Probleem cardsharing openbox s10

G

geor10

Hallo;

Ik heb twee openbox s10 en een tv vlaanderen smartcard. Ik zou deze kaart op de twee openboxen willen laten werken door interne cardsharing. Nu is mijn vraag, moet ik voor interne cardsharing de 12000 poort van mijn router "Dlink dir 100" open zetten (hoe dan) of is dat niet nodig? Ik heb geen internet thuis ( is dat noodzakelijk). Wat ik al gedaan heb is een c line in de cccam.cfg van de server gezet. Maar als ik probeer de F line in de client decoder te laden krijg ik de melding "No new account found". :)

 
moet ik voor interne cardsharing de 12000 poort van mijn router "Dlink dir 100" open zetten (hoe dan) of is dat niet nodig?
Neen dat is niet nodig, poorten open zetten heb je alleen nodig als er verkeer vanaf internet naar binnen moet en da's dus niet het geval.

Internet is voor thuis sharen ook niet noodzakelijk.

Het euvel zal dus ergens liggen in het aanmaken van die F lijn in je ontvanger, maar hoe dat precies werkt bij een S10 is me niet bekend. Ik kan je dus alleen antwoord geven op het eerste deel van je vraag.

Hopelijk heeft iemand anders nog de juiste wijze van instellen voor je v.w.b. het tweede deel van je vraag.

 
Mijn f line ziet er als volgt uit " F: root living 1 0 0 {0:0:1} " Aangemaakt in kladblok en opgeslagen als cccam.cfg. Dan een cccam.cfg update via de openbox. Maar altijd dezelfde reactie " no new account fount"

 
Heb je het bestand opgeslagen als cccam.cfg of als CCcam.cfg want dit is volgens mij hoofdlettergevoelig. Het zou als CCcam.cfg opgeslagen moeten zijn.

 
Als CCcam.cfg maar het rare is dat ik de Cline wel kan laden en de Fline niet, en dat op beide decoders. Normaal gaat dat toch op dezelfde manier.

 
Ah sorry, zit met m'n gedachten half ergens anders daarom heb ik het niet gezien, maar er zit een foutje in je F lijn.

F: root living 1 0 0 {0:0:1}

moet zijn

F: root living 1 0 0 { 0:0:1 }

Het verschil zit hem in de spaties die achter het eerste en voor het laatste haakje staan.

 
Neen, het lukt mij niet. Heb het op al de mogelijke manieren die u voorstelt geprobeerd maar steeds met hetzelfde resultaat.

 
Dan ligt het volgens mij toch aan de OpenBox en niet aan CCcam, want dit zijn niet eens ingewikkelde configlijntjes maar heel basale lijntjes waar je normaliter altijd alles werkend op krijgt.

Ik neem aan dat je beide ontvangers nog eens herstart hebt na de wijzigingen enzo.

Zoja, dan weet ik het ook niet meer.

 
Is er misschien iemand op het forum die al hetzelfde heeft meegemaakt en daarop een oplossing heeft gevonden?

 
Kan je alleen helpen aan de handleiding om CC cam te laden,hier.

 
Deze had ik ook al gelezen. Is er nog een andere mogelijkheid om aan intern cartsharing te doen (en hoe). Via een andere cam misschien. Alvast bedankt voor julie reacties. Toch vind ik het raar dat beide ontvangers wel een C-line kunnen laden en geen F-line. Ik denk dat ik iets over het hoofd heb gezien of misschien een verkeerde cccam erop staan heb.

 
Ik heb ergens gelezen dat een openbox s10 alleen als client kan fungeren en niet als server met cccam. Als server zou het wel kunnen met newcamd, kan iemand mij heeeeeeeel simpel uitleggen hoe dat in zijn werk gaat, alvast bedankt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan