Dreambox DM 500 HD

M

Metalium

Hallo ik ben Ron en nieuw op dit forum en hoop dat iemand me kan helpen met het volgende probleem:

Ik krijg de volgende melding in het OPEN PLI scherm:

Webinterface couldn't listen on: 127.0.0.1:80

Alle kabels zijn intact maar er wordt in de dreambox gerept van een softwareprobleem

IP adres niet beschikbaar

Netwerk niet beschikbaar

gateway niet beschikbaar

Primaire DNS 192.168.1.254

Secondaire DNS 192.168.55.1

Netwerk test: Lan verbinding

Lan Adapter verbinding groen aangevinkt

Lokaal Netwerk verbonden groen aangevinkt

DHCP Geactiveerd groen aangevinkt

IP adres ONBEVESTIGD rood aangevinkt

Nameserver ONBEVESTIGD rood aangevinkt

Wie kan me helpen wat te doen de rekening is keurig betaald

Ik heb geen TV nu alle zenders zwart Ned 1,2 3,enz.

gr.Ron

Metalium

 
Beste Ron welkom op Satellite Fun.

Wie kan me helpen wat te doen de rekening is keurig betaaldIk heb geen TV nu alle zenders zwart Ned 1,2 3,enz.
In dat geval heb je dus betaald voor externe (illegale) cardsharing, daar geven wij geen support op volgens onze regels.

Het enige waar we eventueel mee willen helpen is zien waarom het interne netwerk niet werkt.

DNS ip adressen lijkt goed maar het ziet er naar uit dat er ofwel door de DHCP server van je router geen ip adres aan je Dreambox wordt uitgedeeld, de kabel niet lekker is of de netwerkadapter van je Dreambox niet meer goed werkt.

Belangrijk is om te letten op de lampjes.

Heb je niet een andere netwerkkabel van je pc ofzo om eens te testen of het daaraan ligt?

Als ik echter naar de eerste melding kijk:

Webinterface couldn't listen on: 127.0.0.1:80
Lijkt me toch eerder dat er iets niet goed gegaan is met flashen, want voor 127.0.0.1 hoef je geen werkend netwerk te hebben.

Het beste kun je vermoedelijk daarom beginnen de OpenPli er opnieuw op te flashen.

 
Beste Black Tiger,bedankt voor Uw reactie.

Kunt U me uitleggen hoe ik er opnieuw Open Pli kan flashen?

Wat is flashen?

Ik ben echt een leek maar waardeer oprecht Uw hulp.

gr.Ron

Metalium

 
Laatst bewerkt:
Voor je gaat flashen zou je ook het netwerk opnieuw kunnen proberen te herstarten.

Ben dit al vaker tegengekomen en na een herstrart wilde het vaak wel lukken.

Flashen wil zeggen de software opnieuw op je box installeren

Kun je zeggen wat voor ontvanger je hebt, want er zijn verschillende methodes om de ontvangers te flashen

Tevens is de vraag heb je een CCcam geïnstalleerd en geactiveerd op je ontvanger anders blijf je zwart beeld houden

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Black Tiger,

De TV deed het gewoon vanavond en alle zenders al maandenlang maar ineens niet meer heb de Dreambox DM 500 HD herstart en in het Open Plea scherm verscheen ineens die Webinterfacefoutmelding.

Enigma 2 gaf een softwareprobleem aan.

Hoe kan ik zien of die CC cam is geïnstalleerd?

Wilt U svp uitleggen stapsgewijs hie ik die software moet installeren?

Vriendelijk Dank

Ron

metalium

 
Ga helemaal niet flashen dan ben je alle gegevens kwijt over je "abonnement".

 
Beiden bedankt maar hoe moet ik open pli er opnieuw opflashen?

Moet ik backup uitvoeren?

bedankt,

Ron

Metalium

 
Om te flashen heb je een netwerkverbinding nodig dat is het handigste bij handleidingen staat hoe dat is de STOP methode en dat kan ook bij de DM500 HD.

Heb je geen netwerk meer kun je Dreamup gebruiken die staat hier in de downloads met het bijgeleverde usb kabeltje maar moet je eerst de driver installeren die staat hier de "USB to UARD treiber" en een regel erboven staat hoe het werkt met Dreamup.

Ook moet je dan eerst bij Openpli een image ophalen ik zie op de site alleen beta staan anders moet je maar even verder zoeken bij PLI.

Wees er absoluut zeker van dat je een originele box heb als het een clone is heb je nog meer problemen daar kan geen origineel image op.

Maar even een duidelijke waarschuwing er bij gezet je zou de eerste niet zijn.

Hou er rekening mee dat je met een nieuw image al je instellingen kwijt bent ook je CC cam waar nu je C line instaat je "abonnement".

 
Een backup moet je zeker hebben van je CCcam.cfg zoals Aart44 al aangaf.

Ik heb verder geen reactie geplaatst omdat ik volledig achter alle antwoorden en adviezen sta die aart44 reeds gegeven heeft.

Mijn persoonlijk advies zou zijn om contact op te nemen met diegene waar je het abonnement van hebt, vaak wijzigen deze personen het wachtwoord van de Dreambox en dat heb je nodig om het CCcam.cfg bestand te kunnen backuppen.

Even los van de andere zaken die Aart44 al noemde met name de waarschuwing omtrent de clone ontvanger.

 
Ok wederom beiden bedankt een maat van mij die schotels installeert zegt dat mijn modem stuk is.

Kan dat want:

1.Ik heb gewoon internet

2.Wanneer mijn maat zijn laptop verbindt met de Dreambox heeft ie ook Internet.

We hebben een half uur lang al de stroom van zowel modem als dreambox gehaald en even gaf ie IP adres BEVESTIGD groen aangevinkt

Nameserver BEVESTIGD groen aaangevinkt

Maar na 10 seconden weer dezelfde problemen.

IP adres niet beschikbaar

Netwerk niet beschikbaar

gateway niet beschikbaar

Dank

Ron

Metalium

 
Laatst bewerkt:
Ja dan zou ik dat eerst maar uitzoeken als je modem kapot is dan heeft flashen ook geen zin.

Misschien kun je je box ergens anders bij een kennis testen hoeft geen schotel aan alleen aansluiten op de TV met een netwerkkabel en kijken of hij het daar wel doet en blijft doen.

Je kunt natuurlijk eerst je modem een harde reset geven.

 
mijn maat zijn laptop verbindt met de Dreambox heeft ie ook Internet.
Laptop met de Dreambox verbindt? Ik neem aan dat je bedoeld met je router verbindt of bedoel je met de kabel van de Dreambox?

Kijk als je zelf gewoon internet hebt, kan nog een poort op de modem/router stuk zijn. In dat geval kun je eens proberen de Dreambox op een andere poort op de modem aan te sluiten.

Maar als de laptop met diezelfde kabel werkt en je pc ook, dan denk ik niet dat het probleem aan je modem ligt.

 
Als je via het menu van de dreambox kijkt naar je net werk instellingen.

En je typt het ip adres van de dreambox in het balkje boven in.

Dan zou je ook naar je box moeten gaan.

Misschien zie je dan ook wel wat er fout zit bij je instellingen.

 
Het was iets van simpele aard.In het menu van de Dreambox DM 500 HD maakte ik de fout iedere keer bij Netwerkinstellingen als er stond DNS wijzigen klikte ik op ok op de afstandbediening terwijl ik op de blauwe toets moest drukken ter bevestiging.Het gevolg was telkens weer dat gebruik interface bij opnieuw opstarten van de box op nee stond. waardoor het Ip adres Netmask en Gateway op niet beschikbaar stond.Bij Megacenter in Eindhoven constateerden ze de herhalende fout van mijn kant.En mijn Open Pli software was prima in orde.

Hopelijk ben ik duidelijk en bedankt voor jullie reacties.

gr.Ron

Metalium

 
Het gebruik van verkeerde knoppen konden wij helaas niet zien, maar wel fijn dat nu de oorzaak gevonden is en alles naar behoren werkt!

OpenPli werkt heerlijk, heb ik hier ook draaien op de ET9000.:)

Bedankt voor de terugkoppeling!(Y)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan