Copy usb dream 800 SE

marie

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
1 okt 2002
Berichten
1.046
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
35
Kan iemand mij adviseren,hoe ik de usb stick,die in mijn dreambox 800 zit,kopieer naar een andere usb stick.

Op deze stick staat Barry Allen en nog wat wetenschap.

Ik heb het idee,dat er iets niet altijd goed funktioneert,met deze eerste stick.

Bij opnieuw opstarten blijft program hangen op pl.min.30 %,en wil dan niet verder.

Na diverse malen,wil de box dan wel weer eens aan de slag ...zenuwslopend...

Bij voorbaat dank,vr.gr.George

 
Ik denk dat dit het best lukt met een andere Linux machine.

Eventuele inhoud kun je wel naar de harddisk van de Dreambox kopieëren indien aanwezig of anders als het niet teveel is naar de /tmp maar dan mag je de Dream niet herstarten anders is je tmp weer leeg.

Ik weet niet of iets als partitie manager ook usb sticks 1:1 kan kopiëren.

Kan ook aan Barry Allen liggen, die heb ik ook eens geprobeerd maar niets als problemen dus weer snel eraf.:)

 
@B.T. Bedankt voor het advies.

Mijn zoon heeft nog ergens Ubuntu op een dvd,dan hoef ik niet het hele Linux spul te downloaden.Ga ik proberen.

Al geprobeerd met Flashwizard,maar ik krijg geen kontakt met box.

Tevens zitten er op die dream 800 twee usb aansluitingen,en heb ik via instelling etc. geprobeerd de ene rechtstreeks over te zetten op de andere stick als back up.

Waarschijnlijk heb ik wel ergens een back up heen gekregen,maar heb geen idee waarheen...In ieder geval niet naar de tweede usb stick...

Dat heb je,als amateurs met dit spul gaan klussen...

Ik ben doodsbang,dat ik iets onherstelbaars doe...Dan moet ik Finse tv gaan gluren...(Coronation Street,Huisje op de prairie,70´s show,Peyton Place en presidentsverkiezingen...,wat een keus...!)

Over Barry Allen heb ikzelf nog geen klagen,gelukkig.Want ik heb niets in flash staan...

Vr.gr.George

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je met Flashwizard je box niet bereiken kan, klopt het ip dan nog wel wat je in flashwizard ingesteld hebt? Want de dhcp server van de router geeft wel vaak een zelfde ip aan een apparaat, maar niet altijd.

Het ip van je Dreambox zou dus gewijzigd kunnen zijn.

Om van USB naar USB te kopiëren in de Dreambox zou ook moeten moeten zijn.

In dat geval zou je via telnet even kunnen kijken naar /var/mnt of er een usb device aanwezig is, dat heet dan vermoedelijk sdb0 of sdb1.

En dan overzetten. Als je zoon een live cd van Ubuntu heeft weet hij misschien wel wat van Linux en kan hij je ermee helpen.

Anders inderdaad proberen via de Livecd en dan gewoon de pc, zou moeten kunnen.

 
Hallo Black Tiger: De ip adressen moeten wel goed zijn,omdat ik op andere manieren de dream wel kan bereiken.

De Live ubuntu was niet te vinden,maar Erik heeft de stick toch kunnen kopieren.Maar deze geeft precies dezelfde storing.

Telnet gaat mijn pet teboven,B.T,maar daarvoor heb ik gelukkig de jeugd hier in huis,mocht het nodig zijn...

De usb´s staan in mijn apparaat als usb ,0,1,2,3,4 en 5.waarbij je op de eerste usb kunt zien,dat die beschreven is,en wat.(via ftp)Maar dan moet hij wel doorbooten,en dat wil nog niet van harte...Vr.gr.,George

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nja als de kopie ook niet goed werkt zal het kopieren via telnet ook niet veel beter gaan denk ik.

Lijkt me dan beter als je dat wat je echt nodig hebt van je usb stick af haalt en deze dan middels je Dreambox of DCC formatteert en de zaak opnieuw installeert.

Als je geen of nauwelijks gebruik maakt van multiboot zou ik ook gelijk die Barry Allen eraf kiepen. Wat je niet nodig hebt en er niet op staat beperkt ook weer mogelijkheden tot storingen. Misschien veroorzaak het de storing niet, maar het verkleint in elk geval de kans.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan