste sectie gestaan hebben.;)

Daar gaat ie dus nu weer terug.:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan