Draadloos bereik vergroten.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Vraag: hoe kan ik een draadloos bereik vergroten zodat er op een afstand van 100 meter of meer van het netwerk nog verbinding is?

Een bekende van mij heeft zijn achtertuin ver van het punt af waar zijn router/modem staat, en wil dus in de zomermaanden buiten in zijn tuin kunnen internetten, maar met de huidige opstelling komt hij daar bijlange niet.

Wat is er nodig om dit te kunnen verwezelijken dat het signaal door een aantal dikke muren heengaat? Helpt een grotere antenne eventueel?

 
Je hebt WiFi repeaters. Misschien is dat een oplossing.

 
Die dingen ken ik niet, maar ik ga er eens naar zoeken.

Thanks voor de tip, maar ik vrees dat deze optie afvalt, die dingen zijn waarschijnlijk te duur voor de persoon waar ik dit voor zoek.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens even naar een accespoint. De meeste accespoints hebben de mogelijkheid om als bridge of repeater ingezet te kunnen worden.

Hierbij moet je wel opletten of de accespoint ook wel met de aanwezige router kan samenwerken. Linksys accespoints willen bijv. nogal eens graag alleen met andere Linksys apparatuur werken en niet met andere merken.

Er zijn ook draadloze routers die deze mogelijkheid hebben, maar niet allemaal. Dit zou een goedkopere oplossing zijn.

Als laatste zijn er nog van die antenneversterkers te krijgen. Kleine antennes met een kabeltje die je dan weer op je laptop dacht ik kunt aansluiten.

Maarreh.... waarom gaat ie gewoon niet aan huis in de thuis zitten i.p.v. helemaal achterin zijn tuin? Scheelt weer tientallen meters.:biggrin:

 
Aan zo'n accespoint had ik ook al gedacht BT.

Maar de reden dat hij achter in zijn tuin gaat zitten, is dat in het voorste gedeelte van de achtertuin/werft de garages waar auto's en caravans staan, en in een brandgang een deur zit van de naastgelegen chinees zijn keuken, plus het (winkel)pand zelf is volgens mij in lengte een 25 meter denk ik.

 
Waarom is een wifi repeater te duur ik zie ze hier voor een 60 euro je kunt ze ook in Hongkong bestellen er is toch geen haast mee ben je voor de helft klaar.

Anders even zoeken op "wifi antenneversterkers" kom je allemaal leuke opties tegen zelfs met een stuk papier kun je versterken zoals hier.

 
Waarom is een wifi repeater te duur
Waarom? Dan ken jij die maat van mij niet... :biggrin: "Ons ben zûnig" is zijn motto...

Ik zal het er wel eens met hem erover hebben, wat hij precies wil, het is nu toch geen weer om buiten te gaan zitten.

 
Als hij stroom achter in zijn tuin heeft is misschien een "homeplug" een optie.

Zijn die dingen die je op 2 plaatsen in je stopcontact plaatst en dan laatste stukje met een kabel aansluiten.

volgens mij zijn die dingen ook niet zo duur meer.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan