kaart charing

T

teleking

Hallo,

Ik ben nieuw in dit wereldje van sateliet gebruikers, kan iemand me vertellen wat kaartcharing is?

Kan ik op die manier alle kanalen ontvangen en wat kost het?

Alvast bedankt

 
kijk hier even in de sectie handleidingen, cardsharing zoals jij bedoelt wordt op dit forum niet ondersteund want dat is externe cardsharing en niet toegestaan

 
En als ik dit nu alleen intern en dus in huis wil doen???

Dus 1 a 2 CD kaarten maar wel 3 a 4 ontvangers (slaap kamer, badkamer, hobby kamer)

De familie bestaat hier uit 3 personen maar ik wel op meerdere kamers een TV hebben en dus een extra ontvanger..

Uiteraard geen optie om met kaarten heen en weer te lopen...

Benno

 
Benno,

Ik ga je dat niet uitleggen want je eerste post zegt genoeg over het doel waavoor je het wilt gebruiken, vriend google kan je een heel eind op weg helpen

Groet,

Wing

 
Zoals Wing39 al schreef, kijk eens in de sectie Handleidingen, daar staat een complete handleiding met voorbeelden om intern thuis te sharen.

 
Ok, Zonder te willen door zeuren toch wat specifeke vragen waar ik zelfs in de handleiding nog geen antwoord heb kunnen vinden...

1. Is interne card sharing dan wel toe gestaan???

Ik begrijp dat CD hun kaarten hebben begrenst tot max 4 shares dus schijnbaar vinden zij het niet leuk maar wel op kleine schaal toegestaan..

2. Kan je alleen sharen met linux bestuurde ontvangers als b.v de dreambox of kan het bv ook met de door CD geleverde Philips ontvangers...

Ik ben niet blond maar ben gewoon een echte noob...

maar wel aangewezen op satelliet TV vanwege verhuizing naar het platte land....

Benno

 
1: Ja dat is toegestaan.

2: Het kan gedaan worden met Linuxbestuurde ontvangers, met Philipsontvangers is men ooit ook bezig geweest, maar of dit nu nog kan daarin moet ik nu even in gebreke blijven.

Lees het anders hier (klik) .

Maar even een andere vraag: Woon je nu echt in zo'n "uithoek" waar er geen mogelijkheid tot kabel is? Want die doen niet moeilijk over 4 kaartjes met 1 betaald abbonement.

 
Hi schotel vrienden,

Ik heb de handleidingen van "Black Tiger" (en andere versies) doorgenomen t.b.v. mijn interne deling van mijn CanalDigitaal kaart. Helaas werkt het nog niet. Het is mij niet duidelijk hoe de "server" settings moeten staan en de "client" settings. Voor de zekerheid ben ik begonnen met nieuwe images te zetten op de dreamboxen, zodat deze volledig identiek zijn.

De 1e dreambox heeft een CanalDigitaal kaart met CCcam 2.3.0. Deze werkt goed en heb ik alle NL zenders. Er is geen kaartserver geactiveerd in het settings menu(6) van de DB server. Is dit nodig? :confused2:

Op mijn 2e dreambox is het mij niet duidelijk of ik dan CCcam moet activeren in het menu (6), of een kaartserver. Ondanks veel google tijd en het proberen van diverse combinaties heeft dreambox 2 nog geen beeld, behalve de FTA channels. Het is zeker dat ik wat fout doe, maar wat? :sad:

Hieronder de gegevens van de dreamboxen en de geïnstalleerde software / firmware:

Dreambox 1 (server > woonkamer)

Type: DM7020-S

Linux version 2.6.9 (build@plibouwserver) (gcc version 3.4.4) #1 Wed Aug 17 11:30:37 CEST 2011. Firmware: beta o.p.e, 11.20.npli

originele CanalDigitaal card in reader 1 (onder)

CCcam.cfg:

F: dreambox2 slaapkamer 1 1 1 { 0:0:1 }

Dreambox 2 (client > slaapkamer)

Type: DM7020-Si

Linux version 2.6.9 (build@plibouwserver) (gcc version 3.4.4) #1 Wed Aug 17 11:30:37 CEST 2011. Firmware: beta o.p.e, 11.20.npli

CCcam.cfg:

C: 192.168.2.11 12000 dreambox2 slaapkamer yes { 0:0:1 }

Alle dreamboxen hebben een ethernet (100) aansluiting binnen het zelfde LAN met een switch (169.168.2.254). Ik ben niet echt dom als het gaat om computers (schrijf Windows, Mac en Linux software) maar dit krijg ik zonder jullie hulp niet aan de praat denk ik...

Thanx:o

 
Om als server te kunnen werken, moet er wel een server geactiveerd zijn uiteraard.

Tegenwoordig met Pli images is er verschil gemaakt tussen softcam en kaartserver sinds Oscam verschil maakt tussen een client en een server module. In jouw geval kun je het beste bij de softcam blijven, gezien er met CCcam gewerkt wordt.

Installeer op beide Dreamboxen CCcam 2.3.0 als je tenminste Seca3 kaarten hebt, dus niet meer de oude (bijv. zwarte) Seca2.

Kies via het Softcam menu CCcam 2.3.0 als standaard softcam op beide ontvangers.

Activeer nu op beide ontvangers CCcam door via hetzelfde menu "softcam herstarten" te kiezen.

Daarna zou het moeten werken aangezien je CCcam.cfg voor beide ontvangers goed ingesteld lijken te staan.

Wel nog het volgende:

C: 192.168.2.11 12000 dreambox2 slaapkamer yes { 0:0:1 }

als dit niet werkt, laat dan die { 0:0:1 } er eens achter weg, dan wordt het dus dit:

C: 192.168.2.11 12000 dreambox2 slaapkamer yes

 
Dank Black Tiger,

De oplossing zat hem inderdaad in "C: 192.168.2.11 12000 dreambox2 slaapkamer yes". Nu werkt hij direct, top man!

Thanx :klappen:

 
Graag gedaan en jij ook bedankt. Door jouw probleem zag ik dat dit onjuist in onze handleiding stond dus heb ik daardoor kunnen corrigeren.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan